روزانه های سینمایی
دروغ که حناق نیست

دروغ که حناق نیست

کار ابلهانه سارقان اینترنتی در قبال سریال ابله

اولین بار نیست که سایت هایی به دروغ ادعای دانلود فیلم و برنامه های پرطرفدار را مطرح می کنند. در این سال ها که به برکت اینترنت و افزایش ضریب نفوذ آن، خیلی ها بی درد سر دکان های دو نبش در فضای مجازی باز کرده اند، یکی از کالاهای پر مشتری در این بازار مکاره دروغ و تقلب و تدلیس است. مورد داریم سایت های خلق الساعه ای برای بالا بردن بازدیدها و کلیک خور شان هر عمل نامشروعی را مجاز می پندارند و از کاه کوه می سازند و خلقی را متحیر جنگولک بازی خود می کنند.

یکی از تازه ترین ترفندهای این جماعت؛ دروغ شاخدار عرضه قسمت های اولیه سریال ابله است. (اینجا) هنوز نه به داره و نه به باره امکان دانلود دو قسمت اول فراهم شده است.! کم نیستند وبگردهای ساده دلی که گول چنین دوز و کلک هایی را می خورند و با رفتن به آدرس اعلام شده، دست از پا درازتر بر می گردند.

ماجرای اخیر با همه ابتذال و زشتی اش این پیام را دارد که پس از کوتاه شدن دست سارقان از کپی پرده ای فیلم های در حال اکران و مراقبت تهیه کنندگان و سینما داران از دست درازی نامحرمان، مدت هاست که سارقان همه تخم مرغ هایشان را در سبد نمایش خانگی گذارده اند و بی صبرانه منتظر توزیع جدیدترین عناوین در این حوزه هستند تا در کوتاهترین زمان ممکن آن را هپولی هپول کنند.

درست که ادعای اخیر علیرغم همه واکنش های رسانه ای دروغ از آب درآمد و همه چیز به خیر گذشت ولی درست یک ماه دیگر که اولین قسمت مجموعه ابله به بازار آید و در صدها نشانی اینترنتی بارگذاری شود آیا باز هم کسی واکنشی نشان خواهد داد؟

بعید می دانم؛ زیرا همین الان عناوین روز شبکه نمایش خانگی به راحتی قابل دانلود شدن هستند و دستاورد سرمایه گذاران و ناشران و موزعان در حال غارت شدن هستند ولی آب از آب تکان نمی خورد و کک آنهایی که باید بگزد، نمی گزد.

ابله همانند مجموعه های پیشین نمایش خانگی بدون شک در مسلخ تکثیر و دانلود قربانی خواهد شد و حنای جوایز استثنایی برای تشویق مردم به خرید نسخه اریژینال دیگر به اندازه گذشته رنگ نخواهد داشت. سونامی ویرانگر سرقت اینترنتی و کپی غیرمجاز جز با برخورد قاطع و اعمال اشد مجازات -وفق قانون-در حق خاطیان رام نخواهد شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • اگر تولید این محصولات سودآوری نداره پس این همه اصرار برای سرمایه گذاری دلیلش چیه؟!
    قبل تر هم درباره فروش مجازی محصولات دیجیتالی نوشته بودم. حتی شده بصورت آزمایشی ولی نگاه سنتی به این قضیه فقط به ضرر خودشون تموم می شه. البته بخشی از حجمی که صرف دانلود می شه همان هزینه خرید دی وی دی می شه و خیلی ها نگاه به بازخوردها می کنن و بعد اقدام به دانلود می کنن.
    سایت های غیرقاونی هم بخش زیادی از درآمدشون رو از راه فروش وی.پ.ان به دست میارن و محتوا زیاد واسه شون تفاوتی نداره. درباره سایت های کلیک خور هم نه تنها سایت های هرزه بلکه سایت های معتبر و نام آشنا هم نان چند خبرگزاری معتبر رو می خورند و اصولا با پدیده ای به نام تولید محتوا غریبه هستن!
    تنها فرقش این است که سایت های هرزه می نویسند دانلود آخرین قسمت قهوه تلخ و سایت های معتبر کپی پیست خبرگزاری ها هستند.

  • اتفاقا برای منم پیش اومده. جالب اینجاست زمانی که به این تارنماها وارد میشی میبینی تبلیغ عینک دودی و ساعت میکنه. من چندین بار به این موارد برخوردم که بسیار هم عصبانی شدم

  • با سلام
    به خاطر اینکه شبکه نمایش خانگی لگو را عرضه نکرده(تا امروز)…
    و من هم صبرم لبریز شده بود…
    بر خلاف حرف های قبلیم…
    که دانلود کردن دوبله های اینترنتی را محکوم می کردم…
    ولی قهرمان لگویی با دوبله آواژه را دانلودیدم…
    و تماشا نمودم…
    و تماشا نمودم…
    و تماشا نمودم…
    و تماشا نمودم…
    و خیلی خوشم اومد…
    هم خودش هم دوبله زیبایش…
    از دوبلورای استودیو آواژه و شخص استاد امیر پریمی تشکر می کنم به خاطر این دوبله ی زیبا…
    باید بگم دوبله اینترنتی خیلی بده…
    ولی مخاطب هم نباید اینقدر معطل بمونه تا وزارت ارشاد و موسسات این عناوین را عرضه کنند…
    ولی من همزمان دوبله های اینترنتی را محکوم می کنم…
    ولی راستشو بگم دارم رو خط دانلود میافتم البته فقط اون دوبله هایی که تو بازار منتشر نشده…
    در مورد سایت گلوری تون سوالی دارم…
    وقتی برای دانلود آثار جدید گلوری اقدام می کنی…
    لینک دانلود دارد به طور رایگان…
    ولی نوشته برای حمایت از گلوری اگر خواستید هزینه را به آدرسی که داده واریز کنیم…
    اما اجباری نکرده…
    بنده اگر دانلود کنم ولی پول را واریز نکنم گناه انجام دادم و باید پولش را بدهم؟
    آخر اصل کار دوبله اینترنتی کار درستی نیست…
    و به نظرم ما با واریز کردن پول آنها را به این کار بیشتر تشویق می کنیم…
    لطفا پاسخ دهید…

      • در سایت گلوری تون نوشته است…
        ((علاقمندان محترم آثار دوبله گلوری ، بمنظور احترام به شما عزیزان کلیه لینک های پرداخت اجباری جهت دانلود، برداشته شده و آثار بطور رایگان نیز قابل دانلود هستند. خواهشمندیم در راستای حمایت از گلوری و تداوم و توانایی ارائه آثاری بیشتر و بهتر، هزینه دوبلاژ هر اثر را از طریق لینک پرداخت داده شده بپردازید. ))
        می توانید بگید از لحاظ قانونی من باید پول را بپردازم یا نه؟

      • آقای سید محمدی عزیز ، نظر بنده با شما کمی متفاوت است! بنده با عرضه رایگان آثار شبکه در اینترنت مخالف هستم . اما چه اشکالی دارد اگر سایتی با مجوز وزارت ارشاد ، حق دانلود محصول را از شرکت دارای حق پخش آن محصول خریداری کرده و آن را بصورت دانلود نقدی در سایتش قرار دهد؟ البته همانطور که گفتم باید همه این شرایط رعایت شود و البته خرید نقدی هم از طریق درگاه های رسمی بانک های کشور امکان پذیر باشد . اگر عرضه محصول به این شکل باشد هیچ اشکالی ندارد! اما غیر از این شرایط باشد نه! همین سایت گلوری تون می گویند چون با شرکت ها مشکل دارند محصولاتشان را برای دانلود می گذارند اما همین که رسماً و اجباراً وجهی برای دانلود نمی گیرند یعنی اینکه کارشان غیر قانونی و بدون مجوز ارشاد است . نظر شما چیست آقای فروتن؟

        • اوه…کاش زودتر می گفتی…با اینکه می دونم به اون دوبله ای که تماشا کردم نمیرسه ولی میخرمش.

  • یه ترفند تبلیغاتیه دیگه از شرکت تصویرگستر پاسارگاد وإلا این اتفاق برای اکثر محصولات میفته،حتی برای سریال های رایگان ،همین الان می تونید به این نوع سایت ها مراجعه کنید و لینک دانلود قسمت اول اتاق عمل مدیری رو هم ببینید
    راستی یه سؤال دارم ،خواهش می کنم اگه إمکان داره جواب بدید،این شرکت تصویر گستر از کجا پول می یاره که سه سریال پر خرج رو هم زمان کلید می زنه ؟؟؟من اسم إفرادی مثل ب.ز معروف و اقای هدایتی رو در شایعات به عنوان حامی پشت سر این شرکت شنیدم و البته تهیه کننده اصلی این شرکت که مشاور یکی از سیاست مداران معروفه ،بزرگواری که در پشت صحنه ی یکی از محصولات هم افتابی شد ،به هر حال نوش جو نشون ولی دیگه تو سر مال نزنن و دم از ضرر و اینها……فعلا که بازار رو أنحصاری کردن و تنها سریالی که متعلق به این شرکت نیست توسط اقای بیرنگ خیلی اهسته و بدون خبرسازی داره کارش رو پیش می بره

    • ۱.نام سرمایه گذاران هر مجموعه در تیتراژ به صراحت قید می شود. ۲.وقتی در واقعیت مجموعه مورد دستبرد قرار خواهد گرفت چه نیازی به کاری از این دست هست؟

      • آقای فروتن اینکه اون سیاست مدار معروف که از پشت صحنه آن سریال دیدن کرده پشت وانه این موسساته…تنها در جهت تخریب اون سیاست مدار یعنی شخص شخیص سید محمد خاتمی هست…
        متاسفانه مخالفان سید محمد خاتمی و اصلاح طلبان از هر چیزی برای تخریب استفاده می کنند…
        از کجا معلوم شاید آقا رضا هم همفکر آنها باشد…

        • دوست عزیز من نه خودم و نه پدرم شکر خدا جز بزرگان شهرنیستیم که طرفداری یا تخریب یک سیاستمدار بخواد برامون مهم باشه و نگران بدست أوردن یا از دست دادن چیزی باشیم،مثل خیلی از جوانان این مملکت هم متاسفانه یا خوشبختانه خیلی وقته قید سیاست رو زدیم و دیگه شوق و ذوق تین ایجری هم برای هیچ کدام از طرفین نداریم ،سوابق اقای سید محمد أمامی مشخصه که می تونید سرچ کنید و جویا شید ،من فقط یک سؤال مطرح کردم که از سردبیر محترم هم بابت پاسخ گویی سپاس گزارم

          • در ضمن ببخشید یکم کامنتم تند بود…ولی اینو بگم من از وقتی یادم میاد طرفداری و عشق به این سید محبوب تو خانوادمون موج میزد…

    • رضاخان چرا ماجرا رو مافیایی می کنی؟ تصویرگستر پاسارگاد یه شرکت خصوصیه و هر کاری می کنه برای درآمد بیشتره. درست مانند بقیه شرکت ها. فقط این شرکت کارشو بلده. چیزی که انگار به نظر شما خوش نمیاد. نام نفر اصلی این شرکت رو می دونم. ولی لزومی نمیبینم نام ببرم. دست کم تا زمانی که نفرمایید پیروزی تصویرگستر پاسارگاد چه صدمه ای به شما می زند

      • حق با شماست .. بله موسسه تصویر گستر پاسارگاد نیز در کنار تمامی موسسات ویدیو رسانه یکی از بهترین های رسانه ی فرهنگی در کشورمان است .

  • با عرض شرمندگی بابت مزاحمت مجدد . جناب روابط عمومی هنر اول ، آیا این هفته توزیع دارید؟ آخه اگه این هفته توزیع مهمی نداشته باشیم هفته آینده هم که بازار کلاً تعطیل است و عملاً دو هفته را از دست می دهیم! (البته همانطور که خبر دارید امروز پنج ستاره توزیع شده اما برای بنده صرف نمی کنه بخاطر یک عنوان بروم بازار چون هم پخش کننده ها صبح ها دیر باز می کنند هم موقعیتشان جوری است که بنده مجبورم پیاده بروم و تاکسی و اتوبوس صرف نمی کند! البته جایتان خالی مسیرم از روی پل خواجو می گذرد!)

  • دیروز متروپل رو دیدم یک فیلم بشدت ضعیف چقدر بی ربط و خسته کننده و ملال اور . همه چیزیش جز فیلمبرداریش روی هوا است.اقای کیمیایی بخودت بیا .
    در مورد انیمیشن هم به نظرم دیگر نمایش خانگی نمیتونه در این عرصه موفق باشه به چند۱. دلیل توزیع دیر هنگام – ۲.توزیع به بدترین شکل – ۳.تصویر پرده ایی و غیره
    پس بهتره دانلودی بشه همه راحت بشن .متاسفانه این موهبت فروش برای نمایش خانگی ۲ سالی است که دیگه از بین رفته.زمانش هم دقیقا موقعی که پای این انیمیشن های پرده ایی باز شد .
    الان مدتیه مربی اژدها ۲ امده چرا نمایش خانگی تعلل کرده و توزیع نکرده . مسلما وقتی این وضع است دوبله اینترنتی خیلی بهتره و کیفیت بالاتری داره . چند وقت دیگه انیمیشن پرفروش پاندای ۳ قراره اکران بشه معلوم نیست اون یکی چی بشه .
    در سالهای قبل هر موقع انیمیشن روی پرده بود بعضی موسسات تبلیغات بزودی میزدن الان هیچ خبری نیست.

    • با سلام
      با توجه به اقدام پسندیده و کاملا حرفه ای وزارت محترم فرهنگ و ارشاد مبتنی برتوقف طرح واگذاری عناوین میجر به صورت حمایتی به ویدئو رسانه ها , این امر سبب ایجاد رقابت در خرید امتیاز پخش عناوین روز سینمای جهان خواهد شد و کلیه موسسات رسانه ای می توانند در یک شرایط برابر , گرما بخش رونق بازار شبکه نمایش خانگی باشند.
      لازم به ذکر است موسسه گلرنگ رسانه از بدو تاسیس تا کنون از عناوین حمایتی استفاده ننموده است.
      با آرزوی موفقیت برای کلیه موسسات ,کاربران و سردبیر محترم

      • با سلام به کارشناس طرح و تامین برنامه گلرنگ
        می توانید چند عدد از انیمیشن های مطرحی که قرار است توزیع کنید را نام ببرید؟

        • احتراما نام تعدادی از انیمیشن هایی که در آینده توزیع می گردد به شرح ذیل است:
          سریال گاندام
          سینمایی باگز بانی
          سینمایی پو
          سینمایی اوگی
          کومبا و ….

          • زحمت کشیدید…
            خیلی انیمیشن های مطرح پرفروشی هستند اینها امیدوارم در شبکه نمایش خانگی هم با فروش بالا رکورددار شوند و شاید تحولی عظیم صورت بگیرد.
            به هرحال طرفدار این انیمیشن ها منتظر عرضه شان هستند.

  • از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهشمندم به کپی رایت ها رسیدگی کند چون اینطوری حق ما نمایندگی ها خورده نمیشه و همم محصولات گرفته شده از هر نمایندگی را نیز میتوانیم در اولین روز بفروشیم اما متأسفانه نیمی از مردم ایران محصولات شبکه نمایش خانگی را کپی می خرند این کار باعث ضرر تهیه کننده به خاطر سرمایه ای که بر روی تکثیر و تولید و پخش سریال را داراست …
    این خواهشی است که من از وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی دارم …
    به امید روزی که همه ی مردم محصولات نمایش خانگی را اورجینال تهیه کنند … با تشکر از آقای فــروتن و تمامی عزیزان سایت .

  • از موسسه گلرنگ رسانه خواهشمندم پاسخ سوال من را نیز بدهند :
    آیا دیگر سریالی را پخش نخواهید کرد ؟
    شما با توزیع سریال هایی همچون : ویلای من- گنج مظفر – شوخی کردم…! ( کمی بد قولی اما … ) نشان دادید که میتوانید سریال را به خوبی توزیع کنید …
    لطفا پاسخم را بدهید آیا سریال دارید ؟؟؟
    تازه شنیدم ساخت ایران فصل دوم هم داره یا نه ؟
    باتشکر از آقای فــروتن و تمامی عزیزان سایت و یک تشکر جانانه از موسسه گلرنگ رســانه …

    • با عرض ادب
      در حال حاضر مجموعه گلرنگ رسانه در تنفس پخش سریال به سر می برد و فعلا برنامه ای در چند ماه آینده برای تولید و توزیع سریال در شبکه نمایش خانگی ندارد. این مجموعه تمرکز خود را در راه اندازی و اعتلای جایگاه فیلم های بلوری دو بعدی و سه بعدی معطوف نموده است.

      • باتشکر، امیدوارم فکری هم بحال عرضه ی بلوری فیلم های ایرانی بخوصوص آثار درخشان سینمای پس از انقلاب بفرمایید

        • فواد جان من هم خدمت شما سلام عرض می کنم. امیدوارم در چنین روزهایی از عرض ارادت به مولایمان فرو گذار نکنی و معرفت بیشتری به حقیقت وجودی او و سایر امامان مان ‌پیدا کنی.دست حق همراهت

  • اگر یک نکاهی به دی وی دی بوی گندم بندازید میبینید که چقدر طریقه اماده سازی ان اماتور است . کیفیت تصویری خیلی مزخرفه انگار نسخه تبدیلی فیلم است کاملا مشخصه افرادی که خواستن فیلم رو اماده کنن اماتور بودن
    خواهشی دارم به اقای بابائیان خواهشا فیلمهایت رو به موسسات دیگر بفروش و نمایش خانگی رو به اهلش بسپار.
    امیدوارم مردن به وقت شهریور و نقش نگار رو این موسسه توزیع نکنه .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید