روزانه های سینمایی
در جلسه ستاد صیانت چه گذشت؟

در جلسه ستاد صیانت چه گذشت؟

به دعوت دبیر ستاد صیانت از محصولات فرهنگی و هنری و با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه، واحد بازرسی ستاد صیانت آغاز به کار کرد. گزارش فارس را از این مراسم بخوانید:

به گزارش خبرنگار سینمای باشگاه خبری فارس «توانا»، افتتاح مرکز بازرسی ستاد مبارزه با محصولات فرهنگی غیرمجاز با حضور سعید جابری انصاری دبیر ستاد حمایت و صیانت از آثار فرهنگی و هنری، احمدعلی محسن‌زاده مدیرکل حقوقی و مالکیت معنوی وزارت ارشاد، سیدضیاء هاشمی رئیس اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران، سیدعلی حسینی نماینده نیشابور در مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی و بهروز مینایی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و غیره برگزار شد.

 

  21 اسفند نخستین همایش ملی حمایت از آثار فرهنگی برگزار می‌شود

 

جابری انصاری گفت: با تدبیر و رایزنی‌هایی که با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است، اسم مرکز بازرسی ستاد مبارزه با محصولات فرهنگی غیرمجاز را به ستاد حفظ و صیانت از محصولات فرهنگی تغییر دادیم.

وی در ادامه افزود: سه هدف قانونمندسازی، فرهنگ‌سازی و نظارت بر آثار از اهداف پیش‌روی ماست که به کمک دوستان باید این موضوعات را تحقق بخشیم.

انصاری گفت: اهمیت بازرسی بر کسی پوشیده نیست و در این فضا می‌طلبید که مجموعه‌ای قانونمند وارد سیستم شود و در بحث بازرسی تلاش بر این شده است که با سرلوحه قرار دادن قانون و مبانی انقلاب کارها ساماندهی شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ افرادی که در حوزه بازرسی فعالیت می‌کنند، باید به مسائل شرعی و قانونی مقید باشند و از رفتار افراطی پرهیز کنند، باید شأن بازرسی را حفظ کرده و با اطلاعات کافی جلو روند.

جابری انصاری در خصوص اولین همایش ملی حمایت و صیانت از آثار فرهنگی گفت:‌ قرار بر این است که انشاءالله در ۲۱ اسفندماه اولین همایش ملی حمایت و صیانت از آثار فرهنگی با کمک مسئولین ذیربط برگزار شود.

مدیرکل حقوقی و مالکیت معنوی وزرات ارشاد در ادامه افزود: حضرت آقا چندین بار بر روی کلماتی مانند شبیه‌خون فرهنگی و ناتوی فرهنگی تأکید داشته‌اند تا ما را بر این امر آگاه کنند که باید به مسائل فرهنگی اهمیت داده و سیاستگذاری‌های امور فرهنگی را جدی بگیریم.

وی در ادامه افزود: از مهمترین مسائل، بحث مبارزه با محصولات غیرمجاز فرهنگی است. به همین دلیل مدیران مسئول خواستار قانونمند کردن امور مربوط به این موضوع شدند و باید سعی کرد بین دولت و دستگاه‌های خصوصی کارهای مشترکی انجام شود تا بتوانند این موضوع را حل و بررسی کنند.

محسن‌زاده افزود: ما قانونی تحت حمایت از مؤلفان و هنرمندان داریم که با عنوان کپی‌رایت مطرح شده است که امور مالکیت معنوی را به رسمیت شناخته است. در همین راستا، وزیر ارشاد به دلیل مهم بودن این امر بررسی این قانون را از اولویت‌های خود قرار داده است که در رابطه با همین موضوع لایحه‌ای تقدیم دولت شده است که انشاءالله به زودی در مجلس نیز به تصویب می‌رسد.

 

 بزرگ‌ترین کمپانی‌های بازی‌سازی دست صهیونیست‌هاست

 

براساس این گزارش مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای نیز گفت:‌ افرادی که در بزرگترین کمپانی‌های بازی‌سازی، رایانه‌ای، خبری و … فعالیت می‌کنند، صهیونیست‌ها هستند که به دنبال اهداف سیاسی و فرهنگی خود هستند.

مینایی در ادامه افزود: به همین دلیل ما در طراحی چشم‌انداز فرهنگی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده بودیم که بزرگ‌ترین چالش ما بحث کپی‌رایت است، زیرا تا زمانی که این موضوع حل نشود نمی‌توانیم امثال بازی‌های رایانه‌ای را به چشم صنعت نگاه کرده و با غرب به مقابله بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: در بازی‌های رایانه‌ای یقیناً قانون کپی‌رایت به نفع ما خواهد بود، زیرا اگر محصولی از ما به خارج از کشور ارسال شود آنها قانون کپی‌رایت را برای ما رعایت نمی‌کنند و محصولات خارجی که بسیار ارزان‌قیمت وارد ایران می‌شود و به دست بچه‌های ما می‌رسد به این دلیل است که قیمت محصولات خارجی پایین‌تر از قیمت محصولات داخلی برای بچه‌ها تمام می‌شود و این موضوع سونامی ورود محصولات فرهنگی نامناسب به کشور ما را به دلیل عدم رعایت قانون کپی‌رایت به همراه خواهد داشت.

وی در انتها افزود: امیدوارم مسئولین این ستاد بتوانند با کمک مسئولین ذیربط این قانون را به خوبی در کشور اجرا کنند تا غرب که اعتقادات بچه‌های ما را هدف گرفته است نتواند کاری از پیش ببرد.

بنابراین گزارش در انتهای این برنامه حسینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، حکم انتصاب خسرو کردمیهن به سمت مسئول بازرسی این ستاد را به وی تقدیم کرد.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب فروتن عزیز
    کاش حد اقل دراین جلسه نماینده ای هم ازطرف ویدئورسانه هم حضورداشت ، ولی متاسفانه نمی دانم چرااین اتفاق نیافتاده است آیا حضوررئیس اتحادیه تهیه کنندگان واجب ترازحضوراتحادیه ویدئورسانه میباشد. امیدوارم جواب مناسبی راازشما سرورگرامی دریافت
    نمایم که تسلای ١۴سال زحمت من پیشکسوت ویدئورسانه وأمثال من باشد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید