روزانه های سینمایی
ساعت خوش در نوروز ۹۳

ساعت خوش در نوروز ۹۳

سری اخیر مجموعه “شوخی کردم” که به نوروز اختصاص یافته است، انصافاً مجموعه ای دیدنی است و مشکل پسندها و کسانی که به همین راحتی گره از ابرو باز نمی کنند، گاردشان در برابر بعضی از آیتم ها باز خواهد شد و ریسه هم که نروند، از یک لبخند ملیح مضایقه نخواهند کرد.!

نوروز اثری قابل احترام است و افسوس که حاصل کار مهران مدیری و تیم همراهش را هموطنان در رسانه فراگیری مثل تلویزیون نمی بینند. همانطور که پیشتر گفته شد، ساختار کلی مجموعه “شوخی کردم” در نوروز هم حفظ شده است و به تناسب ایام در پاساژهای موسیقیایی این بار نوازندگان لر و آذری زبان هنرنمایی می کنند.

در دو قسمت اخیر مجموعه بخش خبری را فقط مهران مدیری اجرا می کند و اثری از گویندگان دیگر نیست. نویسندگان مجموعه با تسلط بر ادبیات اینترنتی و شبکه های اجتماعی و همه آنچه که دلمشغولی این سالهای میلیونها ایرانی شده است، پلاتوهای خوبی را نوشته اند و مدیری هم حق مطلب را به درستی ادا می کند. عنصر مبالغه به عنوان یکی از مولفه های اصلی طنز در نگارش بسیاری از ایتم ها مورد توجه قرار گرفته است و بر تیزی انتقاد از رفتارها و عادات اجتماعی ما مردم در سفر و حضر افزوده است.

انتقاد از فرهنگ رانندگی، دید و بازدیدهای نوروزی، تخریب اموال عمومی به بهانه چهارشنبه سوری، سفرهای خارجی نوکیسه ها، کیفیت خودروهای وطنی، کم کاری و بی برنامگی مسئولان گردشگری از جمله موضوعات و دستمایه های نویسندگان و بازیگران سریال است. سازندگان شوخی کردم مثل همیشه مدیران تلویزیون را از یاد نبرده و کنداکتور پخش سیما در تعطیلات نوروزی بویژه چهارشنبه سوری و به قول رسانه ملی شب چهارشنبه آخر سال را در چند آیتم موضوع طنز قرار داده اند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید