روزانه های سینمایی
سر دلبران در حدیث دیگران

سر دلبران در حدیث دیگران

 "روزانه های سینمایی" در سال های گذشته در تحلیل ها و  یادداشت های فراوان کوشید تا ظرفیت های ویدیو در ایران را به خاطر انحصار موجود در راه اندازی شبکه های تلویزیونی، منحصر بفرد بداند و بر اینکه از همین روزنه موجود و قابلیت های آن می توان بیشترین بهره ها را برد، تاکید نمود.

گسترش و توسعه بازار محصولات نمایش خانگی در هزاران مرکز عرضه مواد غذایی و سایر کالاها و خدمات، باهدف سهولت دسترسی مخاطبان به فراورده های این رسانه و نیز توجیه بازگشت سرمایه برای سرمایه گذاران در این زمینه قابل توجیه است. خوشبختانه روند حضور سینماگران، برنامه سازان و تهیه کنندگان در شبکه ویدیویی کشور طی سالیان اخیر علیرغم تاراج سرمایه ها در تندباد تکثیر ، سرقت و نمایش غیر قانونی فیلم در شبکه های ریلی و جاده ای کشور ، امیدوار کننده است و بعید نیست در آینده ای نه چندان دور، شرایط ذهنی و روانی برای تجدید نظر در قانون راه اندازی تلویزیون های غیر دولتی(نه خصوصی) فراهم شود.

اظهارات داود میرباقری کارگردان سریال "شاهگوش " در گفتگو با ایسنا را در همین رابطه بخوانید:

"ما نباید شبکه نمایش خانگی را دست کم بگیریم، فرض کنیم که یک شبکه خصوصی در ایران فعال است، اگر اینگونه به آن نگاه کنیم هم مسؤولیت این شبکه بالاتر می‌رود و تعریفش قدرتمندتر می‌شود و هم وظیفه و مسؤولیت ما در قبال چنین شبکه‌ای حساس‌تر می‌شود.

میرباقری خاطرنشان کرد: نباید اینگونه فکر کنیم که صرفا قرار است یک کاری در مغازه‌ها عرضه شود و عده‌ای هم آن را بخرند بلکه فکر کنیم این شبکه یک شبکه تعریف شده‌ی گسترده است و با مردم زیادی ارتباط دارد، پس بهتر است محصول درجه یکی به دستش برسد تا این شبکه بتواند به حیات و فعالیتش ادامه دهد.

این کارگردان و نویسنده در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه در شرایطی که کپی رایت در ایران معنا ندارد، شبکه نمایش خانگی چقدر می‌تواند موفق باشد؟‌ گفت: امیدوارم مسؤولان برای این مشکلات و معضلات یک راه‌کار و راه‌حلی را تدبیر کنند.

وی ادامه داد: به هر حال شبکه نمایش خانگی فرصت خوبی است و برای جامعه هنری امکان فوق‌العاده‌ای است، هنرمندان باید قدرش را بدانند و سعی کنند بهترین آثارشان را برای ارتباط گسترده‌تر، قوی‌تر، منطقی‌تر و درست‌تر در این مجموعه شبکه ارائه کنند.

میرباقری در پایان یادآور شد: ما هدفمان این بود که این اتفاق را در این مجموعه شبکه نمایش خانگی به وجود آوریم."

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید