روزانه های سینمایی

نسیم کلمات

این پست مروری دارد بر گفته های کلیدی هفته از زبان مسئولان، فعالان شبکه نمایش خانگی، سینما و تلویزیون

به بیژن ربط داره!

مسئول روابط عمومی پروژه عشق تعطیل نیست گفت: پیش بینی نمی شد که وقفه ای در روند تولید این پروژه بیافتد اما به دلیل بازنویسی قسمت های ۶ تا ۲۶ و برای مشاهده نحوه استقبال مردم از این سریال یک وقفه یک ماهه در کار افتاد. وی اضافه کرد از نیمه دوم بهمن تا اردیبهشت ۹۴ بقیه قسمت های مجموعه تصویر برداری می شوند.

204282_1

ظلی پور تاکید کرد: همه تغییرات و اتفاقات آینده این سریال به بیژن بیرنگ (کارگردان) ربط دارد.(منبع باشگاه خبرنگاران)

نظارت جدی اعمال می کنیم

رئیس سازمان سینمایی در تازه ترین اظهارات پیرامون نمایش خانگی گفته است: موسسه رسانه های تصویری قصد رقابت با شبکه نمایش خانگی و شرکت های خصوصی را ندارد اما نظارت حاکمیتی روی این شرکت ها بصورت جدی اعمال می شود.

farhangnews_98473-283844-1414232755

وی از دست اندرکاران امور سینمای خانگی درخواست کرد به قوانین کاملاً احترام بگذارند و سعی کنند رابطه معقول و منطقی خویش را با مدیریت سینمای کشور حفظ کنند.(منبع ایلنا)

زندگی شیرین می شود

رئیس اتحادیه موسسات ویدیو رسانه از بهبود روابط دولت و صنف خبر داد. حمید رضا نوروزی با درج پیامی در شبکه ارتباطی ویدیو گپ گفته است؛ تذکر نهادها و مقامات عالیه، اصلاح و بهبود روابط صنف نمایش خانگی و مرجع نظارتی در دولت را در پی خواهد  داشت. وی هیچ اشاره ای به نام نهاد تذکر دهنده نکرده است.(منبع چت گروه ویدیو گپ در واتس اپ)

عطش سریال سازی برای نمایش خانگی

 علی عطشانی کارگردان سینمای ایران گفت: سریال تلویزیونی «پارادوکس» برای پخش در شبکه نمایش خانگی اوایل فروردین ماه سال ۹۴ در جزیره کیش کلید خواهد خورد. مطمئنم این سریال کمدی با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان همراه می شود. «پارادوکس» قرار است در ۳۰ قسمت ساخته شود و در آن ۱۰ بازیگر اصلی حضور دارند که تمایل دارم آن ها را از میان بازیگران شناخته شده و محبوب مخاطبان عام سینما انتخاب نمایم. (منبع سینماپرس)

علی-عطشانی

دم بچه محله ای ها گرم

علی انصاریان فوتبالیست سابق در دومین فیلم ویدیویی برای نمایش خانگی بازی می کند. انصاریان پاییز امسال ضمن بازی در فیلم اولش «کلاف» تهیه کنندگی آن را هم بعهده داشت. امیراحمد انصاری کارگردان جوان سینمای ایران گفت: یکی از دلایل اصلی حضور علی انصاریان فوتبالیست ملی پوش ایران در فیلم هدیه این است که شخصیت وی با شخصیت اصلی فیلم بسیار عجین است و این مسئله به فضای فیلم کمک شایانی کرده است. وی اضافه کرد:

4812713491123123191881524716515321047280

من علی انصاریان را از سال ها قبل به دلیل هم محله ای بودن مان می شناسم و شناخت زیادی از شخصیت وی دارم؛ از همین رو بعد از خواندن فیلمنامه تنها فردی که برای ایفای نقش شخصیت اصلی در ذهنم آمد علی انصاریان بود و خوشبختانه وی این درخواست را اجابت کرد و برای حضور در این فیلم به ما لبیک گفت.(منبع سینما پرس)

کاش به میجرها قانع بودند

علی الموتی گفته است: صدا و سیما قبلاً فقط به پخش بدون رایت فیلم های میجر قناعت می کرد اما اخیراً به سراغ فیلمهای قابل خریداری هم رفته است. مدیر سینما و ویدیوی موسسه ریز موج سیستم اضافه کرده است: سه عنوان خارجی که رایت تلویزیونی آنها را هم خریداری کرده ایم، اخیراً تلویزیون پخش کرد و پیگیری ما هم به نتیجه نرسید.

4527202559121548220

دکتر الموتی این را هم گفته است که: پایبندی به کپی رایت در اکران سینماها(نمایش فیلم ها و انیمیشن های روز جهان در دو پردیس قلهک و کوروش)، پخش تلویزیونی و در حوزه رسانه های دیجیتالی وجود ندارد اما این پایبندی برای نمایش خانگی الزامی است.(منبع: چت گروه صنف محصولات فرهنگی در وایبر)

 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • عشق تعطیل نیست ! مثل سریال أبله به نظرم جدول پخش منظمی نخواهد داشت . چون به توجه به نوشته ی این آقا هنوز تا قسمت ۶ تصویربرداری انجام شده است و گروه دارن فیلمنامه را بازنویسی می کنند تا انجام بشه و فیلمبرداری شروع بشه حداقل باید ۴ قسمت پخش بشه و گرنه اگر هر چند هم سریال خوبی باشه اگر جدول پخشی مثل أبله نداشته باشه با شکست مواجه می شود .

  • به دلیل کسادی شدید و کم سابقه بازار بهتر است شرکت ها پخش عنوان های ویژه و پرفروش را به تدریج انجام دهند تا مشتریان عنوان های دیگر را هم خریداری کنند. در این آشفته بازار به روشنی می بینیم حتا عنوان های نسبتا خوب و درجه کیفی الف نیز فروش چندانی ندارند و فیلم سوزی می شود.
    پیشنهاد بنده این است عنوان هایی مانند شهرموشها۲ و آتش بس۲ که می توانند بازار را تکانی دهند در دو ماه پایانی سال پخش شوند و تا شرکت محترم نیز از سود حداکثری برخوردار شود.
    دوشنبه این هفته عشق تعطیل نیست در حالی پخش خواهد شد که بنده به نوبه خود از فروش ابله در قسمت های آینده نگرانی های بسیاری دارم.
    این روزها حتا عنوان خوبی مانند آذر ، شهدخت ، سیمین و … نیز نتوانست دست کم ۵۰% تولیدش را به فروش برساند. این رخداد در مورد عنوانی مثل آلبوم خواجه امیری نیز اتفاق افتاد.

    • آقا ایمان عزیز ، اولاً سیمین نبود و پرویز بود! این سیمین کیه؟ ها؟ها؟ ها؟
      دوماً قبول دارم که کلاً استقبال از فیلم ها از خوب نبوده اما دست کم استقبال مشتری ها از “آذر ، شهدخت ، پرویز و دیگران” بیشتر از چیزی بود که انتظار داشتم حتی بیشتر از “ردکارپت” و البته این استقبال شامل رضایت ۹۰ درصدی مشتری ها هم از فیلم می شود در حالی که میزان رضایت آنها از “ردکارپت” زیر ۴۰ درصد بوده و خیلی هایشان گفته اند دیگر بخاطر اسم رضا عطاران جذب محصولی نخواهند شد .

    • علت این که مخاطبان از رد کارپت ناراضی بودند چه بود؟
      .من که هرکسی رو میشناسم و دیده می گوید یکی از بهترین آثار عطاران است
      کسی میدونه کوچه مروارید (مجموعه سوم) چه زمانی عرضه خواهد شد؟و پس از این چند مجموعه وجود خواهد داشت؟
      آیا پوستر قسمت سوم ابله منتشر شده است؟
      آیا کسی میتواند آن سوالی که قبلا درمورد در چشم باد پرسیده بودم را پاسخ دهد

      • فکر می کنم عدم رضایت مشتریانم از رد کارپت به دو دلیل باشد . اولاً قشر وسیعی از مردم با داستان فیلم ارتباط برقرار نمی کنند چون فقط یک فیلم بین حرفه ای می فهمد یک لحظه ملاقات و حرف زدن با اسپیلبرگ ، وودی آلن یا جیم جارموش چه حسی می تواند داشته باشد نه کسی که صبح تا شب دوندگی می کند تا نان شب خانواده اش تامین باشد . برای او رفتار کاراکتر قصه ردکارپت بی معنی و غیر قابل درک است! دوم فکر می کنم خیلی از شوخی های فیلم به اصطلاح نگرفته اند! خودم دیروز نشستم فیلم را نگاه کردم و یکی-دو جایش خندیدم . همین! به نظرم فیلم متوسطی آمد ، داستان متوسطی داشت و از نظر کمدی هم متوسط بود . هیچ جنبه ای نداشت که بتواند به فیلم اوج بدهد .

        • من فروشگاه عرضه کننده محصولات فرهنگی ندارم…سوپر مارکت هم ندارم…
          من یک خریدار هستم مثل تمام مردم عادی…
          چون اثری از عرضه اش ندیدم حتی تو سایت میعاد اینجا مطرح کردم…
          خیلی ممنون…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید