روزانه های سینمایی

همه مردان لوزان

نه آرایش غلیظ و نه انیمیشن های میجری مثل غول های جعبه ای، قهرمان بزرگ ۶ و کتاب زندگی که به بازار بی نظارت و بی در و پیکر نمایش خانگی پرتاب شدند و نه مدیری با حاشیه اش و فخیم زاده با فوق سری اش نتوانستند، مردم را از تماشا و پیگیری خبرهای هیجان انگیز هسته ای در تعطیلات نوروزی بازدارند. فروش پایین فیلم های اکران نوروزی در ده روز نخست سال هم به خوبی نشان داد که مسائل مهم تر و حیاتی تری در کانون توجه مردم گرفتار در چنبره مشکلات قرار دارند.

گویی خبرهای ضد و نقیض و تایید و تکذیب هایی که از هتل محل جلسات در لوزان به بیرون درز می کرد، به مراتب جذابیتی بیش از فیلم ها و سریال های سرگرم کننده تلویزیون های داخلی و خارجی داشتند.

طولانی شدن مذاکرات هر چه بود فصل اول این درام پرکشش را به نقطه خوبی رساند و از این پس هم یکصد میلیون ایرانی و ایرانی تبار در داخل و اقصی نقاط جهان بی صبرانه در انتظار شروع سیزن دوم سریال مذاکرات هسته ای خواهند نشست. سریالی که ناتمام نمی ماند و پایان آن باز نیست. دهم تیرماه موضوع پرونده هسته ای ایران به نقطه اوج خواهد رسید و به امید خدا و دعا و حمایت مردم ختم به خیر خواهد شد.

امروز مردم ایران در شرایطی سال کاری خود را آغازمی کنند که بیش از همیشه به خردورزی و تدبیر دولتمردان شان امید بسته اند و نیک می دانند که در سه ماه پیش روی به جای اقدامات احساسی و حرکت های خیابانی و حتی تخریب و توهین دولت های پیشین، می بایست فضای آرامی را برای تامل و دیپلماسی تیم همدل نمایندگان کشورمان فراهم کنند و بهانه بدست منتقدان و مخالفان تند روی داخلی ندهند. باشد که با افزایش شعاع اعتماد زایی دولت زمینه برای برطرف شدن سوء تفاهم های دیرینه مهیا گردد و نیات سوء بیگانگان و محافلی که خواستار به نتیجه نرسیدن استراتژی برد- برد و عدم همکاری و تعامل گسترده ایران با سایر کشورهای جهان هستند، در نطفه خفه گردد.

برای همه سینماگران و دست اندرکاران نمایش خانگی کشور در نخستین روز و هفته کاری از سال جدید آرزوی سالی سرشار از برکت و امنیت دارم. ایام بکام و شادی های تان پایدار

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۶ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با عرض سلام و خسته نباشید بابت دید و بازدیدها و مسافرت ها و گرفتاری های عیدی!

    یک خبر ناخوشایند : مانوئل دی اولیویرا درگذشت . کارگردان مشهور پرتغالی که از وی با عنون مسن ترین کارگردان جهان یاد می شد پنجشنبه گذشته ، در سن ۱۰۶ سالگی درگشت .
    الیویرا فیلمسازی را در سال ۱۹۳۱ با مستند صامت “کار در کارخانه دورو” آغاز کرد و آخرین بار با فیلم “مورد عجیب آنجلیکا” در سال ۲۰۱۰ مورد توجه قرار گرفت . اولیویرا با وجود سن زیاد ، در بستر بیماری نبود و تا آخرین روزهای حیاتش به فیلمسازی ادامه داد . اولیویرا در دوره دیکتاتوری سالازار بر پرتغال از مخالفان وی بود و به همین دلیل در طی چند دهه تعداد اندکی فیلم ساخت اما از آغاز دهه نود بطور متوسط سالی یک فیلم می ساخت که مشهورترینش ، فیلم “نامه” در سال ۱۹۹۹ برنده جایزه ویژه هیات داوران جشنواره فیلم کن شد .

  • با سلام به روابط عمومی شرکت هنراول
    برنامه ای برای توزیع شوخی با شما ۴ ندارید ؟
    و آیا قسمت چهارم شوخی با شما وجود دارد یا به کل تمام شده است؟

  • بخشی از بیانات مهم رهبر انقلاب دردیدار مداحان۱۳۹۴/۰۱/۲۰
    می‌پرسند چرا فلانی(رهبری) درباره هسته‌ای موضع نگرفته/ جایی برای موضع‌گیری وجود نداشته/ مسئولین می‌گویند هنوز کاری انجام نشده و چیز الزام‌آوری نیست/نه موافقم نه مخالف.همه چیز درجزئیات است، ممکن است طرف بدعهد مقابل بخواهد درجزئیات، کشور ما را محصور کند/ اینکه حالا به بنده و دیگران تبریک می‌گویند بی‌معنی است/ آنچه تاکنون انجام شده نه اصل توافق و محتوای آن را تضمین می‌کند، نه حتی اینکه مذاکرات تا به آخر برسد.من هیچوقت به مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم/با اینکه خوشبین نبودم با این مذاکرات موردی موافقت کردم و از مذاکره کنندگان حمایت کردم و میکنم/با توافقی که منافع و عزت ملت را حفظ کند موافقیم/اما توافق نکردن شرف دارد به توافقی که منافع و عزت ملت از بین برود.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید