روزانه های سینمایی
زمینه برای یکه تازی نمایش خانگی مهیاست

زمینه برای یکه تازی نمایش خانگی مهیاست

نمایش خانگی روزهای خوبی در پیش دارد

افت فروش فیلم های روی پرده از هفته آینده نمود بیشتری به خود می گیرد و میدانداری فیلم های پرمخاطبی همچون؛ شهر موشها۲ و آتش بس ۲ پس از هفته ها نمایش، کم فروغ می گردد. به نظر می رسد سینمای ایران همه داشته های خودش را برای کشاندن مردم به سینماها در همین هفت ماه گذشته رو کرد و در پنج ماه باقی مانده از سال چشم سینما دوستان در صدها شهری که در آنها سینمایی وجود ندارد به سبد نمایش خانگی دوخته شده است تا فیلم های موفق و ناموفق اکران ۹۳ را یک به یک به نظاره بنشینند.

از اکران ۹۳ هنوز فیلم های زیادی باقی مانده است تا به نمایش خانگی رونقی بدهد و اوقات مفرحی را برای مخاطبان در خانه ها و ناوگان مسافری کشور! رقم بزند.

فیلم های نسبتاً پرمخاطبی مثل کلاشینکوف و رد کارپت و کم مخاطب اما کنجکاوی برانگیز همانند اشباح، امروز، آذر شهدخت.. ، فرشته ها با هم می آیند و متروپل در آینده نزدیک اتفاقات خوبی برای نمایش خانگی محسوب می شوند و کمی دورتر شهر موشها ۲ و آتش بس۲ گرمی بخش خانه ها در سرمای زمستان امسال خواهند بود و البته فیلم های متوسط الحالی همچون آرایش غلیظ، پنج ستاره و خواب زده ها به اعتبار سازندگان و نقش آفرینان شان مورد بی مهری قرار نخواهند گرفت.

موسسات ویدیو رسانه و شرکت های پخش همکار آنها پنج ماه مانده از سال را از آن خود بدانند و با به کنار رفتن رقیبی به نام سینما، برای بهره برداری از بازار برنامه ریزی کنند. در اینصورت سهم در خور توجهی از فروش نسخه خانگی فیلم های ایرانی نصیب آنان خواهد شد.

 از اکران مجموع ۳۱ فیلم سینمایی ایرانی تا آبان ۹۳ مجموعاً حدود ۴۰ میلیارد تومان درآمد حاصل شد. باید دید که سهم نمایش خانگی در پایان سال از سینمای نسبتاً پر رونق امسال چقدر خواهد بود؟

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۸ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • فقط ۳۰ فیلم امار بسیار کمی است با این همه تعدد فیلمها وقتش است یک بازنگری در برداشتن فیلمها از سینما بشه خیلی کمه واسه ۷ ماه در واقع ۶۰درصد سال که فقط ۳۰ فیلم اکران بشه . چرا فیلمها مدت زیادی باید روی سینما بمونن . یک روش خوب هم اضافه شدن سرگروه ششم است.

    • در واقع ۲۷ فیلم اکران عمومی شده و ۴ فیلم “ماهی و گربه”، “از تهران تا بهشت”، “یک شب” و “بیداری” در سه روز در گروه هنر و تجربه به نمایش درآمده اند. این فیلم ها در ۴ سالن سینما در تهران و یک سالن در مشهد به نمایش گذاشته شده اند.

  • با سلام
    از کاربران عزیز تقاضا می گردد نظرات خود را در خصوص فیلم پارکر ( جیسون استاتهم و جنیفر لوپز ) که روز چهارشنبه از گلرنگ رسانه توزیع خواهد شد اعلام فرمایند.

    • جناب کارشناس پیشنهاد می شود؛ برای بهترین یادداشت های رسیده و منتشر شده پیرامون فیلم مورد نظر و سایر عناوینی که پس از این معرفی خواهند شد، به انتخاب آن موسسه، هدایایی را در نظر بگیرید.

  • جناب کارشناس چه خبر از ادامه ی پخش عقاید یک آکتور سینما؟ بازپخش با کیفیت خوب سعادت آباد و چیزهایی هست که نمی دانی را در برنامه ندارید؟

    • با عرض سلام خدمت آقای برون
      فیلم های سعادت آباد و چیزهای هست که نمی دانی توسط شرکت گلرنگ توزیع گردید. اما رایت این عناوین و امتیاز آنها در اختیار موسسه فیلم سازان جوان متعلق به آقایان معراجی و سرتیپی می باشد که در حال حاضر با شرکت هنراول قرار داد پخش دارند .
      در خصوص عقاید آکتور تهیه کنندگان این مجموعه خانم حکمت و آقای سرتیپی به این نتیجه رسیدند که عنوان مذکور بازخوردهای لازم را نداشته لذا از ادامه توزیع آن منصرف گردیدند و قرارداد توزیع فیلم با شرکت گلرنگ فسخ شد.
      این عنوان نیز از مجموعه آثار فیلمسازان جوان است که مدتهاست قراردادی با شرکت گلرنگ ندارند.

      • ممنون از پاسخگویی تان. امیدوارم سایر شرکت های پخش مانند دنیای هنر هم از هنر اول و گلرنگ رسانه یاد بگیرند.

  • با سلام .فردا ،سه شنبه ،فیلم سینمایی متروپل به صورت سراسری توسط شرکت هنر اول توزیع می گردد.لازم به ذکر است که این فیلم توسط موسسه فیلمسازان جوان تامین شده است.همچنین فیلمهای شک معقول،یورش و دورا جستجوگر-شکار تخم مرغ،همگی به صاحب امتیازی موسسه سینما ۲۴،فردا توسط شرکت پارس مدیا،پخش تخصصی شرکت هنر اول،به صورت سراسری عرضه می گردند.

  • روابط عمومی هنر اول
    آیا فیلم متروپل هم مانند زندگی مشترک آقای محمودی و بانو به ۲ صورت قابدار و بدون قاب توزیع میشود؟

  • با سلام.هرچند که استقبال از عناوین قابدار آنچنان امیدوار کننده نیست ،ولیکن در جهت احترام به حقوق مخاطبان توزیع عناوین به صورت قابدار توسط شرکت هنر اول کماکان انجام می گیرد.

  • باسللام به روابط عمومی شرکت هنر اول
    فیلم کلاشینکف چه زمانی توزیع می گردد وآیا قصد خریدوپخش فیلم شهر موش ها۲ رادارید

  • با سلام به همه دوستان و جناب سردبیر عزیز وگرامی
    آقای سردبیر شماهم خیلی دلخوشین ها تافیلم پخش بشه به دقیقه نمی کشد که درسایت های اینترنتی بصورت رایگان قرار میگیرد وشب بعداش هم درشبکه های ماهوار ای پخش میشود حالا مابا چه امیدی به محصولات آینده دلخوش باشیم .اگه فکر مایید چاره ای بی اندشید یاعلی (محصولات فرهنگی جوزا از استان بوشهر)

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید