روزانه های سینمایی
لطفاً کمی سلیقه!

لطفاً کمی سلیقه!

اعتراضات و نیز واکنش ها پیرامون طرح پوستر فیلم سینمایی نخودی بار دیگر ضرورت کیفیت بخشی به اینگونه طرح ها و جلب نظر تهیه کنندگان آثار سینمایی را یادآور می شود. در این زمینه خاص گروهی که در دولت به بررسی و اعلام نظر در باره طرح روی جلد و یا پوستر اقدام می کند، هیچیک فیلم را ندیده و از کیفیت حضور بازیگران در آنها خبر ندارند. بنابراین توقع اینکه در مجاری دولتی باید اقدام پیشگیرانه ای در این زمینه صورت گیرد، انتظار عبثی می باشد.

“روزانه های سینمایی” پیش از این پیشنهاد داده بود که در قرارداد واگذاری رایت ویدیویی فیلم های ایرانی، تایید و اعلام نظر تهیه کننده فیلم در مقام فروشنده اثر و به نماینگی از تیم تولید پیرامون طرح های روی جلد و پوستر اخذ شود تا در صورت هر گونه مخالفت بعدی کاسه کوزه ها بر سر موسسات ناشر شکسته نشود. در فقره اخیر از هر منظری که به پوستر توزیع شده نگاه کنیم متاسفانه کج سلیقگی طراح پیداست و اثر در حد یکی از بی شمار تولیدات ویدیویی نازل و سرگرم کننده تنزل یافته است.

به نظر می رسد دخالت اتحادیه صنفی موسسات ویدیو رسانه و الزام موسسات به استفاده از طراحان و گرافیست های معتبر و دارای کارت حرفه ای کمک زیادی به حل چنین مناقشاتی خواهد کرد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید