روزانه های سینمایی
رهبران صنف سکوت را بشکنند

رهبران صنف سکوت را بشکنند

یک هفته از راه اندازی گروه “صنف محصولات فرهنگی” و سپس ” ویدیو گپ” در وایبر و واتس اپ گذشت. در این گروه که اعضایش به ۲۰۰ نفر بالغ می گردد، جمع زیادی از نمایندگان توزیع محصولات نمایش خانگی، تنی چند از مدیران موسسات ویدیو رسانه و دیگر عوامل شبکه حضور دارند.

تاکنون عمده موضوعات و دغدغه هایی که از سوی حاضران در این گروه مطرح شده عبارت است از:

 – ضرورت راه اندازی پخش مویرگی در شهرهای فاقد این شبکه

– بسط مراکز عرضه به سوپر مارکت ها با هدف سهولت دسترسی مردم و ترویج فرهنگ خرید در بین مردم

 -تاسیس تعاونی تامین و توزیع با مشارکت مدیران موسسات ویدیو رسانه و نمایندگان پخش

 -نگرانی از امنیت شغلی به سبب فراهم شدن بستر بکارگیری فناوری ویدیوی درخواستی یا تلویزیون های کاربر محور

-انتقاد از رابطه همکاری شرکت های پخش با عواملی غیراز نمایندگان رسمی و سنتی شبکه

-نبود حمایت اداری و مالی برای مقابله مستمر با کپی فروشان

مدیریت بحث های گروه را آقای منصور شفاف از نمایندگان پیشکسوت توزیع محصولات فرهنگی در شیراز بر عهده دارد. وی به جد پیگیر تشکیل تعاونی تامین و توزیع فیلم در کشور است و تاکنون از این ایده پیشنهادی به خوبی دفاع کرده است. عده ای از مخالفان؛ بی میلی اغلب مدیران موسسات ویدیو رسانه برای شرکت در بحث های گروه را به مخالفت با تعاونی تعبیر کرده و معتقدند به دلیل رقابت و بعضاً تزاحم منافع موسسات با یکدیگر، زمینه فکری و روانی تشکیل چنین تشکلی وجود ندارد. در بین فعالان شبکه سعید قائنی نجفی از کشور بلاروس و الموتی از ریز موج سیستم علاقه بیشتری به شرکت در بحث ها نشان داده اند.

منصور شفاف در یکی از آخرین پیام هایش به همه اعضا این چنین نوشته است:

“بیاییم بنشینیم فکر کنیم و راه را با همکاری با شیب ملایم عوض کنیم و این شبکه قوی چندین ساله را به باد ندهیم. عزیزان بیایید دعوت کنیم از صاحب نظران و اندیشمندان ، مجربین و سروران. رهبران این صنف سکوت را بشکنند و وارد بشوند و همانطور که قافله سالاری این صنف را سالها بعهده دارند، راهکار ارائه بدهند.”

آقای علی اسد زاده شب گذشته با ارسال پیامی آمادگی تصویر گستر پاسارگاد را برای کمک مالی جهت مبارزه با کپی فروشان اعلام کرد.

وی که در روزهای آینده توزیع نفس گیر سریال ابله را در دستور کار دارد، با اعلام این مطلب در گروه ارتباطی ویدیو گپ” خواستار فروش و بازار یابی برای مجموعه تازه نمایش خانگی و سایر محصولات شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید