روزانه های سینمایی
رقبای ما امپراطورها هستند

رقبای ما امپراطورها هستند

در پاسخ به بزرگنمایی رسانه نمایش خانگی مطرح شد

رییس رسانه ملی برای نخستین در باره نمایش خانگی اظهار نظر رسمی کرد. وی در پاسخ به این سوال که با توجه به کوچ بعضی از کارگردانان به نمایش خانگی آیا تلویزیون، شبکه نمایش خانگی را رقیب خود می بیند، اظهار داشته است:

“رسانه در جایگاهی است که رقبای خودش را امپراطوری بزرگ رسانه استکباری می‌بیند. مجموعه‌های تولیدات فرهنگی که در کشور انجام می‌گیرد به هیچ عنوان رقیب صدا و سیما محسوب نمی‌شوند. این‌‌ها (شبکه سینمای خانگی) می‌توانند تولیدات محدود فرهنگی داشته و در حد خودشان هم مخاطب داشته باشند.”

پاسخ رئیس رسانه ملی به نظر منطقی می رسد؛ وی نخواسته است نمایش خانگی را در حد و اندازه یک رقیب برای رسانه ملی ببیند و از طرفی هم نگفته است که آن را ریز می بیند.! اگر چه وی به دلایل گرایش کارگردانان صاحب نام به نمایش خانگی اشاره ای نکرده و از کمبود بودجه و تنگنای ممیزی در نهاد تحت مدیریت اش سخنی نگفته است، با این حال فعالیت همزمان بعضی از کارگردانان در سینما، تلویزیون و نمایش خانگی، نباید به معنی دست برتر یک رسانه در برابر دیگری قلمداد شود. مضافاً که شعاع مخاطبان و ضریب نفوذ شبکه های رایگان سیما قابل مقایسه با سینما و نمایش خانگی نیست.

در سال های اخیر کاهش تیراژ محصولات نمایش خانگی که در جای خود باید مورد بررسی قرار گیرد، سبب شده است تا مصرف رسانه های رقیب نمایش خانگی افزایش یابد. خوشبختانه با فراگیر شدن پخش دیجیتال فیلم های سینمایی و نمایش همزمان آثار سینمایی در دهها شهر کشور، شمار تماشاگران سینما طی سالجاری افزایش نسبی داشته و چنانچه مطالعات متمرکزی برای رفع موانع توسعه نمایش خانگی نیز صورت گیرد، می توان به بهبود کارآیی و افزایش مخاطبان آن نیز امید بست.

سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر استراتژی افزایش شبکه های ملی و بین المللی را در دستور کار قرار داده است تا به سهم خود در برابر آرایش رسانه ای نظام سلطه، مواضعش را مستحکم ساخته و مانع از ریزش دائمی مخاطبان خویش گردد. چالش بزرگ سیما در یک دهه اخیر شمار رو به تزاید کانال های فارسی زبان ماهواره ای است که جمع آوری گاه و بیگاه تجهیزات دریافت از ماهواره از بام خانه ها، تاثیری در کاهش استفاده از آن نداشته است. بی شک در کنار تولید و پخش انبوه فیلم ها و سریال های متنوع، اندکی تعدیل در ممیزی های رایج و گشایش در فضای سیاسی می تواند مزیت نسبی سیما را در کوران رقابت های رسانه ای بهبود بخشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵۱ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • تشکر از شما که در همه حال جانب أنصاف را دارید ،خصیصه ای که در این زمانه ی دو قطبی حکم کیمیا را دارد ،این نوع تحلیل های سیاست زده سرابیست برای شبکه ،کاش برخی خبرگزاری ها و رسانه های خاص جای دیگری برای تسویه حساب دلخوری های به حق و ناحقشان از صداوسیما پیدا کنند ،این طوری هم به شبکه ادرس غلط نمی دهند و هم بیخودی برخی شاخک های منتظر فرصت را حساس نمی کنند

  • با عرض سلام مجدد . آقای فروتن ، اولین کاری که برای رونق شبکه نمایش خانگی باید صورت گیرد این است که خودمان به شعور و آگاهی مخاطب شبکه احترام بگذاریم . تا وقتی این کار را نکنیم بقیه مسائل را هم نمی توانیم حل کنیم . بنده بارها و بارها درخصوص اشتباهات عمد و غیر عمد شرکت ها در نحوه طراحی جلد و پوستر محصولات تذکر داده ام و بعضی از شرکت ها که دیگر خودتان می دانید کدام را می گویم در این مورد کاملاً حرفه ای شده اند . متاسفانه این مشکل در مورد شرکت های هنر اول و قرن ۲۱ هم که بنده احترام زیادی برایشان قائل هستم در حال فراگیر شدن است . آقایان روابط عمومی ، لطفاً برای بنده و مخاطبی که بخاطر طراحی غلط جلد و پوستر محصول آن را تهیه می کنند جوابیه نفرستید بلکه مشکل را حل کنید .
    دو مورد جدید را در اینجا مثال می زنم :
    ۱- شرکت قرن ۲۱ فیلمی را تحت عنوان “مرز ۳۸” دوبله کرده که آماده عرضه به بازار می باشد . نام انگلیسی فیلم Brick Mansions است که تقریباً می شود “ساختمان آجری” . حالا چرا اسمش را تغییر داده اند؟
    ساختمان آجری بازسازی آمریکایی فیلم فرانسوی پر طرفدار “مرز ۱۳” می باشد که اصلاً آنقدر ضعیف از آب در آمد که قرار بود مستقیماً وارد شبکه نمایش خانگی آمریکا شود و رنگ پرده را نبیند اما از شانس خوب تهیه کننده اش ، ستاره فیلم یعنی آقای پال واکر در تصادف رانندگی کشته شد و فیلم با عنوان آخرین فیلم واکر توانست در سینماها اکران شود و فروش متوسطی داشته باشد . حالا ظاهراً شرکت قرن ۲۱ قصد دارد عنوان کند که “ساختمان آجری” دنباله “مرز ۱۳” است در حالی که دنباله ای که خود فرانسوی ها برای “مرز ۱۳” ساختند در ایران دوبله نشده است!
    http://www.century21vmc.ir/images/gallery/marz1412142910.png

    ۲- شرکت هنر اول هم فیلمی را تبلیغ می کند به نام Reasonable Doubt که معادل فارسی اش می شود “شک معقول” . شرکت هنر اول در اسم این فیلم دست نبرده اما “شک معقول” هم یک فیلم ضعیف ویدئویی است که حتی با وجود حضور بازیگری مثل ساموئل ال جکسون رنگ پرده را ندید و مستقیماً به شبکه نمایش خانگی آمریکا وارد شد . خب ، جناب روابط عمومی چندین بار گفته اند که ما در جریان معامله با طرف های خارجی مجبوریم در کنار عناوین اصلی چند عنوان ضعیف و فرعی را هم بخریم که “شک معقول” هم صد در صد یکی از همان هاست . اما آیا این ضرر شما را باید مشتری بپردازد؟ لطفاً به عکس زیر توجه کنید ، تصویر تبلیغی که شرکت هنر اول برای “شک معقول” طراحی کرده است در واقع ساموئل ال جکسون را با گریم و در دکوری از فیلم “انتقامجویان” نشان می دهد!!!
    http://www.honar-aval.com/ARSHFDB/FcJnC3FJ.jpg

    • بله هر دو درسته و جای بحث داره این چه کار هایی هستش که انجام میدن قبل تر هم دیده شده به شعور مخاطب توهین نکنید من رشته ام و کارم سینماست و از همه پوستر وفیلماش با خبرم چرا در ایران موسسه ها ما را ساده در نظر میگیرن!

  • با سلام به آقای سعید اخباری و روابط عمومی موسسه هنراول
    آیا احتمال دوبله و پخش فیلم ترسناک Annabelle (film) محصول ۲۰۱۴ وجود دارد؟

  • با عرض سلام و احترام حضور تک تک کاربران گرانمایه
    به اطلاع کلیه عزیزان میرساند فیلم سینمایی پارکر محصول ۲۰۱۲ امریکا با حضور جیسون استاتهم و جنیفر لوپز به صورت سراسری در روز چهارشنبه از این موسسه پخش خواهد شد.
    جهت اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های ۸۸۷۰۸۱۵۲ – ۸۸۷۰۸۱۹۰ – ۸۸۷۰۸۶۹۲ داخلی ۱۲۱ تماس حاصل فرمایید.

  • با سپاس از جناب فروتن عزیز که تقریبا دست کم من را از پیگیری خبرهای ویژه شبکه نمایش خانگی از جاهای دیگر و تلف کردن زمان های بسیار بی نیاز کرده.

    چند نکته:
    ۱. جناب ضرغامی درست گفته. چون با این همه دست اندازهای متعدد بر سر راه نمایش خانگی که همه آن ها را می دانیم ما رقیبی برای تلویزیون نخواهیم بود و به تازگی اگر دقت کرده باشید روز به روز سیر ریزش مصرف محصولات فرهنگی طی می شود. که یکی از دلایلش ورشکستگی سوپرمارکت ها به خاطر رشد قارچ گونه فروشگاه های زنجیره ایست که زنگ خطر را از هم اکنون برای صنف ما به صدا درآورده و اگر شرکت ها اندیشه ای نو در این باره نداشته باشند آن ها هم با ورشکستگی روبرو خواهند بود.

    ۳. جناب امیر خان گل; فکر نکنید من پشتیبان شرکت ها هستم ولی شما خودتو جای شرکتی مانند هنر اول بذار. آیا اگر فیلم کم فروشی که مجبور به خریدش بودی را پخش نکنی باید آن فیلم درجه یکت را هم به قیمتی بالاتر از ۳۰۰۰تومان عرضه کنی. بعد دوستانی مثل خودت اعتراض می کنند که چرا این عنوان گرانتر است.
    همچنین شرکت های دیگری نیز هستند که کارهای بدتر انجام داده اند که من دست کم از هنر اول ندیده ام. مانند: چاپ عکس بازیگر مهمان یا افتخاری به جای بازیگر نقش اول. پخش دو یا چندباره عنوانی که قبل تر توزیع شده با نامی دیگر. چاپ عکس بازیگری از فیلمی دیگر یا حتی عکس های پشت صحنه برای فیلمی دیگر (که فکر می کنم همه می دانند منظورم کدام فیلم است). گزینش نامی برای عنوانی که شبیه به عنوان پرفروشی باشد. و…

    • آقا iman عزیز ، بنده با نظر شما موافق هستم . شبکه نمایش خانگی به هیچ عنوان قدرت رقابت با صدا و سیما را ندارد . اما در اینکه ورشکستگی سوپر مارکت ها چقدر می تواند به شبکه ضرر بزند با شما موافق نیستم چون خودم جزو کسانی هستم که با عرضه فیلم در سوپرمارکت ها مخالفم تا جایی که هیچ وقت خریدم را از مغازه ای که فیلم داشته باشد انجام نمی دهم!!! شاید با توقف فروش فیلم در سوپرمارکت ها و سایر اصناف غیر مرتبط ، تعداد مشتریان شما کاهش پیدا کند اما خواهید دید که خود فروشندگان محصولات فرهنگی خریدهای بیشتری از شما خواهند داشت .
      مورد دومی هم که گفتید دقیقاً به همین نظر بنده بر می گردد . بنده قبلاً هم مواردی نظیر اینها را تذکر داده بودم و اگر آقای فروتن اجازه بدهند می گویم که شرکت فانوس خیال از این نظر رکورد دار شبکه است . اما ربط این دو موضوع به هم چیست؟ وقتی کار تخصصی نباشد و سوپرمارکت دارانی که خیلی هایشان اصلاً اهل فیلم دیدن نیستند چه رسد به اینکه اطلاعاتی از سینما داشته باشند فقط بخاطر عکس جلد و شاید اسم یکی-دو بازیگر معروف فیلم ها را برای مغازه شان تهیه می کنند ، شرکت ها هم خیالشان راحت است که دوز و کلکشان کارگر می افتد و محصولشان به هر ضرب و زوری که هست فروش می رود . اما وقتی کار دست کاردان باشد و انحصار فروش در اختیار صنفی که خودشان عشق فیلم هستند و از هر جهت آگاه به اخبار سینمای ایران و جهان ، آنوقت است که محصولات قلابی و غلط انداز از بازار برگشت می خورد و شرکت ها حواسشان را بیشتر جمع می کنند!

      • من مخالفم صدا و سیما نه تنها رقیب امپراطوری های بزرگ رسانه ای دنیا نیست بلکه رقیب شبکه نمایش خانگی هم نیست شاید رقیب سایت آپارات باشد…

      • امین جان سلام. باور کن از بحث با شما لذت می برم. دلیلش هم پیش از این گفتم.
        اندکی شکیبایی و ایست…. باور کن من هم از پخش محصولات در سوپرمارکت ها راضی نیستم. من هم دوست دارم با کسانی کار کنم که تخصص این کار را دارند و چه لذت بخش می شود. ولی تا اونجایی که من می دونم رونق کار ما تا حدودی وابسته به شبکه بزرگی چون سوپرمارکت هاست. اگر با دید فراتر ببینید خواهید دید اگر فیلم ها از سوپرمارکت ها رخت بربندند شرکت های پخش نیز ورشکست می شوند. چون دیگر نیازی به شبکه های بزرگ پخش نیست. آن وقت ما می مانیم و شرکت های تولید کننده و عمده فروش ها و خرده فروش ها. همچنین دیگر از این سودهای بزرگ خبری نیست. پس به احتمال بسیار زیاد قیمت فیلم ها بالای ۱۰۰۰۰تومان خواهد رفت.

      • آقا iman عزیز ، بنده منظور شما رو متوجه هستم اما دیدگاه شما با این پیش شرط است که نتوانید به توانایی فروش فروشگاه های محصولات فرهنگی اعتماد کنید! بنده دیشب ۵ هزار تومان کاسب بودم!!! امروز صبح که اتحادیه رفتم رئیس اتحادیه و معاونش هم دقیقاً همین را گفتند!!! در اتحادیه بحث داغی در جریان بود راجب همین موضوع ممنوعیت فروش فیلم در سوپرمارکت ها . رئیس اتحادیه می گفت که این موضوع را در شورای مجمع اصناف اصفهان مطرح کرده و با حمایت نماینده نیروی انتظامی هم مواجه شده اما سایر اعضا شورا پیگیر قضیه نیستند! ایشان می گفتند دلیل اصلی این عدم پیگیری به تهران بر می گردد که در آنجا چیزی به نام اتحادیه فروش محصولات فرهنگی وجود ندارد در نتیجه کسی هم نمی تواند در تهران موضوع تداخل صنفی را مطرح کند و وقتی این موضوع در تهران طرح نمی شود در شهرستان ها هم کسی پیگیرش نیست! از آن طرف بعد از اتحادیه یک سر رفتم پیش یکی از پخش کنندگان و رئیس بازرسان اتحادیه هم آمد آنجا و شدیداً از اینکه می دید بعد از چند وقت که برای بردن فیلم های جدید آمده با یک مشت فیلم ویدئویی شانه تخم مرغی مواجه است شدیداً شاکی بود و استدلال ایشان هم مثل بنده بود که تا وقتی سوپرمارکتی ها مشتری این فیلم ها هستند ، شرکت ها هم هر کاری دلشان بخواهد می کنند!

        • حق با شماست. شرکت ها برنامه های خودشون رو بر اساس پخش در سوپرمارکت ها تنظیم کردند. و اگه راستشو بخوای هیچ شرکتی ارزش کلوپ داران رو بیشتر از سوپرمارکت داران نمی دانند. چون بخش بسیار زیادی از سود شرکت ها از سوپرمارکت هاست.
          اما به این نکته توجه کن که اگر فیلم ها از سوپرمارکت ها جمع آوری شود مطمئنا تیراژ و فروش شرکت ها به حد بسیار زیادی پایین خواهد آمد ، در حد فاجعه. و شاید دیگر تنوع محصولات و قیمت پایین را هرگز نبینیم

        • راستی امین نکنه رایتی کار می کنی. چون یه فیلم میشه ۳۰۰۰تومن. دوتا هم میشه ۶۰۰۰۰تومن. شما چجوری ۵۰۰۰تومن کار کردی؟
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          .
          ..
          فقط یه شوخی بود. ناراحت نشی

  • به نظر من یکی از مشکلات شبکه تمرکز روی شهرهای بزرگه ،درست که به دلیل قیمت ها و خیلی چیزهای دیگه عمده مشتری های شبکه ساکنین این شهرها هستند و حتی سریال های شبکه هم بیشتر با نگاه به شهرنشینان شهرهای بزرگ ساخته می شه ،اما اگه نخواهیم مثل برخی از دوستان ،کاربران فلان سایت رو تمام ایران ببینیم و قصد نفوذ در گسترده ای به اندازه ٨٠ میلیون ادم داشته باشیم ،برای شروع بأید نه شهرهای خیلی کوچک حداقل شهرستان های بزرگ غیر از مرکز استان رو هم در نظر داشته باشیم،مثالی برای شما می زنم ،شهری به بزرگی لار که خود ادعای استان شدن و استقلال از فارس رو داره ،پخش بسیار ضعیفی داره و کاملا تو مشت شبکه قاچاقه ،در حالی که شهر بزرگیه و بنا به مشاهداتم می گم که می تونه بازار بسیار خوبی باشه ،اگر پخش خوبی باشه خیلی ها حاضرن نسخه أرجینال رو ببینند
    امید که ایران رو یه کشور ٨٠ میلیونی ببینیم نه در حد یک سایت که حداکثر ۵٠٠ هزار کاربر داره

    • آقا iman عزیز ، در اون مورد که منظورم کسانی است که اطلاعیه محصولات جدیدشان را چند مطلب پایین تر می گذارند که یعنی ما ندیدیم شما متوجه اشکال طراحی جلد محصولمان شده اید!

      در مورد فروش اون شب هم بنده یک فیلم و یک دی وی دی نرم افزار فروختم و سه تا فیلم کرایه دادم . همین!

      اما باز هم معتقدم اگر شرکت ها و شما پخش کننده ها به توانایی فروش ویدئوکلوپ ها و فروشگاه های محصولات فرهنگی اعتماد کنید جبران سوپرمارکت ها خواهد شد اما مطمئناً در مورد تنوع محصولات حق با شماست ، همانطور که گفتم صنف چون حرفه ای و با معلومات برخورد می کند محصولات بی کیفیت و شانه تخم مرغی یا فیلم های خارجی که به ضرب و زور طراحی جلد و پوستر جعلی دنبال فروش بالا هستند با شکست مواجه خواهند شد و در عوض میانگین کیفیت محصولات بالا خواهد رفت .

      اما در مورد شاهگوش که جای دیگری با آقا میلاد وارد مباحثه شده اید ، از نظر بنده شاهگوش سریال خیلی خوبی بود (خیلی بهتر از قهوه تلخ) اما این خیلی خوب بودن کم کم دچار افت شد و در نهایت آن پایان فاجعه بار که بنده تا به حال نشنیده ام کسی بگوید خوب بود!!! نکته اصلی درباره پایان شاهگوش این است که این پایان ضعیف نبود بلکه بی ربط و بی منطق بود! یک پایان ممکن است ضعیف باشد اما چون در ادامه کلیت داستان قرار دارد مخاطب می تواند با آن کنار بیاید منتها وقتی پایان کار هیچ ربطی به کلیت داستان نداشته باشد آن وقت است که مشتری به این نتیجه می رسد که سرش کلاه رفته! البته مطمئناً مخاطبان با کلیت شبکه قهر نمی کنند! شما ببینید وقتی آن بلا سر قهوه تلخ آمد بعدش که سریال ویلای من آمد چقدر دچار افت فروش شد اما شاهگوش دچار افت فروش نشد چون مردم به اسم ها نگاه می کنند . بعد از محرم هم که توزیع سریال های جدید آغاز شود مطمئن باشید استقبال از سریال آقای تبریزی بیشتر از سریال آقای میرباقری خواهد بود (نکته : البته بنده خیلی شرط نمی بندم چون ۷۰% مشتریانی که طبقه حساس را به صورت فروش یا کرایه از بنده تهیه کردند بعداً گفتند مزخرف بود! (با عرض پوزش از آقای تبریزی))

      • امین عزیر در “شهرهای بزرگ” به دلیل ارزش تجاری مغازه و هزینه های سنگین اجاره و نگهداری، درآمد ناشی از فروش یا اجاره فیلم، کاری بصرفه نبوده و نیست. به این خاطر بصورت کاملاً طبیعی بسیاری از فروشگاه های فرهنگی تعطیل شدند و اداره کنندگانشان به مشاغل دیگری روی آوردند. مضافاً که تغییر الگوی مصرف و دسترسی علاقمندان به اینترنت نیز کمک کرد تا گروه فیلم بازهای حرفه ای و پول خرج کن، عناوین مورد نظرشان را از فروشگاه های سابق تامین نکنند.همچنین تعداد ناچیز فروشگاه های فرهنگی در گستره وسیع شهرها به گونه ای نبود که سیاست افزایش تیراژ و دسترسی آسان مردم به فیلم را پاسخگو باشد. قبول کنید که اگر همین تعداد سوپر مارکت و کیوسک مطبوعاتی به کمک عرضه نیامده بودند، دیگر نه از تاک خبری بود و نه از تاک نشان.
        در مورد بعضی از سریال های این شایعه مطرح است که بعضی از کارگردانان بزرگ همیشه سرصحنه نیستند و دستیارانشان با هماهنگی و نظارت کارگردان اصلی کار را جمع می کنند.! العهده علی الراوی! یعنی گردن اونایی که میگن!

        • جناب آقای فروتن ، بنده کاملاً متوجه حرف های شما هستم ، اما آیا نباید بجای حذف صورت مسئله دنبال راه حل بود؟ آیا نباید با امکان دانلود رایگان فیلم ها از طریق اینترنت برخورد کرد؟ این کاری است که در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله آمریکا انجام می شود و مجازات عاملان تکثیر غیرقانونی فیلم ها و نرم افزارها در این کشورها بسیار سنگین می باشد . یکی از کشورهایی که قبلاً امریکایی ها بخاطر تکثیر غیرمجاز محصولاتشان از دستشان شاکی بودند چین بود اما الان چین اولین بازار بزرگ رسمی فیلم های آمریکایی در خارج از این کشور محسوب می شود . فکر می کنید در آنجا چه اتفاقی افتاده است؟
          درست است که بخاطر بحران اقتصادی و رکود خیلی ها خرید محصولات فرهنگی و فیلم را از دستور کار خود خارج کرده اند اما خیلی از همان خیلی ها برای دریافت هرچه بهتر و باکیفیت تر شبکه های ماهواره ای تلوزیون های HD می خرند! اصلاً این حرف رئیس اتحادیه که می گوید در تهران صنف فروش محصولات فرهنگی وجود ندارد صحت دارد یا نه و اگر صحت دارد چرا اینطوری است؟! مسلماً اگر در تهران کسی پیگیر خواسته های صنفی فروشندگان باشد بسیاری از مشکلات حل خواهد شد .

          • بحث عرضه فیلم در سوپر مارکتها ربطی به دانلود فیلم ندارد. این تصمیم زمانی اتخاذ شد که هنوز دانلود فیلم به وسعت و حجم کنونی نرسیده بود. تردید نکنید که عرضه فیلم در شهرهای بزرگ به شکل کنونی نقش زیادی در انگیزه خرید فیلم توسط مردم داشته است و ای بسا در فروش فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی هم اثر مثبتی به جای گذارده است. فروشگاه هایی که البته برای بقایشان به فروش کالاهای دیگری از جمله نرم افزار و تجهیزات جانبی رایانه، موبایل، فتوکپی و خدمات نت روی آورده اند.
            بنده در جایگاهی نیستم که از امور مربوط به صنف آگاه باشم تا سه سال قبل صنف فروشگاه های فرهنگی زیر مجموعه یک اتحادیه صنفی تقریباً همگن بود. یعنی تا آن زمان اتحادیه صنفی مستقلی نداشتند. در سال های اخیر به دلیلی که عرض کردم صورت بندی مسئله عرضه فیلم در شهرهای بزرگ دستخوش تغییر شده است و شکل متفاوتی با گذشته به خود گرفته است. البته مقاومت در برابر عرضه فیلم در سوپر مارکت ها که در بعضی از شهرهای بزرگ دیده شده است، به مانعی بزرگ در مسیر توسعه بازار و فروش نسخ بیشتری از فیلم بدل شده است.

        • قربانتون برم شما میگوید فیلمها به فروش برسند به هر قیمتی این که نشد مگر ویدیو کلوپ دار چه گناهی کرده مگر نباید او هم روزگار بگذراند اگر قرار بود سوپر مارکت فیلم بفروشد باید ویدیو کلوپ دار هم نان بفروشد … به جای حمایت از فروشگاه محصولات فرهنگی غصه عرضه فیلم رو میخورید ….به قول قدیمیا .. مرده روی زمین نمی مونه…..

  • با سلام ،احتراما به اطلاع می رساند صاحب امتیاز عنوان شک معقول موسسه سینما ۲۴ می باشد و به زودی پاسخ رسمی این موسسه از طریق سایت روزانه های سینمایی اعلام می گردد.علی ایحال لازم به ذکر است که طرح مذکور به تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسیده ،همچنین تیراژ تولید این اثر ۸۰۰۰ نسخه بوده است.جناب آقای امین عزیز ای کاش به جای مچ گیری و نفس کش طلیبیدن ،نقد منصفانه را سرلوحه امورخود قرار دهیم.

    • جناب روابط عمومی عزیز ، مسئله مچ گیری نیست . مسئله احترام به حقوق مصرف کننده است . بنده به عنوان یک فروشنده جز در یک محله پرت و فقیر نشین جنوب اصفهان که مشتری هایش برای ۳۰۰۰ تومان پولی که بابت یک فیلم می دهند انتظار سرگرم شدن به اندازه ۳۰ هزار تومان را دارند ، به حقوق مشتریانم احترام می گذارم و عنوان “شک معقول” را برای عرضه در مغازه ام نمی آورم . مال هر کسی که می خواهد باشد!

  • با سلام.بازار رقابتی یعنی همین.شما کالا را عرضه می کنید و مصرف کننده نهایی تصمیم گیری می کند که محصول را خریداری کند یا نه.جناب آقای امین عزیز کامنت جنابعالی بهترین پاسخ برای شما وسایر دوستانی است که از حضور سوپرمارکت ها در چرخه فروش محصولات فرهنگی دلگیر می باشند.سوپر مارکت ها هیچ گاه فرصت عرضه و دیده شدن را از محصولات دریغ نمی کنند اما جنابعالی و دوستان در فروشگاه های تخصصی در مقام کارشناس به جای مصرف کننده تصمیم گیری می کنید.کاش به جای شعار در رابطه با حقوق مصرف کننده ،اندکی احترام نیز برای صاحبان آثار در نظر می گرفتید.

    • بازار رقابتی یعنی عرضه فیلم با مشخصات جعلی؟ جناب روابط عمومی هنر اول ، بنده برای شما احترام زیادی قائل هستم و بارها گفته ام امسال این شما بوده اید که شبکه را زنده نگه داشتید . اما لطفاً فرافکنی نکنید! بنده “شک معقول” را به این خاطر که فیلم ضعیفی است (که هست) عرضه نمی کنم بلکه بخاطر طرح جلد جعلی آن را عرضه نخواهم کرد اما دیگر فیلم شما یعنی “یورش” را عرضه خواهم کرد . شما فیلم خوب و درست به بازار بدهید ، فروشش با بنده و امثال بنده . شما فیلم گودزیلا را به بازار بدهید بنده قول می دهم کاری را که مدتهاست در قبال یک فیلم خارجی نکرده ام انجام بدهم یعنی بجای ۵-۶ یا ۱۰-۱۲ نسخه یک بسته کاملش را تهیه کنم!

      آقای فروتن عزیز ، بنده نگفتم عرضه فیلم در سوپرمارکت ها و اینترنت به هم ربط دارد فقط خواستم بگویم مشکلی که شما مثال زدید راه حل هم دارد . ویدئوکلوپ های اصفهانی تا اواسط عرضه قهوه تلخ با سوپرمارکت ها مشکلی نداشتند . مشکل از وقتی شروع شد که متوجه شدند شرکت پخش کننده اول صبح قهوه تلخ را به سوپرمارکت ها می رساند و پیش از ظهر تحویل توزیع کنندگان ویدئو کلوپ ها می دهد و بعدش هم خیلی از سوپرمارکت ها با حذف سودشان و فقط برای جلب مشتری شروع کردند به عرضه با قیمت ۲۰۰۰ تومان! الان هم حرفمان این است که با این بازار کم رونق و کم جان که یک تکه اش را اینترنت می برد و یک تکه اش را ماهواره و یک تکه اش را صدا و سیما و یک تکه اش را … چرا نباید مشمول ممنوعیت تداخل صنفی شود؟ قبلاً هم خدمتتان گفته بودم بازرس اتحادیه می گوید اگر تا ۱۰% اجناس مغازه از لوازم رایانه باشد اشکال ندارد اما بازرس بازرگانی همین ۱۰% را هم قبول نمی کند!
      رئیس اتحادیه می گوید الان در شهرستان اصفهان حدود ۳۰۰ ویدئوکلوپ دارای مجوز وجود دارد یعنی تقریباً برای هر ۸۵۰۰ نفر یک ویدئو کلوپ . شاید آمار قابل توجهی باشد و اداره دارایی را برای برداشتن معافیت صنف وسوسه کند (که شایع شده وسوسه شده اند!) اما از این رقم ۵۰۰ نفرش هم سهم ما نیست . همه اش را غیر صنف بر می دارند!

  • سلام
    واقعا درود بر هنر اول که همیشه بهترین موسسه است امیدوارم هر چه بیشتر فیلمهای خارجی توزیع نمایید.
    میتوانید زمان توزیع فیلم ایرانی آذر شهدخت و… رو بگویید؟
    زکمان توزیع فیلمهای خارجی بی مصرفها ۳ – سابوتاژ – وحشت در تاریکی و گودزیلا رو نام ببرید؟
    سپاس گزارم از شما هنر اول.

  • با عرض احترام به کلیه کاربران گرامی اعلام میدارد :
    تمامی تیراژ تولیدی عنوان خارجی پارکر در روز اول توزیع این کالا به فروش رسید و این عنوان تا ۳ روز آینده به تولید مجدد رسیده و آماده پخش مجدد می شود.
    با تشکر از همراهی و همیاری کلیه نمایندگان ایران امیدوارم بینندگان نیز از تماشای این فیلم لذت ببرند.

  • با سلام.آقای امین عزیز،در کدام یک از مواردجعل صورت گرفته است؟نام فیلم؟بازیگران؟کشور سازنده؟سال تولید؟خلاصه داستان؟ازتیراژتولید این عنوان مشخص است که تکلیفش قبل از توزیع عیان بوده،چه فاجعه ای است اگر،در مملکت ۷۰ میلیونی برای فروش ۸۰۰۰ نسخه ، به جعل روی بیاوریم!در دادگاه نیز در موقع صدور حکم ضمن توجه به اصل جرم به موارد مختلفی از جمله سابقه متهم توجه می کنند،کاش قبل از صدور حکم به سوابق موسسه سینما۲۴ نیز نگاهی داشتی.

  • دوستان گرامی روابط عمومی هنر اول ، امین جان خودم و آقا سعید گل که بی پرده پشتیبانی سطحی می کنید.
    همه ما در یک سنگر هستیم.و نباید اینگونه بر سر موارد ناچیز بحث بی پرده بکنیم. هنر اول که به قول خودش از سابقه اش روشن است تا به اینجا درست کار کرده و خود من هم آن را رقیب خود می دانم هم بهش احترام میزارم هم باور دارم شرکتی باکلاس است که آرمانش فراتر از شرکت های دیگر است. اکنون اگر مشکلی می بینید پیشنهاد بدهید و هنر اول هم بهتر است به جای توجیه کردن ، بپذیرد و در صدد رفع آن برآید. اما این گونه مسائل کمتر از هنر اول دیده شده و شرکت هایی هستند که به وفور این کارها را انجام می دهند.
    همچنین شاید هیچ کدام از ما درک درستی از سختی های امین جان نداریم. به راستی نمی شود حتی تصور کرد شبی ۵۰۰۰تومان دخل زد. حتما امین دلش خون است که اینگونه سخن می گوید.

    • آقا iman عزیز ، آخه خداوکیلی اگه ما این ایرادات رو گوشزد نکنیم پس کی بکنه؟! خودشون می گن برای این طرح جلد از ارشاد مجوز گرفتن! منطقشون رو هم که دیدید! با همین منطق می توانند چهار روز دیگر فیلم خواب زده ها را به بازار بدهند در حالی که عکس آقای اکبر عبدی با گریم فیلم “آدم برفی” رویش چاپ شده!!! وقتی حالا برای این ایرادات جزئی اشتباهشان را قبول نمی کنند چهار روز دیگر می زنند روی دست امثال فانوس خیال!

      در مورد درآمد هم که گل بود به سبزه نیز آراسته شد! چند شب است سر این قضیه اسیدپاشی از ساعت ۸ شب به بعد دیگر قو در خیابان پر نمی زند در حالی بنده شبها بین ۹:۳۰ تا ۱۰ شب تعطیل می کردم!

  • این قدر درمورد قیمت حرف نزنید…قیمتا میرن بالاها…اونوقت میام پول سی دی هایی که می خوام بخرمو از شما می گیرما…

  • با سلام.آقای امین عزیز برخی از مواقع به این نتیجه می رسیم که کار درست را موسساتی انجام می دهند که پاسخگو نیستند ،طبق اعلام قبلی موسسه سینما ۲۴ در این زمینه اطلاع رسانی می نماید.بدون تردید پذرش اشتباه و طلب پوزش پیش شرط رشد و تعالی می باشد.در پایان نیز از آقای امین عزیز به خاطر قضیه اسید پاشی و کاهش درامد ایشان عذز خواهی می کنیم!

    • آقاجان هیچ وقت با مسائل امنیت ملی شوخی نکنید! پدر دوست پدرم از خان های مناطق جنوبی استان اصفهان بود (البته از آن خان های خوب و انقلابی که هوای رعیت ها را داشت!) یک روز سر یک قضیه ای با چند نفر دعوایش شد ، همینطوری از دهنش پرید که دو روز دیگر بهتان می گم! دو روز بعد از این جریان کودتای نوژه اتفاق افتاد و این بنده خدا را چند روز در ژاندارمی بازجویی می کردند تو از کجا خبر داشتی که گفتی دو روز دیگر بهتان می گم! حالا بنده هم زنگ می زنم پلیس می گویم عامل اسیدپاشی خودش را لو داد!!!

        • آقا امین
          من چند تا دلیل دارم که اینکه من پشت این ماجرا هستم را تکذیب می کند.
          ۱-من اهل تالش هستم و این اتفاقات در اصفهان رخ داده است.
          ۲-من در عمرم جز یک بار در ۱۰ سالگی اصفهان نیامده ام.
          ۳-من خودم پسر یکی از مسئولین رده بالای شهرمان هستم و امکان ندارد دست به این کارها بزنم.

    • روابط عمومی هنر اول
      با تشکر بخاطر پخش فیلم خوب متروپل، می خواستم بپرسم چرا کیفیت طراحی و چاپ روی جلد این نسخه اینقدر پایین است؟ آیا بهتر نبود مثل فیلم زندگی مشترک آقای محمودی و بانو پوستر اصلی اثر برای روی جلد انتخاب میشد؟
      در ضمن کادر فیلم هم علیرغم کیفیت بالا چیزی شبیه زوم بنظر میرسد، کاری که توسط دوستان فیلمسازان جوان یکبار دیگر برای فیلم چیزهایی هست که نمیدانی انجام شده بود!
      راستی خواهشا اگر امکان به دوستانی که دی وی دی را در قاب یا والت میگذارند بفرمایید اینقدر دستشان را به پشت دی وی دی نزنند! نسخه ای که من خریداری کردم بسیار کثیف بود متاسفانه! انگار نه انگار که خود بنده اولین مصرف کننده این نسخه هستم.

  • با سلام.در رابطه با طراحی و کیفیت تصویر ،موارد اعلام شده به موسسه فیلمسازان جوان منتقل گردید.در رابطه با بسته بندی نیز تذکرات لازم به واحد مربوطه اعلام شد.

  • از موسسه هنر اول به خاطر فیلمهای سینمایی خوبش و با طراحی پوستر عالی از تمامی موسسات تشکر و قدردانی می کنم …
    کلکسیون کتابخانه ی من که باز با فیلمهای سینمایی شما تازه شد مثل بهار … دستتون درد نکنه … خونه ی ۳ طبقه ی ما در استان آذربایجان غربی تمامی سریالهای نمایش خانگی را ملاحظه کرده است البته طبقه ی دوم ( خون ی من ) …
    با تشکر از آقای فــروتن و همه ی عزیزان این سایت … آقای فـروتن خیلی ممنونم که سایت بروز هست …انشاءالله ۱۰۰۰ سال دیگه زنده باشید … یا علی مـدد …

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید