روزانه های سینمایی
گزارش فروش شهرستان

گزارش فروش شهرستان

امین گزارش تازه ای از وضع بازار ویدیو در شهرستان برای روزانه های سینمایی ارسال کرده است. به موجب گزارش او در غیاب فیلم سینمایی ایرانی فعلاً گوی و میدان دست فیلم های اکشن خارجی است. بخوانید:

با سلام و عرض خسته نباشید مجدد. خواستم طبق گفته شما گزارشی از وضعیت فروشم در چند هفته اخیر داشته باشم. خب ، خود شما که بهتر در جریان هستید عنوان سینمایی ایرانی درست و حسابی و بدنه اصلی در این چند هفته گذشته توزیع نشده . می توانم بگویم آخرین موردش فیلم اختاپوس بوده که هم در فروش بیشتر از انتظارم موفق بود و هم در کرایه . سریال شوخی کردم هم که آمدن و نیامدنش فرقی نمی کند ؛ هیچ بنی بشری دست کم از بنده سراغش را نمی گیرد! سریال شاهگوش هم که فروشش باز هم پایین تر آمده . البته استقبال از تماشای آن ادامه دارد اما اغلب ترجیح می دهند آن را کرایه کنند.

وضعیت انیمیشن هم که تعریفی ندارد . از عناوین سینمایی بزرگ خبری نیست و وقتی هم می آید که دیگر همه نسخه های غیرمجازشان را دیده اند یا با دوبله نازل از شبکه های ماهواره ای پخش شده است! بنده که ندیدم اما شایع شده نسخه قاچاق دوبله ریو۲ وارد بازار شده است!

می ماند فیلم های خارجی که انصافاً اوضاعشان همچنان خوب است! این دو-سه هفته اخیر عناوین زیادی وارد بازار شده که فروششان هم اکثراً قابل قبول بوده است که به عنوان نمونه می توانم ریدیک و پلیس آهنی را مثال بزنم . اما یک انتقاد هم دارم که نمی دانم چرا باز هم متوجه شرکت هنر اول می شود؟!!! این شرکت فیلم ضعیف dead man down را با نام لذت انتقام!!! وارد بازار کرده است (البته بنده فیلم را ندیدم ام اما بخاطر نمرات منتقدان آمریکایی در سایت متاکرتیک (۳۹ از ۱۰۰) می گویم ضعیف) و چند شب بعد از توزیعش هم یکی از شبکه های خودمان فیلم را پخش کرد آن هم با یک اسم دیگر که یادم نیست! در واقع باید بگویم بخاطر اسم گذاری ضعیف ، طراحی پک ضعیف ، محتوای ضعیف ، پخش از تلوزیون و … این فیلم بنجل ترین و روی دست مانده ترین فیلم خارجی این چند وقته از نظر بنده محسوب می شود!

البته بنده نسبت به فیلم های توزیع آخر شرکت قرن ۲۱ هم معترض هستم چون اصلاً هیچکدامشان ارزش عرضه نداشتند که بخواهم از پخش کننده خریداری کنم! ببخشید که گزارشم طولانی شد و با تشکر.

امین 
bamn-f.blogfa.com
amin_saleh_rayan@mailfa.com

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با تشکر از گزارش سینما امین خیلی ممنون … فقط کاشکی آقای فروتن گزارشی درباره ی پخش مجموعه ۱۲ شوخی کردم…! تهـیه می کردید … راستی شـما در گزارشتون نوشتید که فــروش شاهگوش خیلی کــمه ولی اینطور نیســت هر روز با کیفیت تر از دیــروز میــشه … شاهــگوش به نظــر من سومین اثر طنــز شبکه خانگی بــوده اولش رو که هزار بار گفتم بازم میگم : ( ویلای من – گنج مظفر و سوم نیز شــاهــگوش)
    با تشکر از آقای فروتن

    • آقا بنده در حدی نیستم که آقای فروتن بخواهند از نظراتم در سایتشان استفاده کنند ، ایشان خیلی بزرگواری کردند . آقای فواد محمدی ، مسئله کیفیت نیست ، بنده کیفیت شاهگوش را زیر سئوال نبرده ام . مسئله این است که با توجه به اینکه در یک محله سطح پایین و نچندان مرفه اصفهان مغازه دارم ، طولانی شدن شاهگوش صرفه خریدش را برای خیلی از مشتریانم از بین برده . آنها همچنان مایل به تماشای سریال هستند اما بیشتر به کرایه روی آورده اند .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید