روزانه های سینمایی
آژانس ازدواج ثبت رسمی شد

آژانس ازدواج ثبت رسمی شد

محمد درمنش کارگردان و تهیه کننده فیلم سینمایی آژانس ازدواج در گفتگویی با سایت روزانه های سینمایی گفت؛ شرکت پرشیا فیلم به نمایندگی از او کپی رایت بین المللی فیلمش را در آمریکای شمالی ثبت کرده است. وی در این گفتگو تصریح کرد با این اقدام شبکه های فارسی زبان ماهواره ای حق پخش غیر مجاز فیلم را ندارند. درمنش در پاسخ به این سوال که چقدر برای ثبت کپی رایت هزینه کرده است، گفت حدود پنج میلیون ریال برای این کار هزینه کرده ام. به موجب این گزارش در هفته های آینده همزمان با انتشار نسخه ویدیویی آژانس ازدواج، تصویر گواهی ثبت بین المللی کپی رایت اثر در ابتدای فیلم دیده خواهد شد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • اقای فروتن شما قبلا همچین می فرمودید که ثبت فیلم ها هزینه زیادی رو در بر دارد که ما می گفتیم ایا چه قدر است.اخه ۵۰۰ هزار تومان هم برای تهیه کنندگان پولی است؟
    بهتر نیست همه فیلم ها از این به بعد ثبت شوند

  • پانصد هزار تومان؟ تا جایی که خاطرم است یکی از تهیه کنندگان عدد یکصد میلیون تومان را مطرح کرده بود  

  • در استاندارد فیلمسازی جھانی فیلم داستانی بایستی حداقل در دو مقطع در کپی رایت کنگره و یا سرویسھای مشابه ثبت شود. در ھنگامی که سناریو برای تولید رسماً انتخاب میشود و در مقطع پس از مونتاژ نھایی. قابل توجه است که اگر ثبت کپی رایت با در نظر گرفتن شرایط کار (کشور تولید٬ کجا اولین بار اکران میشود و غیره) صحیح انجام نشود به شما شماره ثبت داده میشود اما عملاً در دادگاھھای ایالتی و یا حتی فدرال ممکن است کیس شما مردود شناخته شود چون ثبت اولیه صحیح نبوده است 

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید