روزانه های سینمایی
بدون شرح

بدون شرح

در هنر کاریکاتور مطبوعاتی وقتی که طرح ترسیم شده به قدر کافی گویا باشد و نیازی به هیچ توضیحی از جانب کارتونیست و یا دیالوگ بین شخصیت های موجود در کاریکاتور نباشد، معمولاً از عنوان "بدون شرح" استفاده می شود.

برای معرفی فیلم "دزدان خیابان جردن" بیست و سومین فیلم ایرانی شبکه هم بی انکه نیاز به هیچ توضیح واضحاتی باشد، فقط باید نوشت: "بدون شرح"! فقط کافیست صبور باشید و نیم ساعت از فیلم را ببینید تا همه چیز دستگیرتان شود.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • البته منظورتون رو از بدون شرح دوباره متوجه نشدم ولی فیلمش خیلی داغون بود. ۲۰ دقیقه اولشوکه دیدم از هرچی فیلم دیدن بیزار شدم اقای فروتن تو رو خدا حق رایت اینجور فیلم ها رو خریداری نکنید. باز تو و من قابل تحمل تره

  • با سلام و عرض خسته نباشید مجدد و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما .

    بالاخره بعد از مدتها انتظار قسمت های جدید دو انیمیشن آواتار و گاندام وارد بازار شد . دومی را هنوز ندیده ام اما درباره اولی باید دو تذکر بدهم :

    اول : چرا قسمت های آخر فصل دوم آواتار حذف شده و توزیع جدید از آغاز فصل سوم شروع می شود؟ درست است که برخی نکته های کلیدی آن قسمت ها در قسمت های فصل سوم نشان داده می شود اما بچه ها دلشان می خواهد خود آن قسمت ها را تماشا کنند . درست مثل اینکه همه جا جار بزنیم آقایان ، خانم ها ، مصطفی و محمت هر دو کشته می شوند و سلیم سلطان خواهد شد . اما مگر راضی می شوند که نبینند؟

    دوم : این جنگولک بازی اول کار چی بود؟ عوض اینکه از یک کارشناس فرهنگی-مذهبی آشنا به زبان کودکان دعوت شود تا راجب نکته های ظریف و پنهان داستان آواتار توضیح بدهد ، یک مجری-بازیگر بی استعداد با کلی ادا و اطوار و بالا و پایین پریدن فقط چند تا از دیالوگ های خود سریال را تکرار می کند . مطمئن باشید اگر این بخش در بسته ۱۴ تکرار شود حتی یک نفر هم حاضر نخواهد شد بدون جلو زدن فیلم آن را تماشا کند!!!

    لطفاً این موارد را به شرکت توزیع کننده تذکر بدهید .

    در ضمن در چند هفته اخیر تخلفات در زمینه توزیع فیلم های رایتی و زبان اصلی و بازی های غیرمجاز به شکل چشمگیری افزایش یافته . امیدوارم تغییر دولت به سودجویان فرصت اندوختن مال های نامشروع و تخریب شبکه نمایش خانگی را نداده باشد که این نسخه های غیرمجاز بی محابا به ویترین مغازه ها بازگشته اند!

    با تشکر .

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید