روزانه های سینمایی

سبقت آزاد برای فیلم های خوب خارجی

روزهای آینده در سبد محصولات نمایش خانگی و در غیاب فیلم های سینمایی ایرانی اگر خرید دو تله فیلم جدید شهر در امن و امان است و عشق ساندویچی انتخاب های اول شما نیستند، برای تهیه و تماشای فیلم سینمایی خارجی دست بازتری دارید؛ زیرا انتخاب های خوب موسسه قرن ۲۱ از بازارهای جهانی و منطقه ای فیلم سبب شده است تا این موسسه ضمن تامین فیلم های مناسب خارجی برای شبکه نمایش خانگی، منوی متنوعی را هم در اختیار تامین برنامه سیما قرار دهد.

قرن ۲۱ در طول سال ۹۳ موفق به توزیع ۷۳ عنوان سینمایی خارجی شد که بخش قابل توجهی از آن در نوبت نمایش از سوی شبکه های تلویزیونی کشورمان قرار گرفته است.

قرن ۲۱ در فروردین و اردیبهشت جاری نیز با عرضه هشت عنوان فیلم نشان داد که ضوابط نمایش فیلم خارجی در نظام رسانه ای ایران را شگرد دارد و اغلب آثار انتخاب شده که در ژانر اکشن- ماجرایی هستند، طرفداران زیادی در نمایش خانگی و تلویزیون دارند.

بعد از توزیع فیلم های زنی در تاریکی، اختفا، یک بازی پلید، اکولایزر و سینگ صاحب بزرگ(هندی)، پس از تعطیلات و از روز دوشنبه آینده موسسه قرن ۲۱ فیلم های روز انتخاب با بازی کوین کستنر، ماموریت اروپا(تخیلی) و شلیک با حرارت ۵۱۳ (حادثه ای) هر سه محصول سال های اخیر آمریکا را روانه بازار خواهد ساخت.

در شبکه نمایش خانگی علاوه بر قرن ۲۱، موسسه سینما ۲۴ نیز به تامین و توزیع فیلم و سریال های خارجی علاقه نشان داده است. سینما ۲۴ سال ۹۴ را با توزیع اولین قسمت های سریال لیست سیاه آغاز کرده است. در سال جدید و تا این تاریخ فیلم های سینمایی خارجی با ۹ عنوان از فیلم های سینمایی ایرانی(۲ عنوان) و تله فیلم (۵عنوان) پیشی گرفته اند.

خاطر نشان می سازد قیمت فیلم های خارجی موسسه قرن ۲۱ به بهای ۴۰۰۰ تومان به خریداران ارائه شده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • کدوم بازار؟ اصفهان که خبری نیست! نکنه اینها هم مشمول تحریم شدند؟! حتماً شرکت های محترم که هر چی بهشون هشدار دادیم گوششان بدهکار نبوده به این نتیجه رسیده اند تنها راه جبران کاهش سودشان بر اثر افزایش قیمت ، طبق معمول ، جیب فروشگاه داران است!

  • جناب امین
    با سلام
    هیچ نمایندگی تحریم نشده و نخواهد شد .
    کدام بازار ؟ سر و سامان دادن به این بازار بر عهده کیست ؟
    تعدادی از موسسات در این مورد به خوبی تکالیف خود را انجام داده اند ! حال نوبت شماست .
    شرکت ها خودشان شرایط بازار را درک کرده نیازی به هشدار نمایندگان نیست .
    شما حاضرید در این آشفته بازار ریسک خرید محصولی را کنید که هیچ تضمینی به برگشت سرمایه نیست ؟
    کدام ویدئو رسانه را سراغ دارید که تا هم اکنون اینگونه محتوای عناوین خارجی را تامین نماید ؟
    درضمن راه شما برای جبران ضرر ویدیورسانه ها چیست ؟
    نقد شما به هیچ وجه منصفانه نیست .
    کدام کالا را سراغ دارید که ۱۳ سال پیش با نرخ۲۶۵۰ تا ۲۸۰۰ تومان نرخ گذاری شده باشد و امروز با نرخ ۲۷۰۰ تومان عرضه شود .
    قبلا خدمت یکی از منتخبین نمایندگان توضیحات کامل بصورت مکتوب ارائه شده است .

    • جناب آقای اخباری عزیز ، اولاً بنده در نظری که دیروز داده بودم گفتم مجمع نمایندگان اصفهان بعضی از عناوین را تحریم کرده نه اینکه شرکت ها نمایندگی ها را تحریم کرده باشند .
      دوماً آقای فروتن می گویند این عناوین خارجی توزیع شده اما در اصفهان نیست . آیا واقعاً توزیع شده؟ اگر توزیع شده پس نمایندگی های اصفهان آنها را نیاورده اند و پس مشمول تحریم شده!
      سوماً بنده همه حرف شما را قبول دارم . اما این وسط سهم فروشنده چه می شود؟ یکسری از عناوین ۴۰۰۰ تومانی با قیمت فروشنده ۳۰۰۰ تومان به دست ما رسیده (حالا اینکه شما به چه قیمتی در اختیار نمایندگی ها می گذارید بماند) اما ظاهراً قیمت توزیع ابله ۱۰ و آلبوم محسن یگانه طوری بوده که نمایندگی ها باید با قیمت ۳۲۰۰ توزیع می کردند . آنوقت این وسط فروشندگان چه سودی برده اند وقتی فروششان پایین آمده و سهمشان هم همان ۸۰۰ تومان سابق است؟ نمایندگان توزیع اصفهان می گویند اگر ما این عناوین را قبول کنیم همه شرکت ها بجای ۳۰۰۰ ، ۳۲۰۰ توزیع می کنند و اینطوری عملاً افزایش قیمت فقط به ضرر فروشندگان تمام می شود و آنوقت خیلی زود روزی می رسد که خود شما آقای اخباری باید جلوی در موسسه تان بساط پهن کنید و فیلم هایتان را بفروشید چون غیر از سی دی فروش های بی جواز رایتی کار کسی باقی نمانده که برایتان فروشندگی کند (البته می توانید عرضه مستقیم اینترنتی هم داشته باشید که هم بروز تر است و هم دهان یاوه گویانی مثل بنده را می بندد!)

  • آقاى اخبارى هانکر کیم ٣ هم جزو این عناوین است؟
    من تا به امروز براى عناوین ۴٠٠٠ تومانى بولى خرج نکردم و آتش بس ٢ را هم رایت شده خریدم اما هانکرکیم یه جیز دیکست و من آن را حتما میخرم حتى اکر ۴٠٠٠ تومان باشد…

  • با سلام خدمت شما جناب اقای اخباری.ایا فیلم (عشق.شانس.تصادف)مال موسسه قرن ۲۱میباشد یا نه.اگر جواب مثبت است این فیلم کی قرار است توزیع شود.متشکرم

    • ضمن عرض ادب و احترام
      به استحضار میرساند این فیلم سینمایی اواخر خرداد ماه از شرکت صنایع الکترونیک گلرنگ « گلرنگ رسانه » ارائه خواهد شد.

  • شاید بهتر باشه که شرکت ها از راه این تارنما یا هر راه دیگر با فروشندگان ارتباط داشته باشن و یه سری روشنگری انجام بدن که اینگونه مشکلات پیش نیاد.
    مگه میشه در تهران ۳۱۰۰ باشه و در شهرستان ها ۳۲۰۰تومان؟!
    در حالی که تا اونجایی که من می دونم تمام شرکت ها سیاستشون بر این اساس بوده و هست که شهرستان ها در اولویت باشند.
    شاید نمایندگان کمی دارن موش می دوونن.
    ولی باید به کسانی که کارشکنی می کنن عرض کنم تغییرات انجام نخواهد شد بلکه انجام شده. حال یا شما با این تغییرات تغییر می کنید یا حذف خواهید شد.

  • جناب امین
    هیچ نماینده و نمایندگی از جانب موسسه تحریم نشده و نمیشوند ضمن اینکه تمامی نمایندگان عزیز در خریدن و یا نخریدن کالا اختیار کامل دارند .
    در ارتباط با توزیع عناوین جدید هم اشتباهی در نوشته های جناب فروتن بود و این عناوین در اوایل هفته آتی توزیع خواهند شد .
    مقرر گردید دوستان نماینده با قیمت مصوب خریداری کرده و با مبلغ ۳۲۰۰ تومان به فروشگاه ها عرضه نمایند .
    حال چنانچه با قیمت ۳۰۰۰ تومان خریداری کرده اید قیمت فوق بسیار عالیست .
    در گذشته سود فروشگاه دار ۷۰۰ تومان و هم اکنون عددی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ تومان در نظر کرفته شده است .
    ضمنا قیمت فروش به نمایندگان هیچ گاه مبلغ ۳۰۰۰ و ۳۲۰۰ تومان نبوده و رقم پرداختی قیمت مصوب میباشد .
    چنانچه نمایندگان تمایل به عرضه محصولات فرهنگی نداشته باشند روش های دیگر جایگزین خواهد شد و نیازی به بساط پهن کردن نیست .
    فروش اینترنتی محصولات نیز در سه سال گذشته فعال و استقبال خوبی از طرف کاربران شده است .
    اوقات خوش .

    • آقای اخباری عزیز و آقا ایمان گل ، اگر به نظر شما نمایندگی های اصفهان در قیمت گذاری قصور کرده اند لطفاً قیمت ها را شفاف اعلام نمایید ، چون فاکتورهای بنده موجود است و این قیمت هایی است که در این چند سال فیلم خریده ام :
      فیلم های قاب شیشه ای (از ۲۷۰۰ تا ۳۱۰۰ تومان) (میانگین سود ۸۰۰ تومان) (میانگین تقریبی تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۲ نسخه)
      فیلم های والت ۱۰۰۰ تومانی (۶۵۰ تا ۷۵۰ تومان) (میانگین سود ۳۰۰ تومان) (میانگین تقریبی تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۱۰ نسخه)
      فیلم های والت ۱۵۰۰ تومانی (۸۵۰ تا ۱۰۰۰ تومان) (میانگین سود ۶۰۰ تومان) (میانگین تقریبی تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۲۰ نسخه)
      فیلم های والت ۱۸۰۰ تومانی (۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان) (میانگین سود ۷۰۰ تومان) (میانگین تقریبی تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۵ نسخه)
      فیلم های والت ۲۰۰۰ تومانی (۱۵۰۰ تومان) (سود ۵۰۰ تومان) (میانگین تقریبی تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۵ نسخه)
      فیلم های والت ۲۵۰۰ تومانی (۱۸۰۰ تومان) (سود ۷۰۰ تومان) (میانگین تقریبی تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۱۵ نسخه)
      فیلم های والت ۳۰۰۰ تومانی (۲۲۰۰ تومان – در موارد معدودی ۲۳۰۰ تومان) (سود ۸۰۰ تومان) (میانگین تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۱۲ نسخه)
      فیلم های والت ۴۰۰۰ تومانی (توزیع هایی که تاکنون نمایندگی های اصفهان حاضر به قبولشان شده اند ۳۰۰۰ تومان) (سود ۱۰۰۰ تومان) (میانگین تعداد فیلم خریداری شده از هر عنوان : ۶ نسخه)

      حالا به جداول بالا اضافه کنید چند برابر شدن تمامی مخارج قابل تصور و غیر قابل تصور + خودم اولین مشتری خودم هستم و صدها حلقه فیلمی که به اسم مغازه خریدم ام در واقع در آرشیو شخصی ام در منزل هستند و هیچ سود مادی بر نگردانده اند!

      ببینید ، بعضی از دوستان می گویند شبکه نمایش خانگی هیچ آینده ای ندارد و بزودی نابود خواهد شد و شرکت ها با استفاده از راه های جدیدتر و به روز تر اقدام به انتشار محصولاتشان خواهند کرد! اما به این می گویند پاک کردن صورت مسئله! اصل حرف درست است اما به شرط اینکه ساختار شبکه نمایش خانگی بویژه در بخش توزیع و فروش اصلاح نشود و به همین شکل باقی بماند . چون شبکه یک کانال قانونی برای رساندن محصول بدست مخاطب است اما قانون و قانونگذار در طی سال های اخیر در قبال حمایت و نظارت و بروز رسانی آن قصور کرده اند . وگرنه تا صد سال دیگر هم سی دی فروش های زیر راه پله ای غیر مجاز با صحت و سلامت کامل به فعالیت ادامه خواهند داد و کاملاً بروز و متناسب با نیاز مخاطبان خواهند بود!

      بنده هم نه قانون گذار هستم نه قانون دان و نه سواد کافی در این خصوص دارم فقط یک فروشنده و یک مخاطب در شبکه نمایش خانگی هستم که می بینم اگر تمامی دست اندرکاران شبکه از فکر سودهای آنی و زودگر که در واقع برای بلند مدت شبکه مضر هستند درآمده و جلوی افراد فرصت طلبی را هم که هیچ دلسوزی ای برای شبکه ندارند بگیرند ، اوضاع شبکه خیلی زود بسامان خواهد شد . باید افرادی که فقط جیب خودشان و منافع خودشان را می بینند (چه شرکت های خلق الساعه ای که می خواهند یک شبه پولدار شوند – چه آن خریداری که حاضر است برای ۱۰۰۰ تومان کمتر دادن نسخه رایتی فیلم را تهیه کند) درک کنند که با ادامه این روند روزی خواهد رسید که دیگر هیچ سرمایه داری در ایران پیدا نمی شود که روی فیلمسازی سرمایه گذاری کند و سینمای ایرانی محدود خواهد شد به فیلم های دولتی-جشنواره ای کم ارزش .

      اصلا یک مثال دیگر می زنم (واقعاً ببخشید که اینقدر طولانی شد) بنده خیلی اهل سرمایه گذاری روی سریال های سروش سیما نیستم اما در دو هفته گذشته که بازار اینطور خوابیده برای خالی نبودن عریضه تعدادی از این پک ها را تهیه کرده ام که اتفاقاً با استقبال هم مواجه شده و تا جایی که اطلاع دارم تعداد دیگری از همکاران هم همین کار را کرده اند! یعنی این وسط سود اصلی دعوای بین دست اندرکاران شبکه و رکودی بازار دارد به جیب سروش سیما می رود که متعلق به صدا و سیماست و یک شرکت شبه دولتی محسوب می شود!

  • سیدمهدی عزیز
    سلام
    عنوان فوق جزو خریدهای مشترک موسسه بوده و در زمان خود پخش خواهد شد .
    آنونس محصول جهت بازدید هم اکنون در سایت موسسه دردسترس میباشد .
    لطفا دیگر عناوین رایتی نخرید !!!!!!!
    سپاس .

  • جناب نوروزی
    درود
    صحبت هایی جهت خرید این عنوان شده است .
    اما در مورد خرید قطعی آن نمیتوان اطمینان داد .
    چنانچه عنوان فوف خریداری شود تبلیغات آن برروی سایت موسسه بارگذاری خواهد سد .
    با تشکر .

  • اصلا نمایندگی یعنی چی؟
    یکی از دوستان من نمایندگی یک برند کافه را دارد. که بر حسب تصادف هم مدیر برنامه های یک بازیگر درجه یک است.
    صاحب برند ، هرچی دم دستش میاد رو بسته بندی می کنه و با لیبل نام برندش به نمایندگی هاش می فروشه و میگه: اگه نخرید امتیاز بهره برداری از نام برندمو لغو می کنم.
    و نمایندگی های این برند هم مجبورن هرچی صاحب برند عرضه می کنه بخرن و حق خرید معادل آون محصولات رو از جای دیگه ندارن ، درحالی که قیمت های صاحب برند بالاتر از بازار هستند.
    یعنی صاحب برند هم سالیانه پول امتیاز بهره برداری از نام برندشو میگیره ، هم از فروش محصولات دیگه ش سود می کنه.
    می دونم هم اکنون دوستانی می خوان جمله معروف ” آقاجان محصول فرهنگی با چیزای دیگه فرق می کنه رو ” بگن.
    اما نمایندگی عرضه محصولات فرهنگی؛
    – نخست شرکتی برای اعطای نمایندگی از کسی پولی نگرفته و با اعتماد به وی محصولات خودشو آن هم با قیمت کمتر در اختیارش گذاشته تا ایشان به خرده فروش ها با قیمت بیشتر عرضه کنند.
    – دوم هیچ شرکتی به هیچ نمایندگی ای برای خرید عنوانش اجبار نمی کند و نمایندگان در خرید عنوان و تعدادش مختار هستند.
    – سوم فروش ها قطعی نبوده و نمایندگی ها می توانند عنوان های فروش نرفته رو برای شرکت مربوطه پس بفرستند.
    – چهارم نمایندگی ها در خرید و فروش هر محصولی از هر شرکتی آزادند و هیچ محدودیتی ندارند.
    اکنون پرسش کلیدی اینجاست ؛
    ” آیا به این هم می توان گفت نمایندگی ” ؟؟!!
    به رای من که بیشتر شبیه به عمده فروشی یا بنگاه داری یا چیزی شبیه به انبارهای طرف شوش و مولوی تهران است که هرچیزی بخواهند می خرند و می فروشند و اگر بخواهند محصولی را خوار کنند با همدستی یکدیگر و تکنیک های بازاری این کار را خواهند کرد.

    • آقا ایمان قبول دارم که اصطلاح نمایندگی تعریف دقیقی برای مراکز پخش نیست اما خود آقای اخباری هم می دانند که ایجاد نمایندگی اختصاصی در شهرستان ها تا چه حد دشوار و غیر سودآور است . اصلاً بنده اولین بار که فیلم خریدم از دفتر فروش شرکت قرن ۲۱ بود که در خیابان آپادانا دوم اصفهان افتتاح شده بود . حدود یک سالی مشتریشان بودم و می دیدم که شرایطشان چطور است! اول از همه که در مکان یابی بشدت اشتباه کرده بودند و یک خیابان پرت را انتخاب کرده بودند! دوم تمرکز روی محصولات یک شرکت باعث شده بود تا در جذب مشتری چندان موفق نباشند! سوم طبق گفته خودشان کارمند قرن ۲۱ بودند و حقوق ثابت داشتند برای همین دلشان نمی سوخت که بازار گرمی کنند و حتی وقتی از آنها درباره نحوه تهیه محصولات شرکت های دیگر پرس و جو کردم قشنگ آدرس مغازه آقای نیلی را دادند! بعدش هم که جابه جا شدند و با اینکه به نقطه بهتری رفتند باز هم نتوانستند مشتری زیادی جذب کنند و کلاً جمع شد! بایا هم یک نمایندگی فروش داشت که البته یک منزل استیجاری بود و آن هم در نقطه پرتی بود که فقط برای فرستادن محصولات به درب مغازه ها کار می کرد اما چون مسیرش به بنده می خورد به عنوان یکی از معدود مشتریان مستقیمشان چند باری از آنها خرید کردم اما آنها هم خیلی زود جمع کردند و رفتند . بنابراین در این بازار اصلاً به صرفه نیست که یک نمایندگی برای یک شرکت (یا به قول شما برند) وجود داشته باشد چون این یک بازار انحصاری است و فیلمی را که یک شرکت توزیع می کند ، شرکت دیگر اجازه توزیع ندارد .

      اما روی این جمله ” فروش ها قطعی نبوده و نمایندگی ها می توانند عنوان های فروش نرفته رو برای شرکت مربوطه پس بفرستند” بحث دارم! گیر آوردن آدرس نمایندگان توزیع اصفهان که سخت نیست . شما یک روز بیایید اصفهان و به آنها سر بزنید تا از حجم بالای محصولاتی که قادر به برگشت دادن به تهران نیستند مطمئن گردید! اصلاً همه حساب و کتاب نمایندگی ها سر همین است وگرنه اگر از خواب سرمایه شان وحشت نداشتند که هیچکدام از این بحث ها پیش نمی آمد!

      • هر نمایندگی ای که عنوانی روی دستش باد کرده خودش مقصر است. چون یا به موقع برگشت نداده ، یا با شرکت مربوطه رایزنی مناسبی ندارد.
        بر فرض که چنین باشد ،‌ پس دیگر بحث های فرعی به چه کار می آید؟ صاف و پوسکنده بفرمایند مشکل این است و بر سر این مورد رایزنی کنند. مطمئن باشید من و دیگر دوستان و یا تصمیم گیرندگان حق را به آن ها می دهیم و آن زمان است که شرکت های پخش مجبور به دادن امتیاز بازگرداندن مرجوعی ها پس از زمان معینی می شوند.
        اما با مطرح کردن بحث های انحرافی متاسفانه اصل موضوع فراموش می شود

        • اتفاقاً به نظر بنده این مورد اصلاً یک بحث فرعی نیست . اتفاقاً اگر یادتان باشد خودم هم چند وقت قبل که یک سری پیش شرط ها را برای بهتر شدن اوضاع بازار مطرح کردم ، این مورد را هم ذکر کرده بودم . ببینید ؛ اصل قضیه این است که الان ۸۰% ضرر کسادی بازار را مغازه داران و نمایندگی ها می دهند و ۲۰% ضررش مال شرکت ها است (حالا باز صدای آقای اخباری و همکارانشان در می آید!) . اگر هم در حساب و کتاب عملی واقعیت نداشته باشد دست کم خطای چشم ما که اینطور نشان می دهد! نمایندگان وقتی این وضع را می بینند تصورشان این است که شرکت ها فقط منافع خودشان را می بینند و به آنها اهمیتی نمی دهند اما اگر ببینند که سود و زیان بازار به شکلی برابر بین هر دو طرف تقسیم شده ، هر دو طرف هم برای بهبود وضعیت بازار و افزایش سود آن جدیت بیشتری نشان خواهند داد .

  • ممنون آقاى اخبارى
    هر وقت سریال هایى در خور شعور مخاطب در شبکه بخش شد و فیلمهایى که ارزش ۴٠٠٠ تومان داشتند نیز بخش شدند مانیز دیکر رایت نمى کنیم…

  • به نظر من در شرایط فعلى شبکه…کوچه مروارید یک سروکردن بالا تر از بقیه سریالها قرار دارد و من هر لحظه در انتظار قسمت جدیدش هستم…به نظرم موسسات به جاى خرید حقوق بخش سریال ابله روى عناوینى مثل همین کوچه مروارید کار کنند…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید