روزانه های سینمایی
جوایزی که به تاریخ پیوست

جوایزی که به تاریخ پیوست

قهوه تلخ از جهات مختلفی یکی از نقاط عطف نمایش خانگی در ایران است. یکی از وجوه این مجموعه، اختصاص جوایز استثنایی آن بود که پیش از این در عرصه ویدیو و سایر محصولات فرهنگی کشور اگر نگوییم بی سابقه، حداقل کم سابقه بود.

کژتابی های صورت گرفته از سوی تهیه کنندگان سریال در اعطای جوایز، به هنجاری بدل شد و سبب تبلیغات دروغین از سوی سایر موسسات و شرکت های پخش برای اعطای جوایزی همچون خودروهای گرانقیمت گردید.

ترویج فرهنگ خرید نسخه اصلی با اعطای جایزه های ریز و درشت در سال های اخیر رو به نقصان گذارده است و تا همین چند وقت پیش به سریال ویلای من ختم گردید.

تا قبل از اتمام سریال ویلای من تهیه کننده و سرمایه گذار مجموعه به جز هزاران جوایز نقدی که به بینندگان سریال داد، سه ویلا را هم به عنوان جوایز اصلی و گل درشت خود معرفی کرد. مراسم قرعه کشی دو ویلا برگزار شد و ویلای سوم در محاق ماند که ماند.!

توزیع مینی سریال گنج مظفر و پس از آن شاهگوش این پیام را داد که استفاده از حربه جایزه به دلیل بی اعتمادی مردم دیگر کارساز نیست و با من بمیرم تو بمیری هم تکثیر غیرقانونی جمع نمی شود. متخلفان هم برای خواهش و تمنای کارگردانان تره خرد نمی کنند و سبیل کارگردان هم خاصیت جوانمردان گذشته را ندارد و کسی آن را گرو نمی گذارد.!

از هفته آینده مجموعه “شوخی کردم” به بازار عرضه می شود و باید منتظر ماند که آیا گردونه قرعه کشی دوباره به چرخش درخواهد آمد یا نه . حقیقت تلخی که قابل انکار نیست و به دفعات به آن اشاره کرده ام، آن است که در این میان بیشترین آسیب به سرمایه ای خورد که از آن به اعتماد اجتماعی یاد می کنند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • جوایز شوخی کردم سه تا خودروی ۲۰۶ هست…
    از صبح امروز هم پوستر های بزودی شوخی کردم پخش شده…
    که پوستر ها روی در و دیوار و ایستگاه اتوبوس و روی شیشه ی مغازه ها زده شده.در کل هر جا رو نگاه میکنی پوستر شوخی کردم رو میبینی…

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید