روزانه های سینمایی
این فیلم چشم خورد؟

این فیلم چشم خورد؟

فروش خیره کننده و غیر قابل تصور فیلم سینمایی "جابجا" در دو هفته اول اکران سبب شگفتی بسیاری از ناظران شدند و خیلی ها چنین تصوری برای فروش فیلمی کم مایه و حداقل در سطح انبوه کمدی های نازل سینمایی و ویدیویی سالهای اخیر نداشتند.

همه چیز داشت به خوبی و خوشی می گذشت که ناگهان از هفته سوم ورق برگشت و منحنی فروش فیلم سقوط کرد.! فروش فیلم در رقم مجموع ۸۰۰ میلیون تومان متوقف ماند و شمارش معکوس برای سقوط فروش فیلم به کف تعیین شده آغاز شد.

اینکه در جامعه ما تب فیلم های ویدیویی زود به عرق می نشیند، واجد دو جنبه می باشد. به دلیل شرایط اجتماعی و استرس ها و فشارهای روحی و روانی نیاز به فیلم کمدی برای تلطیف اعصاب و روان مردم ضروری است و اینگونه فیلم ها بالقوه واجد کشش و جذب بسیاری از مخاطبان شهرنشین هستند.

جنبه ثانوی این موضوع آن است که اگر فیلم نازل باشد و با سلیقه تماشاگر همخوان نباشد، زود پس زده شده و کسی معرف و مبلغ آن نخواهد بود. به هر حال "جابجا" در کوران تعطیلات عید فطر و در زمان مناسبی اکران شد ولی نتوانست در اوج به اکرانش ادامه دهد و عیش سازندگانش را منقص کرد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • شک نکنید که فقط تبلیغات زیاد و بیش از حد فیلم باعث فروش فیلم شده. والا ما هر وقت تلویزیون رو روشن میکنیم تبلیغ جا ب جا رو بصورت زیرنویس نشون میدن. جالب اینجاست که لقب بهترین کمدی سال هم به این فیلم یدن.. دقیقا مثل فیلم دزدان خیابان جردن که اصلا ارزش وقت گزاشتن نداشتو به معنی واقعی کلمه افتضاح و مزخرف بود که فقط به خاطر تبلیغات زیاد و گسترده متاسفانه بفروش میلیاردی رسید. جالب اینجاست که برنامه هفت این فیلم رو نقدم کرد…واقعا ادم نمیدونه باید خنده کنه یا زار زار به حال سینمای کشورش گریه کنه.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید