روزانه های سینمایی

سینما رویایی بی تعبیر

در بین استانداران کشور فقط چهار نفر هزینه های نمایش حداقل ده فیلم از مجموعه فیلم های جشنواره سی و سوم فجر را متقبل شدند. مردم شهرهای مشهد، کرج، شیراز و کرمانشاه باید از مقام اول دولت در استان هایشان ممنون باشند که بیش از دیگر همکاران شان در سایر استان ها دلشان برای سینما و فرهنگ کشور می تپد. اگر چه شیراز، کرج، کرمانشاه و مشهد در زمره کلان شهرهای کشور هستند و منابع درآمدی بیشتری از سایر شهرهای کوچکتر دارند، اما کلان شهرهای دیگری از جمله اصفهان و تبریز افتخار میزبانی جشنواره همزمان فجر را از شهروندان شان دریغ نمودند. آنطور که در خبرها آمده بود؛ بسیاری از استانداری ها بدهی مربوط به سال گذشته خود را به تهیه کنندگان سینما نداده اند و با توجه به اینکه سال گذشته بودجه دولت بهتر از سالجاری بوده است، پیداست که مقامات دولتی همانند اقشار ضعیف مردم، مصارف فرهنگی را در اولویت برنامه های خود قرار نداده اند.

با اتمام نمایش فیلم های جشنواره در چهار شهر کشور طی روزهای آینده، این پرسش بیش از گذشته خودنمایی می کند که آیا پس از این هم ادامه برنامه هایی نظیر جشنواره همزمان، به همت و علاقه شخصی استانداران و دیگر مدیران اجرایی استان ها گره خواهد خورد؟ در این بین تشویق مقامات استان های میزبان، شاید انگیزه سایر مقامات بی تفاوت را تقویت کند و به نتایج بهتری در سال های آتی منجر شود. البته هموطنان مان در استان های محروم و کم بنیه که براحتی امکان میزبانی را نمی توانند داشته باشند، در صورت ادامه این وضعیت احساس تبعیض و محرومیت مضاعفی خواهند کرد. امید که در فجری دیگر و در غریو شادی سالگشت پیروزی انقلاب اسلامی ضیافت سینما به وسعت ایران عزیزمان به روی مردم و ولی نعمتان انقلاب گسترده گردد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • زمانی که تکلیفمان با خودمان هنوز روشن نیست و هنوز هم مقامات عالی رتبه نسبت به سینما نگاه مشکوکی دارند همین آش و همین کاسه است.
    همچنین بهانه بودجه هم دیگر کهنه شده ، چون نسبت به برنامه های دیگر اتفاقا هزینه تر هم است

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید