روزانه های سینمایی
هر چی بود تمام شد

هر چی بود تمام شد

توزیع قسمت ۱۶ سریال قلب یخی با یک اعلام ویژه همراه بود و آن هم اینکه بالاخره پرونده این سریال پس از چهار سال بسته شد. قلب یخی به خاطر خیلی اتفاقات همیشه در یادها می ماند؛ مجموعه ای که در سه فصل عرضه شد اما در کمال شگفتی دو فصل اول آن هیچ ارتباط معناداری با فصل پایانی آن ندارد؛ جز آنکه بعضی از بازیگران آن مشترک هستند و شخصیت های معدودی هم سایه ای از شخصیت های دو فصل قبل را یدک می کشند.

با این همه مهم آن است که طباطبایی تهیه کننده مجموعه راضی شد، سریال را جمع کند تا امکان فعالیت مجدد در این حوزه برای او فراهم شود و بختک شوم کاری ناتمام همواره بر سر اعتبار حرفه ای او سایه افکن نباشد. تیراژ اندک چهار قسمت انتهایی سریال هم چندان حائز اهمیت نیست؛ زیرا بسیاری از مخاطبان سریال در توقف مجموعاً دو ساله سریال برای همیشه با آن وداع کردند و خاطره تلخی در ذهنشان باقی ماند. در این میان هوداران بازیگران و ستاره های فصل سوم، به مرادشان رسیدند و با خرید مجموعه کامل فصل سوم، آرشیو خود را کامل کردند.

نامزدی سامان مقدم برای دریافت تندیس حافظ در جشن سالانه مجله دنیای تصویر؛ نشان داد که خیلی از اهل فن کارگردانی او را در فصل سوم مجموعه، ستوده اند و وسواس مثال زدنی او در اجرای دقیق و سینمایی سریال را به عنوان امتیاز مثبتی در کارنامه هنری سامان ثبت کرده اند.

محمد حسین لطیفی کارگردان دو فصل اول و البته کارگردان مجموعه کامل ساخت ایران، درگیر و دار تولید مجموعه تازه ای تحت عنوان یار دوازدهم برای نمایش خانگی است اما به نظر نمی رسد، سامان مقدم به این زودیها به شبکه برگردد. او این روزها در حال تولید سریالی برای تلویزیون است.

نکته آخر اینکه قلب یخی با همه خاطرات تلخ و شیرین اش؛ نخستین مجموعه عرضه شده در شبکه نمایش خانگی است. این مجموعه راهی را گشود که تاکنون عده زیادی در آن پا گذاشته اند. عنصر مشترک کارگردانانی که برای شبکه نمایش خانگی کار کرده اند، حرفه ای و کار بلد بودن آنهاست. نگاهی به اسامی بیاندازید:

داود میر باقری، کمال تبریزی(در حال کارگردانی) محمد حسین لطیفی، سامان مقدم، مهران مدیری، حسن فتحی(درآینده)

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • دقت کردین سکانس پایانی قلب یخی دیالوگهای مهران مدیری تو شب فیلمبرداری شده بود هدیه تهرانی تو روز !؟ موبایلها هم در کل قسمت با اینکه مشخص بود خاموش هست {از صفحه نمایش گوشی مشخص بود )ولی همیشه یک نفر پشت خط بود!و در آخر موسیقی قسمت آخر واقعا آزار دهنده بود از اول تا آخر بی وقفه پخش میشد.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید