روزانه های سینمایی
داستان خرید فیلم خارجی

داستان خرید فیلم خارجی

به دنبال درخواست روزانه های سینمایی از مدیر عامل موسسه قرن بیست و یکم برای ارائه توضیح پیرامون چگونگی خرید فیلم خارجی ، یادداشت واصل شده از ایشان را به اتفاق می خوانیم :

طور کلی در دنیا دو زیز مجموعه اصلی توزیع و فروش فیلم وجود دارد : ۱ – کمپانی های میجر : که شامل یونیورسال – پارامونت – فوکس قرن ۲۰ – یونایتد آرتیتز – والت دیزنی – مترو گلدن مایر – کلمبیا و دریم ورکس که از این تعداد تنها کمپانی کلمبیا بواسطه اینکه توسط کمپانی سونی پیکچرز خریداری شده است میتواند به ایران فیلم بفروشد .
۲ – کمپانی های مستقل : که کلیه فیلم های این کمپانی ها قابل خرید برای ایران میباشد .
توضیح اینکه گاهی اوقات این قاعده قابل تغییر بوده به عنوان مثال یک فیلم از کمپانی های مستقل ممکن است توسط کمپانی های میجر در کلیه نقاط جهان توزیع شود کهه دراینصورت قابل خرید نمیباشد یا برعکس یک فیلم از کمپانی های میجر به غیر از خاورمیانه در جهان توزیع شود که در اینصورت قابل خرید میباشد .
و اما در مورد خرید بصورت گارانتی از فروش یا خرید قلت : این بخش بسته به توافق طرفین دارد .
کمپانی های بزرگ علاقمند بصورت توزیع به شکل گارانتی از فروش و یا سهم از فروش هستند , اما جون در ایران قیمت هر DVD در مبادله ارزی بسیار پائین میباشد ( تقریبا نیم دلار ) فعلا این شکل از توافق با ایران قابل اجرا نیست .
کمپانی های مستقل هم همگی بصورت فلت عمل میکنند .
با سپاس
موسسه فرهنگی و هنری قرن ۲۱
محمد مهدی جعفری

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید