روزانه های سینمایی
جدا سازی این بار  بین سینما و ویدیو

جدا سازی این بار  بین سینما و ویدیو

به گزارش سینماپرس، رئیس سازمان سینمایی با اشاره به برگزاری جشنواره  فیلم‌های ویدئویی (یاس) گفت: تولید و عرضه فیلم‌های ویدئویی می‌تواند زمینه‌ساز ورود به فیلم‌های بلند سینمایی باشد و با توجه به حجم بالای این فیلم‌ها و استقلال از آثار سینمایی، فیلم های ویدئویی نیازمند جشنواره ای مستقل است.

حجت‌الله ایوبی در آستانه برگزاری دومین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی (یاس) گفت: بسیاری از علاقمندان به سینما و فیلمسازان حرفه ای کارشان را با ساخت فیلم‌های ویدئویی شروع کردند که این افراد بعدها با ساخت فیلم های بلند سینمایی کارگردان های موفقی شدند.

ایوبی درباره مستقل برگزارشدن جشنواره فیلم‌های ویدئویی نیز خاطرنشان کرد: جداسازی آثار ویدئویی از فیلم فجر، تصمیمی بود که در گذشته گرفته شد. هنوز بررسی نشده که آیا جشنواره فیلم‌های ویدئویی بهتر است در ذیل جشنواره  فیلم فجر باشد یا جدا برگزار شود.

*نمی‌خواهیم جشنواره فجر شلوغ شود

ایوبی تأکید داشت: البته با توجه به اینکه حجم تولیدات در این عرصه زیاد است و  نظر به این که نمی‌خواهیم جشنواره  فیلم فجر شلوغ شود  و می‌خواهیم جشنواره فرم و استاندارهای یک جشنواره حرفه‌ای و خوب سینمایی را داشته باشد و با توجه به اینکه جوایز را کاهش خواهیم داد، بهتر است این جشنواره مستقل برگزار شود و برداشت اولیه بنده این است که جدا بودن این جشنواره با نگاه ما بیشتر هم‌خوانی دارد.

ایوبی با بیان اینکه این جشنواره‌ها می‌توانند فرصتی برای دیده شدن کسانی که در سینما کار می‌کنند باشد، افزود: متاسفانه در این حیطه فرصت‌های زیادی برای دیده شدن در کشور نداریم و یکی از علت‌های آن نداشتن زیرساخت‌های مناسب و عدم امکان نمایش فیلم‌هاست؛ بنابراین جشنواره‌ها می تواند یکی از جاهایی باشد تا آفرینندگان اثر دیده شوند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام به آقای سعید اخباری و روابط عمومی موسسه هنر اول
    آیا امکان دارد سری جدید میکی موس محصول ۲۰۱۳ که به سبک جدیدی ساخته شده را دوبله و پخش کنید.
    آخر سایت گلوری تون ین سریال را می خواهد برای دانلود بگذارد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید