روزانه های سینمایی

تقدیر از بهترین های نمایش خانگی در سال ۹۳

آیین تقدیر از فیلم های پرفروش سال ۹۳ سینماها به خیر و خوشی برگزار شد و به تهیه کننده، کارگردان و پخش کننده آنها هدایایی داده شد. تقدیر از عوامل فیلم های شهر موشها ۲، آتش بس۲، طبقه حساس، معراجی ها و شیار ۱۴۳، از سوی دولت به طور نمادین این معنا را در پی دارد که استقبال مردمی از محصولات سینمایی ایران به همان اندازه از سوی دولتمردان نیز واجد ارزش است و دولت نمی خواهد از کنار این رخداد خجسته بی تفاوت بگذرد. حضور مسعود ده نمکی به عنوان فیلمساز پولساز کشور در جمع تقدیر شدگان مراسم دیشب که تاکنون تمام فیلم هایش پاسخ دلگرم کننده ای از مخاطب دریافت کرده است، جالب توجه بود. همچنین حضور سه کارگردان زن در بین ۵ کارگردان تقدیر شده، نقطه عطفی برای سینمای ایران و کارنامه زنان سینماگر است. خوشبختانه سه فیلم از مجموعه ۵ فیلم معرفی شده در سبد نمایش خانگی ارائه شده اند و توزیع دو فیلم پر فروش اول به سال بعد موکول شده است.

توقع انجام مراسم مشابهی برای تقدیر از دست اندرکاران نمایش خانگی فعلاً دور از ذهن است و ظاهراً خدماتی که از جانب سرمایه گذاران، عوامل تامین و پخش در این شبکه صورت می گیرد، هنوز به آستانه تقدیر و تشویق نزدیک نشده است! جا داشت موسسات ناشر نسخه ویدیویی سه فیلم پرفروش شب گذشته تشویق می شدند تا موفقیت های فیلم های پر فروش به نمایش خانگی نیز تعمیم داده می شد. با این حال می توان به پاس فعالیت های برجسته موسسات ویدیو رسانه و شرکت های پخش در طول سال ۹۳ بهترین های آنها را در فضای مجازی معرفی کرد و تا زمانی که آنها بر روی صحنه های واقعی فراخوانده شده و در زیر برق فلاش دوربین عکاسان و خبرنگاران و تشویق بی امان حضار، هدایایی را دریافت کنند، به این سنت پسندیده ادامه داد. امید که این اقدام بخشی از خستگی ناشی از یکسال کار و فعالیت بی وقفه در فضایی پر مخاطره و ناامن را از تن آنها بدر کند.

از شما کاربران گرامی، مصرف کنندگان و فروشندگان محصولات نمایش خانگی درخواست می شود، با ذکر دلیل انتخاب ها و برترین های خود را از بین موسسات ویدیو رسانه و شرکت های پخش معرفی کنید. هم اینک محتاج اعلام نظر شما هستیم.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با عرض سلام مجدد .
    همانطور که قبلاً هم گفته ام امسال بدون تردید بهترین شرکت پخش کننده هنر اول بوده است . و در بین موسسات تولید کننده قرن ۲۱ همچنان برترین است . انتخابم برای هنر اول به سه دلیل می باشد : ۱- پاسخگویی ۲- انضباط ۳- تنوع محصول . موسسه قرن ۲۱ را هم به همین سه دلیل انتخاب می کنم . در واقع هنر اول و قرن ۲۱ مکمل یکدیگر می باشند و با اینکه موسسه سینما ۲۴ هم به عنوان دیگر موسسه همکار هنر اول عناوین خوبی برای شبکه تهیه کرده ، با این حال به نظرم نمرات ریز منفی محصولات سینما ۲۴ از قرن ۲۱ بیشتر بود . با این حال هر سه این موسسات در مجموع بهترین های سال بودند .

  • موسسه قرن ۲۱ به خاطر تنوع محصولات و ارائه فیلمهایی با کیفیت تصویری بسیار بهتر و مطلوب تر از تمام موسسات
    و هم به خاطر نظم مثال زدنی در پخش حداقل۴ عنوان در هر ماه .

  • سلام من ازنگاه یک فروشگاه دار میگم هنرنمای پارسیان
    ۱-نظم و انضباط
    ۲-طراحی و بسته بندی
    ۳-تعداد عناوین
    ۴-انتخاب عناوین
    ۵- پخش مستمر
    ۶-جوابگویی
    ۷-رسوندن پوستر

  • باعرض سلام وخسته نباشید به آقای فروتن و دوستان گرامی خبری از شهرموش ها۲ ندارین ؟ قرار بود آخر بهمن ماه توزیع بشه چی شده هنوز خبری ازش نیست سال تموم شد؟!!!!!!!!!!!!

  • سلام
    اول هنرنما و دوم تصویر دنیای هنر
    این همه منتظر شهر موشها و آتش بس بودیم آخرشم هیچی اما اگر به جای هنر اول دست این دو تا شرکت بود تا الان پخش شده بود

  • راستی از پارسال تا حالا منتظر جیب بر خیابان جنوبی هستیم نکنه شهر موشها و آتش بس ۲ به عاقبت این فیلم دچار بشه خدا کنه حداقل هنراول این یکی پخش کنه تو رو خدا بدقولی نکنید

  • متاسفانه موسسه هنر اول و سینما ۲۴ با این بدقولی ها شانس بهترین موسسه سال رو از خودش سلب کرد و البته به نظرم بهترین زمان توزیع فیلم یعنی نوروز برای نمایش خانگی رو از دست دادن و حتی یکی از ۲ عنوان جیب بر و اتش بس رو هم توزیع نکردن که جای گلایه داره
    در واقع باید بگم همه رو نا امید کردن چون میتونستن نمایش خانگی حداقل مثل سینما با ۵ فیلم پر فروش به عید نوروز بره ولی همیشه نمایش خانگی هیچ مناسبتی رو درک نکرده و در واقع بعضی موسسات” مناسبتها “که میتونه برگ برنده باشه رو جدی نگرفتن ولی برعکس سینما و تلویزیون خیلی خیلی جدی میگیرن و یکی از نقطه ضعفهای جدی است در این حوزه
    این کار ثابت کرد برنامه ریزی که دوستان دارن برای سال کلا یعنی کشک “جواب موسسه مذکور در کامنت قبل زمستان در این سایت ”
    احتمالا این موسسه ضزبه سختی با توزیع نکردن این ۲ عنوان خواهد خورد .
    اقای فروتن فکر کنم شاید دلیل ناپدید شدن کاربر روابط عمومی هنر اول از سایت هم همین دلیل توزیع نکردن این عناوین باشن .
    حالا ما هستیم و یک عید تقریبا ۲۰ روزه با یک عنوان جذاب و البته مخاطب پسند “ارایش غلیظ” که خیلی خیلی کمه
    در پایان به موسسات میگم که مناسبتها ظرفیت بالایی داره برای فروش لطف جدی بگیرید چه عید فطر چه عید نوروز چه نیمه شعبان وبقیه عیدها و بعضی مواقع خاص ایام سوگواریها با عناوین خاص مثلا شیار ۱۴۳ در ایام فاطمیه که فکر کنم به طور اتفاقی در این زمان پخش شد.

  • با سلام. خبر ناپدید شدن روابط عمومی شرکت هنر اول را تکذیب نموده ،کماکان به تولید و سابیدن کشک مشغول می باشیم.در یک ماه گذشته نمودار فروش در شبکه نمایش خانگی به شدت نزولی بوده است،حجم مطالبات نیز به شدت افزایش یافته ،چک های برگشتی نیز تا دلتان بخواهد موجود است.ضمن آنکه اسفند هیچ زمان فصل طلایی نمایش خانگی نبوده است ،چه برسد به امسال که حال و روز موسسات دریغ از پارسال است.از آنجا که دو فیلم شهر موش ها ۲ و آتش بس ۲ متعلق به سینما ۲۴ می باشند ،نمی توانیم رقم هنگفت پرداخت شده برای خرید این دو فیلم را نادیده بگیریم و سرمایه خود را به اما و اگر بسپاریم.بدون تردید سایر موسسات و شرکت های پخش برای کسب عنوان بهترین لایق ترند.پس لطف فرموده ما را با این القاب دهان پر کن،گول مالی نفرمایید. آقا میلاد عزیز سه ماهه اول هر سال رکود شدیدی را در شبکه نمایش خانگی شاهد هستیم ،ولیکن به امید خدا و با توجه به کشک سابی های انجام گرفته توسط موسسه هنر اول درسه ماه اول سال ۹۴ خبر های خوب و جذابی برای مخاطبان نمایش خانگی خواهیم داشت.این روزها شبکه نمایش خانگی همچون مرداب است هر چه بیشتر تلاش کنی ،پایین تر می روی.همیشه عقب نشینی نشانه شکست نیست ،گاهی با یک عقب نشینی کوچک،پیروزی های بزرگ به دست می اید.این جواب کشکی کشکی را از این حقیر به ظاهر ناپدید، پذیرا باشید.

  • هنر اول محترم من به تنهایی نمیگم این زمان (اواخر سال منتهی به عید)بهترین زمان توزیع است این اذعان خیلیهاست (نمونه اخرش اذعان سام قریبیان به توزیع خوب گناهکاران در پایان سال قبل و فروش خوبش) مگر این که تازگی ها خیلی بد شده باشد که بنده خبر ندارم که مرداب شده در ضمن اگر میشه هزینه بالای خرید رایت عناوین مذکور را اعلام کنید تا همگان از زحمات شما مطلع شوند . بنده خودم اصلا قائل به این نیستم که این زمان بده فروش نیست بذاریم برای ۲ ماه بعد و بعد ۲ ماه بعد و غیره هر عنوانی خوب باشه فروشش رو میکنه و اینجا سینما نیست که فصل بد باشه نمیدونم بارون بباره اینجا یک مغازه است و یک مشتری در خانه به نظرم نمایش خانگی مشکل اصلیش دانلود اثارش است که داره به یک ویروس همه گیر تبدیل میشه و بیشتر محصولات رو دانلود میکنن . اصل مشکل این جاست . یک چیز دیگه هم که است ضعیف بودن اغلب اثار نمایش خانگی است که بعضی دوستان رو ناامید کرده است و این سریالهای بی مسئله که نمیدونم برای چه کسی ساخته شده و چیزی در چنته ندارن هم باعث شده که نا امیدی بیشتر و فروش کمتر بشه . امیدوارم ۳ ماه طوفانی در اغاز سال داشته باشید.

  • جناب فروتن عزیز مطلب ارسالی من رو به خاط اینکه موجب رنجش و کدورت بعضی از دوستان میشه منتشر نکردید اما
    من جز حقیقت چیزی نگفتم مثل اینکه راستگویی چیز خوبی نیست و پنهان کاری و دروغگویی جاشوگرفته متاسفم برای همه ی کسانی که سعی میکنند حقایق رو وارونه نشون بدن .

    • همانقدر که دروغ گویی بد و مذموم است، تحقیر و تخفیف دیگران هم خوب نیست. ضمنا وقتی انتقاد کنید که مطمئن باشید تاثیری در مرجع مورد انتظار داشته باشد. به نظرم اگر تیغ تیز انتقادتان را متوجه کسانی بکنید که در برابر چپاول محصولات شبکه دست روی دست گذاشته اند و آب تو دل شان تکان نمی خورد، رواتر باشد. مطمئن باشید اگر حرفم خریدار داشت به موسسات توصیه می کردم تا اطلاع ثانوی از عرضه هر گونه عنوان جدید خودداری کنند. بنانیست یک موسسه کار کنه و متحمل هزینه بشه و به دنبالش صدها سایت و شرکت قانونی و غیر قانونی دسترنج آنها را به دندان بکشند و کسی به آنها از گل نازکتر نگوید.!

  • آقابان عزیز ومحترم پخش هنر اول .بالاخره فیلم جیب بر خیابان جنوبی تا پایان امسال یعنی تا پایان اسفند۹۳ توزیع میشود یا نه.لطفا جواب دهید.مررررسسسسی

  • با سلام .اقای علیرضا عزیز ،پروانه فیلم جیب بر خیابان جنوبی صادر شده است ،اما اختلاف کوچکی بین کارگردان و تهیه کننده فیلم باقیمانده بود که باعث عدم توزیع فیلم مذکور در سالجاری گردید.اینک بنا بر گفته دوستان در موسسه فیلمسازان جوان مشکل مذکور مرتفع گردیده و به امید خدا در اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت ماه ۹۴ فیلم جیب بر خیابان جنوبی در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد.

  • با سلام.آقا میلاد ،موسسه سینما ۲۴ برای خرید حقوق نمایش خانگی فیلم شهر موش ها ۲ نزدیک به یک میلیارد تومان پرداخت نموده است که ۳۰ درصد از این مبلغ به صورت نقد همزمان با عقد قرداد پرداخت شده است.جالب آنکه کپی آنقدر رواج پیدا کرده که آقا مهدی ،سید اولاد پیغمبر ،با افتخار و در کمال صداقت اعتراف نموده که مشتری سایت های دانلود است.حق الناس کلمه از مد افتاده ای شده ،اما حق هیچ زمان از بین نمی رود ،البته اگر به آخرت اعتقادی داشته باشیم.

    • با سلام به روابط عمومى هنراول
      با کمال احترام و عرض ادب خدمت شما
      و با تبریک سال نو به شما و خانواده و کارکنان موسسه تان
      بنده مشترى دایمى سایت هاى دانلود نیستم بلکه منظورم این است که تمام آثار را خریدارى نمى کنم و همانطور که بعضى از آنان را دانلود میکنم بعضى از آنان را خریدارى میکنم … باور کنید به صرفه نیست براى سریال هاى شبکه نمایش خانکى تنها براى یک قسمت ٣٠٠٠تومان خرج کنیم…
      من بیشتر مشترى فروشکاه محصولات فرهنکى و هنرى شهرمان هستم تا سایتهاى دانلود و بى صبرانه منتظر شهرموشها ٢ و آتش بس ٢با قیمت ٣٠٠٠تومان هستم که بروم و بخرم…
      در ضمن به نظرم کمتر کسى است که مانند من با صداقت تمام اعتراف کند و شما هم باید حق دهید با وجود این مشکلات در شبکه مردم به سمت سایتهاى دانلود کشیده شوند…

    • فروشنده آن فروشکاه فرهنکى هنرى شهرمان کل عمرش را براى شبکه نمایش خانکى صرف کرده از ٢٠سالکى تا الان که بالاى ۴٠ سال دارد اما الان بارها قصد دارد از این شغل خداحافظى کند ولى جون در شهرمان کسى مانند وى به طور جدى به این عرصه نمیبردازد بشیمان شده و این کار را ادامه داده روزى میکفت آن زمان که قیمت محصولات ١۵٠٠ تومان بود و مشترى میتوانست ٩ عدد از محصولات را با ده هزار تومان بخرد ما تشویق میکردیم تا نسخه اصل بخرد و حتى با تخفیف ۵٠٠ تومان بقیه بولش را نیز به وى محصولى دیکر را میدادیم اما حالا که کیفیت آثار بایین آمده و قیمت دو برابر شده و فرد با همان ده تومان تنها سه عنوان میتواند بخرد دیکر جرا تشویق کنیم تا مردم نسخه اصل بخرند؟؟!!!

  • با سلام .به اطلاع می رساند سری جدید مچموعه شام ایرانی به کارگردانی سروش صحت و با حضور پوریا پورسرخ،سام درخشانی،پژمان بازغی و هادی کاظمی در حال تصویربرداری می باشد.این مجموعه به تهیه کنندگی موسسه سینما ۲۴ در اردیبهشت ماه ۹۴ توسط شرکت هنر اول در شبکه نمایش خانگی توزیع می گردد.

  • یکی از مشکلات سینمای خانگی جایی است که هر کسی با سرمایه ای که دارد می تواند فیلم بسازد و در سوپرمارکت ها عرضه کند.
    مواد لازم هم :
    یک سرمایه گذار نا آشنا
    یک کارگردان نابلد
    یک یا چند عدد بازیگر درجه ۳ رو بورس برای کلاه گذاشتن سر سرمایه گذار
    یک یا چند عدد نابازیگر پولدار
    همه رو که خوب بهم زدیم اون موقع فیلم شما وارد نمایش خانگی می شود و در ابتدا قرار است بترکاند ولی در نهایت خودش ترکیده می شود.
    خریدار هم یکی دو بار گول می خورد ولی وقتی ببیند با شعور او بازی شده بدبین می شود و حتی نسبت به کارهای قابل اعتنا هم گارد می گیرد. نتیجه هم همین می شود که در بازار پر از عناوین خوب و بد، تعداد برنده ها خیلی محدود می شود.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید