روزانه های سینمایی
چرخ لنگ توزیع

چرخ لنگ توزیع

 نامه ای را که در این یادداشت می خوانید، توسط یکی از مدیران محترم موسسات ویدیو رسانه به دستم رسیده است. نام نویسنده نامه و استان مربوطه را عامدانه حذف کرده ام. همانطور که پیشتر هم در یادداشت های تحلیلی گفته شده است؛ مادام که با توزیع مویرگی تازه ترین محصولات شبکه در دسترس مردم قرار نگیرد و مناسبات کهنه و منسوخ شده ناشی ار مداخله دولت در امر تامین و توزیع ویدیو (دهه هفتاد) در بعضی از استانها سایه گستر باشد، نتیجه همان خواهد شد که در متن نامه بصورت غمگسارانه ای انعکاس یافته است. بخوانید.

"مدیر عامل محترم موسسه

سلام علیکم

احتراماً در پاسخ به واحد بازرگانی (آن)شرکت که از عملکرد اینجانب رضایت نسبی نداشته و پیگیر چرایی تعدیل فعالیت اینجانب بوده اند، به استحضار می رساند؛ بدلیل عدم برخورد با تکثیر و توزیع غیر مجاز آثار فرهنگی توسط مسئولین مربوطه این فعالیت شکل شبه قانونی برخود گرفته و دیگر نزد فروشگاهها نهادینه شده و به نظر می رسد در صورت ادامه این بی توجهی توزیع محصولات مبتذل نیز متعارف گردد که در این صورت استنباط می شود جهت گیری و مسئولیت فرهنگی مردم اغلب شهرستان های استان در دست فروشگاه داران است نه مسئولین ارشاد.

مع الاسف در حل حاضر از چند صد فروشگاه فعال شهرهای …….تنها سه فروشگاه (بدلیل دوستی قدیمی) محصولات مجاز را خریداری می کنند و سایرین فیلم ها را تکثیر و عرضه می کنند. لازم به ذکر است مراتب فوق را مکرراً طی نامه هایی به مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان متذکر شده ام که متاسفانه کوچکترین عکس العملی نداشته اند.  

با تشکر نمایندگی انحصاری عرضه محصولات فرهنگی و هنری استان …"

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • با سلام

    جناب فروتن تاآنجایی که بنده اطلاع دارم اکثرشهرستانها چنین مشکلی وجودداردشایدچندشهرستانی که به تعدادانگشتان یک دست نمیرسد درحال توزیع مویرگی هستندآنها هم با مشکلاتی رویرو شده اند  برای مثال دریکی ازشهرستانها که توزیع مویرگی درسوپرمارکتهاانجام میشودوفیلم مجاز بیشتردردسترس علاقه مندان قرارمیگیرد عده ای ازفروشگاههای سنتی( البته باحمایت اتحادیه مربوطه) که اکثرا رایت انجام میدهند بانامه نگاری هایی به ارگانها خواستارجمع آوری فیلم ازسوپرمارکتها شده اند حتی این اواخربه دفترامام جمعه شهرستان مراجعه وبامظلوم نمایی و عدم ارائه اطلاعات دقیق وشفاف خواستارمداخله آن مقام شده اند. درآینده با راه اندازی ودردسترس قرارگرفتن شبکه تلویزیون اینترنتی وفراگیرشدن آن به کجا نامه میزنند.ستادصیانت درحدتوان ووسع خود فعالیتهایی انجام داده ولی مشکل عدم وجودقانون مناسب جهت برخورد باکپی رایت است .نهایت تنبیه فروشگاه متخلف اعمال جریمه نقدی توسط قوه قضاییه است فردا دوباره تکرارتخلف. بعید میدانم بااین روند موجود  درشهرستانها کاری ازپیش برود.اگرهمین چند نماینده فعال هم جهت توزیع به مشکل نخورند افزایش آمارپیشکش!!!!!!!

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید