روزانه های سینمایی
پوستری به یاد گذشته ها

پوستری به یاد گذشته ها

نگاهی به پوستر فیلم آرایش غلیظ

پوستر فیلم تازه حمید نعمت الله به گونه ای طراحی شده است تا با اسم فیلم یعنی “آرایش غلیظ” تناسب داشته باشد. طراح پوستر با استفاده از کنتراست رنگ ها و تاکید بر رنگ قرمز، تلاش کرده است تا فضای فیلم و ریتم تند آن را برای مخاطب زنده کند. وجه دیگر پوستر آرایش غلیظ و قرمز ماتیکی آن، تاکید طراح بر جنبه روانشناسانه فیلم و شخصیت پردازی نعمت الله در فیلم است. از سوی دیگر جاگذاری فرمی ایستاده و در حال حرکت از بهداد به خوبی معرف نقش و بازی های عصبی و پر استرس اوست.

 پوستر فیلم آرایش غلیظ یک ویژگی دیگر هم دارد؛ شیوه اجرای پوستر و طراحی حروف آن تداعی کننده غالب پلاکاردها و پوسترهای سینمایی در دهه شصت و هفتاد است. سال هایی که نقاشان کار بلدی همه هنرشان را به کار می گرفتند تا مردم را به سینماها بکشانند. وجه مشترک اغلب این پوسترها سر بزرگ قهرمانان فیلم و نمایی از صحنه های اکشن بود. آنطور که بعدها مشخص شد، پلاکاردهای سر در سینماها کار دو سه نفر بیشتر نبود و به همین خاطر اغلب آنها شبیه به هم بودند. بعد از آنکه پلاکاردهای عکسی جایگزین پلاکاردهای نقاشی شدند، نسل نقاشان پلاکارد سینمایی نیز منقرض شد و این پیشه برای همیشه به تاریخ پیوست.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام آقای فــروتن ..
    ببخشید فقط برای سوال مراجعه می کنم ولی لازمش دارم …
    میشه اعلام بکنید که ؟ آیا این برنامه ی تازه ای که در شبکه خانگی توزیع شده سریاله یا نه ؟ اسمش بفرمایید فوتــبال می باشد که روی پوسترش اعلام شده توزیع اولین قسمت ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ .
    میخواستم بپرسم آیا قسمت دوم داره یا نه ؟
    آدرس پوستر :
    http://8pic.ir/images/zvxr98omrei5xc5oin6q.jpg
    میباشد.

  • جواب آقای اخباری درمورد سوالم درباره هرکول و کاپیتان آمریکا:
    با سلام

    عناوین مربوط به کمپانی والت دیزنی توسط ایران قابل خریداری نیستند .

    عنوان کاپیتان آمریکا به خاطر اسم فیلم نیست طاهرا بدلیل نمایش پرچم امریکا در سراسر فیلم مجوز انتشار نخواهد گرفت

    و سرمایه گذاری در این مورد توسط هیچ موسسه انجام نخواهد گرفت

    با سپاس

  • بله در سوالاتی که از سایت پخش مرکزی محصولات نمایش خانگی میعاد داشتم ایشون گفتند : بله این مجموعه هست و در حال تولید می باشد و تا ۳ الی ۴ قسمت نیز ادامه خواهد داشت .

  • با عرض سلام مجدد .
    فیلم فرانسوی/بلژیکی “بچه های تیمپلبچ” با عنوان “شهر در دست بچه ها” برای چندمین مرتبه از تلوزیون پخش گردید و البته مطابق سنوات پیشبین باز هم بر حجم سانسور افزوده و مدت فیلم هرچه بیشتر کاهش یافت!
    این فیلم با اینکه چندین بار از تلوزیون پخش شده ، خواهان زیادی دارد . دو سال قبل که اولین بار فیلم را دیدم ، در اینترنت پرس و جو کردم و متوجه شدم حق پخش فیلم متعلق به سروش سیما است و در سایتشان هم در لیست فیلم هایی قرار گرفته که در شبکه توزیع شده اند . اما این توزیع کجا اتفاق افتاده خدا می داند چون در اصفهان که نبوده .
    حالا آیا هیچ شرکت دیگری می تواند پیگیر توزیع این فیلم شود و لااقل پخش آن را با حداقل تیراژ ممکن امتحان نماید؟ (البته اگر چنین چیزی ممکن است ، لطفاً نسخه اولیه فیلم را جهت اصلاحات احتمالی به ارشاد تحویل دهید نه نسخه ده بار جراحی شده صدا و سیما را . به هر حال اگر خود سروش سیما این درخواست را اجابت کند همان نسخه تلوزیونی را وارد بازار می کند!)

    راستی این فیلم به ظاهر کمدی/فانتزی ، خیلی نکته های ارزشمند تربیتی و فلسفی دارد! این که به بچه ها اعتماد کنید و از میدان دادن به آنها نترسید . فیلم “شهر در دست بچه ها” خودمان در دهه شصت یادتان هست بچه های فیلم به چه التماسی افتاده بودند که نمی توانند بدون بزرگترها زندگی کنند؟ در این یکی فیلم بچه ها وقتی با خوشحالی به استقبال والدینشان می روند که همه مشکلاتشان را حل کردند و فقط دلتنگ والدینشان هستند! بنده کلاً از این نگاه که بعضی از افراد بزرگسال دارند و کودکان و نوجوانان را دست کم می گیرند خوشم نمی آید . می خواهد فیلم “ارباب مگس ها” باشد که بچه ها با خشونت هرچه تمام به جان هم می افتند یا کتاب “حکومت بچه ها” که چند پسربچه با زندانی کردن دانشمندانی که مشغول ساخت دستگاه کنترل کننده امواج مغزی هستند از دستگاهشان برای ایجاد هرج و مرج در کشور استفاده می کنند . هم کارگردان آن فیلم و هم نویسنده این کتاب بهانه شان این بود که این بچه ها نماد دیکتاتورها و حکومت های خودخواه و خودکامه و ابرقدرت هستند . خب مظلوم تر از بچه ها نبود؟ مگر کتاب “قلعه حیوانات” چه ایرادی دارد؟

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید