روزانه های سینمایی
شوخی کردم ۱- با تمام قوا

شوخی کردم ۱- با تمام قوا

در پوستر قسمت اول مجموعه نمایشی – موسیقیایی “شوخی کردم” همانند سایر محصولات موسسه گلرنگ رسانه، نشان تجاری و لوگوی مجموعه شرکت های وابسته به هلدینگ گلرنگ به چشم می خورد. آنچه که در پوستر اخیر بیش از هر چیز جلب توجه می کند؛ حضور پر رنگ دو رقیب قدیمی است. رقبایی که یکی دولتی و دیگری خصوصی است و سالهاست دارندگان تلفن همراه از خدمات و تسهیلات آنها بهره می برند. اپراتورهای همراه اول و ایرانسل با استقبال از سرمایه گذاری صورت گرفته برای مجموعه پرستاره “شوخی کردم” هر کدام بطور جداگانه با اعلام مسابقه پیامکی، تلاش دارند اهداف تجاری خود را دنبال کنند. یکی از این اپراتورها مسابقه ای را طراحی کرده تا کاربر ضمن شرکت در یک ماراتن ارسال پیامک، بتواند در صورت ارسال پاسخ صحیح به سوالاتی که پی در پی برای او گسیل می شود، برنده جایزه شود.! همانطور که در کامنت یک مخاطب در سایت رسمی سریال آمده است، احتمال دارد اینگونه روش ها به ضد خود بدل شود . این بیننده گفته است:

“لطفاً در مورد نحوه شرکت در قرعه کشی توضیح دهید. من به شماره ۲۰۵۰ حرف s را فرستادم و بعد به ۱۰ سوال پاسخ دادم، یعنی ۱۰ تا پیامک فرستادم، البته با این شیوه به نظر میرسه هدف درامد بیشتر به هر قیمتی می باشد. به هر حال بهتره از اعتماد مردم سوء استفاده نکنید.”

سایت رسمی “شوخی کردم” ناگزیر به درج توضیحی در رابطه با مسابقات اپراتورهای مزبور شده و تصریح کرده است؛ “سرگرمی و مسابقات ایرانسلی‌ها و همراه اولی ها و تلفنی ثابت بر مبنای خدمات ارزش افزوده انجام می‌شود و شرکت در آنها کاملا اختیاری است و حتی نیازی به خرید دیسک نخواهید داشت.”

البته جوایز تبلیغ شده دیگری در پوستر به چشم می خورند که در واقع جوایز اصلی مجموعه قلمداد شده و در صورت اهدای سومین ویلای باقی مانده از مچموعه پیشین ، قطعاً برای بخش قابل توجهی از مشتریان می تواند انگیزه ساز و مشوق باشند.  تجربه ثابت کرده است انجام اولین سری قرعه کشی و اعطای جوایز به برندگان، موج تازه ای برای تقاضای محصول در قسمت های بعدی ایجاد می کند. در همین رابطه؛ جای تاسف است که مواد غذایی و خوراکی مجاز به پخش قرعه کشی خود بصورت زنده از شبکه های سیما هستند اما محصولات فرهنگی از چنین فرصتی در رسانه ملی فعلاً محروم هستند.!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید