روزانه های سینمایی
این پنج فیلم را به فهرست اضافه کنید- ویرایش چهارم

این پنج فیلم را به فهرست اضافه کنید- ویرایش چهارم

سه فیلم سینمایی ایرانی دیگر به جدول پخش فیلم های نوروزی سیما افزوده شد. به موجب این گزارش در تعطیلات نوروزی فیلم های “نارنجی پوش”، “گلچهره” و “دیگری” از شبکه های سیما پخش خواهند شد. این گزارش می افزاید؛ “نارنجی پوش” ساخته داریوش مهرجویی ۸ فروردین از شبکه ۵ سیما،  “گلچهره” به کارگردانی وحید موسائیان روز دهم فروردین ماه از شبکه ۴ سیما و دیگری ساخته مهدی رحمانی ده فروردین از شبکه پنجم سیما به روی آنتن می روند.

هر سه فیلم پیش از این در شبکه نمایش خانگی توزیع شده بودند. “دیگری” در این یادداشت و “گلچهره” در این یادداشت معرفی شده بودند.

“روزانه های سینمایی” پیش از این در این پست از نمایش ۷ عنوان فیلم ایرانی از تلویزیون خبر داده بود که با این ترتیب شمار فیلم منتخب سینمای ایران به ۱۰ فیلم افزایش یافت.

خاطر نشان می سازد؛ پخش و نمایش ۱۰ فیلم سینمایی ایرانی جدید و قبلاً پخش نشده از شبکه های مختلف سیما در نوع خود اقدامی کم سابقه به شمار آمده و گامی برای حمایت از صنعت سینمای ملی از سوی رسانه ملی قلمداد می گردد. البته با احتساب فیلم هایی که برای بار چندم از سیما طی دو هفته گذشته پخش شده اند، وزن فیلم های سینمایی ایرانی در باکس نوروزی سیما قابل توجه می شود.

خبر تکمیلی: پخش فیلم سینمایی دهلیز از شبکه سوم سیما قطعی شد. این فیلم روز ۱۴ فروردین به روی آنتن می رود. دهلیز برنده دو سیمرغ بهترین فیلم اول و بازیگری نقش اول زن برای هانیه توسلی در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر است. نگاهی به فهرست یازده فیلم منتخب سیما در نوروز ۹۳ گویای گزینش بهترین های سینمای ایران در سال های ۹۲ و ۹۱ از سوی سازمان صدا و سیما است. همچنین فیلم سینمایی “زمانی برای دوست داشتن” که به احتمال قوی پیش از این از سیما پخش نشده است، روز ۱۴ فرورودین ماه از شبکه ۵ سیما در معرض دید بینندگان این شبکه قرار می گیرد. “زمانی برای…” ساخته ابراهیم فروزش است که تابستان ۹۱ از سوی موسسه ریز موج سیستم در شبکه نمایش خانگی توزیع شدد بود.

با این ترتیب شمار فیلم های سینمایی ایرانی پخش شده از شبکه های مختلف تلویزیونی به ۱۲ عنوان بالغ شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید