روزانه های سینمایی
جناب رییس آمار شما صحیح نیست

جناب رییس آمار شما صحیح نیست

رییس سازمان صدا و سیما در آیین افتتاح رسمی شبکه نمایش که همزمان با جلسه دولت برگزار شد، طی سخنانی به آماری اشاره کرد که تصحیح آن ضروری به نظر می رسد. وی در بخشی از صحبت هایش گفت، تلویزیون نزدیک به ۱۰۰۰ عنوان فیلم داستانی تولید کرده است و حدود ۲۰۰۰ فیلم سینمایی ایرانی نیز در اختیار داریم که به مرور از شبکه پخش خواهند شد. در توضیح این مطلب باید به حضرتشان یادآور شوم که اگر پس از انقلاب تعداد تولیدات سینمایی ایران به ۲۰۰۰ عنوان رسیده باشد، مطمئنا" با ضوابط پخش تلویزیون بیش از نیمی از آنها از سیما قابل پخش نیستند و لذا آمار ۲۰۰۰ عنوان فیلم سینمایی صحیح به نظر نمی رسد. احتمال می رود رییس سازمان سهوا" آمار فیلم تلویزیونی را با سینمایی جابجا گفته باشند و یا آنکه کماکان سازمان متبوع ایشان بخواهد، بعضی از تولیدات ویدیویی خور را که سر و شکل بهتری از انبوه تله فیلم های یکبار مصرف دارند، به نام فیلم سینمایی جا بزند.! از آنجا که در چهار ماهه گذشته شبکه نمایش به کرات این کار اشتباه را در حین نمایش بعضی از تله فیلم ها کرده است، بعید نیست که مبنای سخن آقای رییس همین تفسیر و تعبیرهای شخصی مدیران شبکه جدید باشد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • حرف مفت که نه مالیات داره و نه کنتور.اقایون می زنن.شبکه های ماهواره ای کم بود حالا شبکه نمایش خیلی راحت فیلم های خارجی موسسه ها رو نشون می ده بدون اینکه یک ریال پولی از بابت فیلم ها به موسسات بده.
    چه قدر دلمون تنگ شده برای تصویر دنیای هنر و اقا جواد معماری

  • جناب آقای فروتن
    دلگیر نشید . کدام آمار ما درست هست که این یکی درست باشد . تمام بدبختی های ما همین آمارهای غلط و رو هوا می باشد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید