روزانه های سینمایی
این پونه کی سبز میشه؟

این پونه کی سبز میشه؟

جستجو در فضای مجازی گویای آن است که مخاطبان و علاقمندان شبکه نمایش خانگی مرتباً از زمان احتمالی توزیع فیلم سینمایی “به خاطر پونه” سوال می کنند.  آنچه که در این بین به تعلیق ماجرا دامن زده، آن است که پخش دنیای هنر پایگاه اطلاع رسانی ندارد و به این خاطر زمان دقیق توزیع فیلم کماکان در هاله ای از ابهام قرار دارد.

این روزها در حالی که اکران ۴ فیلم معراجی ها، طبقه حساس، خط ویژه و چ باعث شده است تا سینماها رونق خوبی را تجربه کنند و شبکه های تلویزیونی نیز با پخش مرتب تیزر و آنونس دهها فیلم سینمایی خارجی، ایرانی، تله فیلم و سریال به رسانه های رقیب “هل من مزید” بگویند، در مخاطب نمایش خانگی این توقع ایجاد شده است که این شبکه نیز داشته ها و برگ آس هایش را رو کند و تلاش نماید در تعطیلات دو هفته ای پیش روی رضایت مخاطبانش را بیشتر به دست آورد. در این میان پر واضح است که نمایندگی های توزیع و فروشندگان تخصصی محصولات فرهنگی به این مطالبه بیشتر دامن می زنند. زیرا این صنف نیز همانند سایر صنوف متوقع است فروش بهتر و بیشتری را در چنین ایامی شاهد باشد.

ناگفته پیداست که توزیع قسمت های تازه ای از سریال های “شوخی کردم” و “شاهگوش” نمی تواند انتظارات را برآورده سازد زیرا از بد حادثه هر دو مجموعه به اندازه هوادارانشان، مخالف هم دارند و کسانی که در نیمه راه خرجشان را از دو سریال جدا کرده اند، دیگر تمایلی به تهیه نسخه تازه ای از آنها برای ایام عید ندارند. همانطور که از قرائن هم پیداست؛ تهیه کنندگان دو سریال تبلیغات ویژه ای برای ایجاد انگیزه در مخاطبان بالقوه نکرده و قصد عمق بخشیدن به بازار را ندارند.

در چنین شرایطی است که بعد از توزیع فیلم خوب و سرپای “گناهکاران” در هفته گذشته اشتیاق عمومی برای دریافت و تماشای فیلم خانوادگی “به خاطر پونه” در حال افزایش است و اگر وعده مدیران تصویر دنیای هنر و پخش آن مبنی بر تلاش برای توزیع فیلم تا آخر اسفند محقق شود، آنگاه می توان در یک جمع بندی از عملکرد نمایش خانگی در استقبال از بهاری بهجت زا ابراز رضایت کرد و نمره قابل قبولی به آن داد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جناب آقای فروتن
    با سلام واحترام
    خوشحالم به اطلاع شما برسانم که فیلم سینمایی “به خاطرپونه”اولین فیلم شرکت جدید التاسیس تدبیروامید بوده که توسط پخش تصویردنیای هنر توزیع گردید.شرکت تدبیروامیدبرای تمام هموطنان عزیز ودوستداران نمایش خانگی سالی پرامید همراه با سربلندی و سلامتی آرزومند است.منتظربرنامه های بعدی این شرکت باشید.
    با تشکر
    سیروس ذوالفقاریان

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید