روزانه های سینمایی
پنجشنبه بازار ۱۵

پنجشنبه بازار ۱۵

نتبجه این دست آن دست کردن

بعد از ماهها وعده و وعید موسسه گلرنگ رسانه برای عرضه اثر دیدنی مارتین اسکورسیزی، تلویزیون آب پاکی روی دست موسسه گلرنگ رسانه ریخت. شبکه دوم سیما همزمان با توزیع هوگو در شبکه نمایش خانگی روز جمعه ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه فیلم سینمایی "هوگو" را پخش کرد.! بی تردید پخش هوگو از سیما که ممکن است به دفعات هم تکرار گردد، سبب شکست تجاری فیلم در شبکه ویدیویی خواهد شد.

عدم هماهنگی در خرید و پخش آثار برتر سینمای جهان نخستین بار نیست که در بین رسانه های رسمی کشور به وقوع می پیوندد.

آرم استیشن

همزمان با توزیع قسمت اول سریال"شاهگوش" موسسه "تصویر گستر پاسارگاد" از آرم استیشن خود رونمایی کرد. این آرم استیشن مطابق استاندارد حدود ۱۰ ثانیه بیشتر نیست و در نوع خود دیدنی است.

آرم استیشن را به زبان ساده می توان نوعی تیزر تبلیغاتی آرم و نشانشرکت یا موسسه نامید .

 آرم استیشن کلیپی کوتاه در حدود ۲۰ ثانیه و یا کمتر می باشد که با نمایش گرافیکی و زیبا آرم و نشان را به نمایش می گذارد . پیش از این کمتر موسسه ای اقدام به ساخت آرم استیشن کرده بود.

همه حاشیه های "شاهگوش"

شاهگوش اولین مجموعه نمایش خانگی است که مقام ارشد سینمایی کشور از پشت صحنه آن بازدید کرده و ضمن گپ و گفت صمیمی با عوامل حاضر به تحسین پیشینه هنری کارگردان پرداخته و به برند نام و اعتبار وی اشاره کرده است. وی همچنین در این مراسم در جشن تولد یکی از عوامل مجموعه (طراح گریم) حضور یافته است.

"شاهگوش" برخلاف سریال های پیشین شبکه نه در دو اپیزود بلکه در یک قسمت ۷۰ دقیقه ای ارائه شده است و تیتراژ ابتدا و پایان آن فقط یک بار دیده می شود.

ترانه پایانی سریال ساخته فردین خلعتبری برگرفته از یک تصنیف قدیمی(با صدای داریوش رفیعی) است که به آن اشاره ای نشده است.

آماده سازی منو و طراحی دی وی دی کار مصطفی پوررحیم و خانم نگار قوچی کاملاً با فضای عمومی کار و تیتراژ اثر هماهنگی دارد.

در پشت صحنه به جز تپق های بازیگران کار خلاقه و تازه ای دیده نمی شود.

میرباقری تا اینجای کار هوشمندانه از غلطیدن به هزل و هجو پرهیز کرده و کاری درخور اعتنا و سرگرم کننده ارائه داده است.

روابط عمومی سریال به مدیریت احسان ناظم بکایی (روزنامه نگار) کارنامه قابل قبولی را با دعوت از شخصیت های سیاسی و اجرایی، برگزاری میزگرد و انتشار مرتب اخبار از پروژه از خود برجای گذارده است. 

سایت اصلی سریال مدتی است به امان خدا رها شده و آخرین کامنت منتشر شده مربوط به یکماه قبل است. به همین خاطر از بازتاب انتشار قسمت اول و حضور رییس سازمان سینمایی در پشت صحنه سریال هم مطلبی در سایت نیامده است.

از قمست دوم مجموعه که بیشتر داستان در پاسگاه می گذرد، باید مدارا و سعه صدر ناجا را در تحمل سکانس های طنز مجموعه محک زد. تیم تولید کنده سریال امید زیادی به همراهی مقامات ارشد ناجا بسته اند.

مناظره سینمایی

با اینکه چند هفته ای از آغاز برنامه مناظره در عصر روزهای جمعه می گذرد، هنوز برنامه ای به موضوعات چالش برانگیز سینمای ایران اختصاص نیافته و اگر بحث مطبوعات را استثنا کنیم، سایر موضوعات به مضامین سیاسی و اقتصادی اختصاص یافته است. طرح موضوعات جنجالی از سیاست های گذشته و حال سینمای کشور و نقد پاره ای از اقدامات اجرایی آنقدر جذابیت دارد که برنامه ای را از سلسله برنامه های مناظره به خود اختصاص دهد.

نقداً امشب هفت و مناظره طرف های دعوا در بحث فیلم جنجالی "لاله" را از دست ندهید.

 

سند باغ ناصری به نام سورچی گلستان خورد

فیلم ویدیویی "باغ ناصری" که شهریورماه گذشته در شبکه ویدیویی توزیع شد، این بار با تغییر عنوان و با نام "سورچی گلستان" در باکس پخش شبکه تهران سیما به مناسبت عید سعید غدیر قرار گرفت. باغ ناصری ساخته مجید وحیدیان است که ظاهراً تولید قسمت های بعدی آن نیز در دستور کار بوده است. تغییر نام فیلم ها معلوم نیست که با چه هدف و سیاستی انجام شده است.؟!

دوشنبه ای که گذشت

نخستین دیدار هیات مدیره اتحادیه موسسات اتحادیه ویدیو رسانه با معاون آثار و فعالیت هایی سازمان سینمایی در دولت یازدهم روز دوشنبه گذشته برگزار شد.  در این دیدار اهم مسائل و چالش های شبکه با آقای محمد احسانی مطرح شد و پیشنهاداتی برای برون رفت از تنگناهای موجود به بحث گذارده شد. خاطر نشان می شود در این دیدار بازگشت به ساختار و تشکیلاتی مدیریتی سابق برای تمرکز بر همه ابعاد و جنبه های تولید و تامین تا پخش محصولات شبکه مورد تاکید قرار گرفت. پیش بینی می شود بزودی اداره کل امور ویدیویی موضوعات؛ نمایش خانگی، فیلم های مستند و کوتاه را در عرصه های تولید، پخش و نمایش متکفل شود.

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۵ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید