روزانه های سینمایی
روحانیت در مسند بازبینی

روحانیت در مسند بازبینی

اسامی اعضای جدید شورای بازبینی فیلم های سینمایی اعلام شد. در بین اعضای معرفی شده نخستین بار نام حجت الاسلام شهاب مرادی روحانی خوشنام و محبوب به چشم می خورد.

نگاهی به سوابق حضور روحانیون در شورای بازبینی فیلم گویای این واقعیت است که حجت الاسلام گل محمدی و اردستانی از نخستین روحانیونی بودند که در دوران پر التهاب ۵۸ تا ۶۰ در هیات بازبینی فیلم های سینمایی ایرانی قبول مسئولیت کرده و در زمره کسانی قرار گرفتند که مهر رد و قبول در پای پروانه فیلم های سینمایی می گذاشتند.

در دهه های شصت و هفتاد حجج اسلام محمد شریعتی و طه هاشمی در ادواری عضو شورای بازبینی آثار سینمایی بودند.

در دولت نهم حجت الاسلام نقویان در مدت کوتاهی به عضویت شورا در آمد و سپس حجت الاسلام سرلک جایگزین وی گردید. همچنین در دو سال ابتدایی دولت دهم حجت الاسلام محمد حسین انصاری به عضویت شورا درآمد.

در دولت های نهم و دهم حجت الاسلام رسایی عضو ثابت شورای بازبینی بود و به خاطر اکران بعضی از فیلم های پرحاشیه از جمله من مادر هستم، "گشت ارشاد" و "خصوصی" با اظهار نظر در رسانه های گروهی بیش از سایر هم سلکان خود در افکار عمومی به عنوان کارشناس بازبینی فیلم شناخته شد.

در بین روحانیون عضو شورای بازبینی شهاب مرادی دارای وب سایت اختصاصی است و ممکن است بعد از این نظرات و دیدگاه های شخصی اش را در باره بعضی از فیلم هایی که دیده است، برای کاربران و مخاطبان وب سایتش قلمی و منتشر کند.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید