روزانه های سینمایی
دل زدگی ایجاد نکنید لطفاً

دل زدگی ایجاد نکنید لطفاً

این روزها برنامه سازان در شبکه نمایش خانگی به تبعیت از تهیه کنندگان تلویزیون هر وقت قافیه را تنگ می بینند به سراغ ستارگان سینما و تلویزیون می روند. سال گذشته بود که منیژه حکمت با ساخت و عرضه مجموعه “عقاید یک اکتور سینما” هنرمندان سینما را مقابل هم نشاند تا یکی نقش سوال کننده و دیگری نقش مصاحبه شونده را به خود بگیرد. پس از او پروژه شوخی با ستارگان کلید خورد و قبل از این دو، جمشید حیدری کارگردان قدیمی سینما اولین و اخرین شماره مجله تصویری پرده نقره ای را منتشر کرد.

هفته گذشته رضا رشید پور که برنامه عینک آفتابی اش در شبکه نسیم چیز دندان گیری از آب در نیامد، بر روی جلد محصول تازه ای در شبکه نمایش خانگی جاخوش کرد. بیست نامی برای یک مجله تصویری گفتگو محور است که باز هم جذابیت آن مرهون چهره هایی است که مردم دوست شان دارند.

شکست پروژه عقاید یک اکتور سینما، مجله پرده نقره ای و متوقف ماندن مجله ۳۵ فریدون جیرانی در شماره اول(تاکنون) به خوبی اثبات می کند، تکرار موضوعات و طرح های کلیشه ای حتی با حضور هنرمندان اگر با خلاقیت ونوآوری همراه نباشد، پاسخ دلگرم کننده ای را از مخاطبان در نمایش خانگی دریافت نمی کنند.

بنابراین به تهیه کنندگان و ناشران چنین برنامه هایی توصیه می شود تا اطلاع ثانوی از هدر دادن سرمایه هایشان اجتناب کنند و مادام که طرح نویی را در نیانداخته اند، مزاحمت برای ستارگان سینما و ورزش فراهم نکنند. پیشاپیش تاکید می شود هر گونه کپی برداری از شوخی با ستارگان و یا شام ایرانی نیز محکوم است و مشکلی از این سازندگان کم ذوق حل نمی کند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید