روزانه های سینمایی
موفق در جلب اعتماد

موفق در جلب اعتماد

توزیع و پخش مناسب و بی دق و سق محصولات شبکه نمایش خانگی آرزوی همیشگی سرمایه گذاران و موسسات ویدیو رسانه بوده است. چه در دهه هفتاد که روش بنکداری مرسوم بود و چه در این سالها که پخش مویرگی و کاملاً حرفه ای مد نظر قرار گرفته است، اطمینان از صحت عمل و امانت داری عوامل پخش عنصر مهمی در روابط و مناسبات بازرگانی شبکه به شمار می رود.

بی اعتمادی به شرکت های پخش محصول در مقاطعی سبب گردید تا موسساتی تن به راه اندازی پخش مستقل داده ومتحمل هزینه های سنگین آن شوند.

در مواردی کردار بد و خیانت در امانت شرکت های پخش، سبب بر هم خوردن قاعده بازی در رابطه بین تولید کننده و پخش کننده گردید و به جنگ و تنشی فرسایشی بین طرفین بدل شد. رفت و آمدهای مکرر به شعبات قضایی، قبول هزینه های سنگین دادرسی و در نهایت محکومیت یکی از طرفین نقطه پایانی بر ماراتنی جانفرسا می گذاشت.

در نقطه مقابل شرکت های موفقی هم قابل مشاهده هستند که طی کمتر از یکسال توانسته اند، رضایت موسسات تولید کننده را به خود جلب کرده و اعتبار و منزلتی قابل توجه را کسب کنند. موفقیت های اخیر یک موسسه جدید پخش _که ظاهراً جمعی از کارکنان سابق یک شرکت پخش تعطیل یا نیمه تعطیل شده، هسته اصلی آن را تشکیل می دهند_طی ماههایی که از آغاز فعالیت رسمی آن می گذرد، پیامی خوبی را به همراه دارد و می تواند الگوی خوبی برای سایر شرکت های رقیب و یا همکار باشد.

این راه به روی همه باز است اگر نخواهند یک شبه ره صد ساله را بروند و حق و حقوق مردم را مثل آب خوردن ضایع نکنند و با گردن کلفتی و استخدام وکلای ریز و درشت به تهدید شاکیان و مالباختگان نپردازند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید