روزانه های سینمایی
در موسسات چه می گذرد؟

در موسسات چه می گذرد؟

رونق شاید وقتی دیگر

تجربه نشان داده است که ماه رمضان زمان مناسبی برای عرضه محصولات فرهنگی پرمخاطب نیست و نمایش خانگی نظیر سینماها رقابت را به شبکه های تلویزیونی واگذار می کنند. فیلم سینمایی”ملکه” آخرین اثر مطرحی است که پیش از ماه رمضان از سوی هنر اول در بازار توزیع می شود و پس از آن تا توزیع فیلم های مطرح ایرانی باید در انتظار حلول عید سعید فطر باشیم.

همچنین آخرین قسمت از مجموعه شوخی کردم، طی روزهای آتی توزیع شده و پرونده یکی دیگر از پروژه های نمایشی شبکه بسته می شود. گزارش هایی که اهدای جوایز وعده داده شده در این مجموعه را تایید کند تا این لحظه دریافت نشده است.

آنونس از نوع دیگر

کسانی که محصولات موسسه گلرنگ رسانه را دیده اند، پی به این نکته برده اند که موسسه مزبور در اعلام برنامه های آینده خود به سبک خاصی عمل می کند و به عنوان مثال آنونس فیلم های آینده موسسه هیچ شباهتی به ساختار معمول یک آنونس حرفه ای ندارد. در این شیوه فارغ از آنکه فیلم در ژانر اکشن باشد و یا تخیلی و فانتزی و یا ملودرام و واقع گرا، همه بدون استثنا به ساده ترین شکل ممکن و بی هیچ خلاقیتی به مخاطب معرفی می شوند.

تاسف وقتی بیشتر می شود که دریابیم؛ بسیاری از این عناوین محصولات روز سینمای جهان بوده و استحقاق آن را  دارند که به نحو شایسته تری به مخاطب معرفی شوند.

آن کار دیگر می کند  

گفته می شود یکی از دلایل عدم تامین فیلم سینمایی ایرانی در ماههای اخیر از سوی موسسه تصویر دنیای هنر آن است که آن موسسه مایل است بار دیگر بخت خود را در تولید و عرضه یک سریال جدید ایرانی بیازماید. به موجب این گزارش، موسسه مزبور از جمله موسسات پیشتاز در تولید سریال ایرانی بود و فصل اول مجموعه قلب یخی را روانه بازار کرد. در بین کارگردانان مطرح احتمال همکاری تصویر دنیای هنر با محمد حسین لطیفی بیشتر از دیگران است.

با این وجود؛ موسسه تصویر دنیای هنر ترجیح داده است در این باره سکوت کرده و توضیحاتی را بیان نکند.        

شات اول ۵۰۰ تا

فروش نیم میلیونی نسخه ویدیویی فیلم معراجی ها دور از دسترس نیست و احتمال اینکه مجموع فروش فیلم در تهران و شهرستانها در ماههای آینده به مرز ۷۰۰ هزار نسخه برسد، بعید نیست. بنا به خبرهای دریافتی پخش دنیای هنر فقط توزیع تهران فیلم را بر عهده گرفته است. مدتها بود که نمایش خانگی چنین تیراژی را مزمزه نکرده بود.    

اقدامات حساس

با اینکه صدور پروانه نمایش خانگی فیلم سینمایی طبقه حساس به پایان اکران فیلم در سینماهای سراسر کشور موکول شده است؛ با این حال موسسه هنرنمای پارسیان برنامه ریزی برای توزیع احتمالی فیلم در عید سعید فطر را آغاز کرده است. به موجب این گزارش؛ کار حساس موسسه هنرنما و پخش آن؛ بازاریابی و سبک و سنگین کردن نقش حامیان مالی احتمالی و جذب آگهی برای پرفروش ترین فیلم سال تا این تاریخ است.  

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید