روزانه های سینمایی
پای استدلالیان چوبین بود

پای استدلالیان چوبین بود

سازندگان آن دسته از فیلم های داستانی ویدیویی که با صفت نازل و ضعیف توصیف می شوند، همواره با این استدلال که فیلم شان بعد از توزیع در شبکه نمایش خانگی از تلویزیون هم پخش شده است، بر بطلان نظر و سوگیری منتقدان حکم می کنند. در واقعیت هم باید اذعان نمود؛ کم نیستند کارهایی که در شبکه ویدیویی در تیررس انتقاد و هجمه مخالفان قرار گرفته اند ولی به راحتی از شبکه های سیما نه یکبار بلکه به دفعات پخش شده اند.!

 در این رابطه سوای اینکه نمایش چنین آثاری از سیما دلیل بر قوت آنها نیست و این اقدام مجوزی برای دمیدن در تنور تولیدات سبک نیست، نکته حائز اهمیت آن است که در یکسال گذشته با کاهش بودجه سیما خبری از خرید و نمایش فیلم های ویدیویی مورد اشاره نیست و به نسبت گذشته شمار کمتری از آثار ضعیف و غیر استاندارد از دالان نمایش خانگی راهی به آنتن سیما می جویند. خاطر نشان می سازد از ابتدای سالجاری تاکنون ۳۷ عنوان فیلم ویدیویی در نمایش خانگی توزیع شده اند که ۹۰ درصد آنها نازل ارزیابی می شوند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید