روزانه های سینمایی
کجا حریم سلطان نیست؟

کجا حریم سلطان نیست؟

 پوستر برنامه مستند ترکیبی "زندگی مدرن" که این روزها در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است، کمی حاشیه ساز شده است. ماجرا از این قرار است که طراح این پوستر از شخصیت ها و حال و هوای سریال ماهواره ای "حریم سلطان" به اقتضای یکی از آیتم های مورد بحث در ویدیوی تولید شده، برای جلب مخاطب سود برده است. این موضوع سوژه ملسی برای انتقاد از شبکه ویدیویی کشور توسط پاره ای از محافل رسانه ای شده است.

به موجب این گزارش؛ منتقدان با چشم پوشی از دهها نشریه و مجله زردی که طی یکسال گذشته از تصدق سریال معروف ترکیه ای به نان و نوایی رسیده اند، پوستر منتشر شده اخیر را دستاویزی برای محکومیت استفاده ابزاری برنامه سازان شبکه ویدیویی از سریال مزبور قرار داده اند. حاشیه های اخیر در حالی مطرح شده است که در برنامه "خنده بازار" یکشنبه شب سیما نیز به سبک رایج در این برنامه، سریال "حریم سلطان" مورد توجه قرار گرفت و معلوم شد که تب فراگیر سریال مذکور از دید سازندگان خنده بازار نیز پنهان نمانده است.!

نگارنده پرداختن به اشکالات ساختاری مستند ترکیبی "زندگی مدرن" و شلختگی و آشفتگی موضوعی آن را در صورت ادامه تولید برنامه به آینده موکول می سازد. هر چند تا آن موقع فرصت زیادی باقی است و در خبرها آمده است که مجوز اثر برای اسفند ماه سالجاری صادر شده  و محصول در زایمانی زودرس پنج ماهه به دنیا آمده است.!

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید