روزانه های سینمایی
پای سریال های ناتمام به تلویزیون هم کشیده شد

پای سریال های ناتمام به تلویزیون هم کشیده شد

آفتاب: با وجود تکذیب روابط عمومی شبکه اول، مجموعه تلویزیونی تا ثریا که از شبکه یک سیما پخش می‌شود، با حذف بیش از ۱۰ قسمت آن، امشب به پایان می‌رسد

این سریال که تاکنون انتقادهای مختلفی را از طیف‌های مختلف بر خود حمل نموده است، قرار بود از دیشب وارد قسمت‌های جنجالی شود که با دخالت مدیران عالی صدا و سیما، سانسور شده و مسیر آن به کلی عوض می‌شود تا امشب به پایان برسد.
شدت انتقادها از این سریال به حدی بوده که شبکه یک، روز پنج‌شنبه را که روز پخش سریال‌های این شبکه نیست، برای این امر انتخاب کرده است.
بنابر اطلاعات خبرنگار اعتدال، قسمت‌های حذف شده این سریال، شامل بارداری «ثریا» از «سرهنگ» و دیالوگ‌های بسیار جنجالی در این زمینه بوده است
علی دارابی معاون سیما مدیران شبکه یک، سه و تهران را به صورت کتبی توبیخ نموده است.
علت این توبیخ، پخش سریال «تا ثریا» از شبکه یک، «شیدایی» از شبکه سه و «پنجره» از شبکه تهران بوده است و معاونت سیمای صدا و سیما به علت فضای شدیداً تلخ و مایوس کننده این سریال‌ها، مدیران این شبکه‌ها را مورد بازخواست قرار داده است.

همچنین در این توبیخ از فرجی، بخشی‌زاده و احمدی مدیران این شبکه‌ها خواسته شده تا ادامه این روند در ساخت سریال‌ها مورد بازبینی قرار گیرد.
لازم به ذکر است که محتوای این سریال‌ها در ماه‌های اخیر مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان اجتماعی بوده است.

همچنین در زمان دادگاهی شدن «ثریا»، ماجرای ارتباط شرعی او با مردی از طریق «صیغه» در سال‌های پس از فوت شوهرش آشکار می‌شود، که این مرد، شخصیتی جنجالی داشته است.
مسئولین عالی صدا و سیما با توجه به عواقب پیش‌بینی‌نشده پخش چنین مجموعه‌ای از تلویزیون، ترجیح داده‌اند با حذف ۱۲ قسمت و بیش از ۵۰۰ دقیقه، تا ثریا، تا ثریا ادامه نیاید.
لازم به ذکر است که در هفته جاری مسئولین عالی صدا و سیما به کمیسیون فرهنگی مجلس احضار شده و در رابطه با این سریال مورد بازخواست قرار گرفتند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  •  در آینده نه چندان دوری نسخه کامل وارد بازار میشود بدون سانسور این امری اجتناب ناپذیر است

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید