روزانه های سینمایی
لبخند به فناوری های نوین تصویری

لبخند به فناوری های نوین تصویری

دیروز بخش های مختلف خبری صدا و سیما راه اندازی رسمی IP MEDIA  را بازتاب دادند و سرانجام پس از کش و قوس های چندین ساله، شهروندان بعضی از شهرهای کشور امکان بهره مندی از آن را خواهند یافت. پیش از این در اولین روز انتصاب مدیر عامل جدید موسسه رسانه های تصویری خبر راه اندازی آزمایشی سامانه ویدیوی درخواستی که در اصل یک از زیر سیستم های IP MEDIA است، منتشر شد و نوید داده شد که آرشیو فیلم های موسسات ویدیو رسانه و آثار روز آنها می تواند در سیستم جدید بارگذاری شده و در اختیار مشترکان قرار گیرد.

سوالی که پیرامون رخدادهای تکنولوژیک اخیر مطرح است، آن است که با وجود بستر و سامانه ایجاد شده از سوی رسانه ملی و ضرورت خرید پاره ای از تجهیزات دریافت کننده از سوی کاربران، اقدام آتی موسسه رسانه های تصویری هزینه مضاعفی را بر مشترکان تحمیل نمی کند؟ اگر موسسات ویدیو رسانه ترجیح شان آن بود که آرشیوشان را در اختیار "سروش مهر" قرار دهند، ذخایر فیلم موسسه رسانه های تصویری به قدر کافی تنوع خواهد داشت؟

سوال آخر؛ چرا در حاشیه افتتاح سیستم تلویزیون تعاملی، مدیر مرکز رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد تامین محتوای تصویری سامانه مزبور را در زمینه فیلم، موسیقی و گیم متعهد شد و سخن و نشانی از موسسه رسانه های تصویری در میان نبود. چرا!؟

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید