روزانه های سینمایی
توقف تولید سریال در شبکه نمایش خانگی

توقف تولید سریال در شبکه نمایش خانگی

میر باقری قبل از تحویل سال، کلانتری ۱۰۰ ملت را با همه خاطراتی که در آن رقم خورده بود، ترک کرد و پرونده تصویر برداری مجموعه شاهگوش را برای همیشه بست. او حالا با فراغ خاطر بر تدوین و آماده سازی قسمت های باقیمانده و سبک و سنگین کردن اصلاحات احتمالی ابلاغ شده از سوی ارشاد نظارت می کند. میر باقری به یاد می آورد که اگر سریال رقیب میزبان سیاستمدار کارکشته و مطرحی در قامت وزیر خارجه بود. او جمع بیشتری از اهالی فرهنگ از جمله سید محمد خاتمی و ریس سازمان سینمایی را در پشت صحنه سریال خود دید. همان رییسی که اظهار امیدواری کرد تا آیندگان تاریخ نمایش خانگی را به قبل و پس از شاهگوش روایت کنند.

در مجموعه رقیب مهران مدیری بعد از آنکه حرف های جنجال برانگیزش در باره مقایسه مخاطبان تلویزیون و ویدیو در استودیوی برنامه سه ستاره؛ کام عده ای را تلخ کرد، به این جمع بندی رسید که هر چه زودتر شوخی کردم را به پایان برساند و به طور جدی پروژه تازه ای را برای تلویزیون سر اندازد. چند روز بعد از تعطیلات همزمان با توزیع قسمت هفتم مجموعه شوخی کردم، این زمزمه در بازار پیچید که شوخی کردم زودتر از موعد به سرانجام می رسد و به جای ۱۸ سری در ۱۲ سری به کار حود پایان می دهد.

نه مدیری و نه سرمایه گذار هیچیک درصدد تکذیب اینگونه اظهارات برنیامدند و همه شواهد گویای آن است که ماه عسل مدیری و نمایش خانگی در نیمه اول سال به اتمام می رسد.

این روزها علیرغم حرف و حدیث های گذشته مجموعه تازه ای برای نمایش خانگی در حال تولید نیست. کمال تبریزی هنوز با چالش پخش سریال سرزمین کهن در تلویزیون درگیر است و پس از پایان تصویر برداری تازه ترین فیلم سینمایی اش، فکر کار در نمایش خانگی را فعلاً از سر بیرون کرده است. حسن فتحی هم هنوز پیش تولید ساخت مجموعه ای را برای شبکه نمایش خانگی آغاز نکرده است.

مقطع زمانی کنونی و بزنگاهی که در آن بسر می بریم فرصت خوبی است تا فعالان صنف در نمایش خانگی و در راس آنها تشکل صنفی موسسات ویدیو  رسانه با نگاهی به گذشته، به تحلیل سرمایه گذاری در تولید و پخش مجموعه های نمایشی در شبکه پرداخته و به اقتضای مخاطرات شبکه راهکارها و الزاماتی را برای صدور مجوزهای تازه به مرجع نظارتی اعلام و پیشنهاد دهد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • مگر اصلاحیه خورده اقا فروتن چیزی میدانید بگید؟
    نمیدونم جناب رییس با خودش چی فکرکرده که قبل از این که سریال رو ببینه ان را بزرگ کرده اگر سریال رو دیده بود قطعا چیز دیگری میگفت.
    همان بهتر که سریال ساخته نشه چون ابروی شبکه داره میره با این سریالها

  • سلام و درود بر سید محمد خاتمی سید خندان ایران و وزیر امورخارجه پرتلاشمان دکتر محمد جواد ظریف همچنان سلام و درود بر دو کارگردان پرتلاشمان استاد مهران مدیری و استاد داود میرباقری خدا این ۴ بزرگوار را برای ایران اسلامیمان حفظ کند.

  • با سلام مجدد .
    قبول دارم که سریال شاهگوش یکی از بهترین محصولات عرضه شده در تاریخ شبکه نمایش خانگی است اما باید توجه داشت که سریال هرچقدر هم خوب و با کیفیت و بامزه باشد باید طوری در پخش برنامه ریزی نماید که بتواند در سبد هفتگی خانواده ها باقی بماند . الان شاهگوش مخاطب خودش را دارد اما مردم دیگر از پرداخت ۳۰۰۰ تومان برای هر قسمت خسته شده اند و در دو-سه قسمت اخیر بیشتر به سمت کرایه کشیده شده اند ، برای همین فروش سریال عملاً پایین آمده است .
    شاید مثل شوخی کردم ، تهیه کننده این یکی هم هاشا کند اما بنده به عنوان یک فروشنده عیناً شاهد این قضیه هستم .
    با تشکر .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید