روزانه های سینمایی
یک سطر واقعیت بازخوانی شد

یک سطر واقعیت بازخوانی شد

خط تولید و تکثیری که در این هفته ها سفارش های موسسه رسانه های تصویری را در دستور کار قرار داده است، فعلاً به دریافت سفارش از موسسه دیگری فکر نمی کند.

چند روزی بیشتر از توزیع فیلم سینمایی"استشهادی برای خدا" نگذشته است که موسسه نوید انتشار فیلم تازه ای را در ساعات آینده داده است. "یک سطر واقعیت" ساخته علی وزیریان فیلمی است که انتشار آن را موسسه رسانه های تصویری بر عهده گرفته است.

در تحلیل تحرک و تشدید فعالیت های موسسه در یک ماه اخیر می توان گفت که به تناسب حضور پر رنگ موسسه در بازار احتمال اینکه تهیه کنندگان سینما راه دفتر رییس سازمان سینمایی و یا دفتر سرپرستی موسسه را در پیش بگیرند، بیشتر خواهد شد. زیرا اغلب تهیه کنندگان خوشبین هستند که موسسه تحت حمایت دولت حقوق ویدیویی فیلم های آنها را با نرخ و بهای بهتری خواهد خرید. به همین خاطر در هفته های پایانی کار دولت دهم تهیه کنندگانی که از موسسات خصوصی ویدیو رسانه پاسخ دلگرم کننده ای را دریافت نکرده اند، به گزینه موسسه رسانه های تصویری متوسل شده و فشار بر آن را تشدید خواهد کرد. این اقدام در سینمایی که به مدد حمایت های مستقیم دولت سر پا مانده است، چندان غیر متعارف به نظر نمی رسد. آنچه در این میان اهمیت دارد این است که سرپرستی موسسه رسانه های تصویری حفظ و برقراری توازن در مناسبات و روابط بین تهیه کنندگان سینما و موسسات فعال در شبکه اعم از خصوصی و غیر خصوصی را از یاد نبرده و منافع و مصالح عمومی شبکه نمایش خانگی و صیانت از سرمایه گذاری موسسات خصوصی را همواره محفوظ و محترم بشمارد. 

البته طی سال های اخیر موسسه مزبور با شناخت منطق بازار و اطمینان از اینکه حمایت های مستقیم سازمان سینمایی معطوف سایر فعالیتهای موسسه می باشد، در انتخاب و یا خرید عناوین سینمایی ایرانی تلاش کرده است به گونه ای عمل کند که توجیه اقتصادی بر آن مترتب بوده و به ضرر و زیان موسسه به عنوان یک بنگاه اقتصادی منجر نگردد.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

    • سلام کاربر عزیز دولت جدید از پانزده مرداد رسما شروع به کار خواهد نمود

      زیرا دولت محمد عزیز چهاردهم ساعت بیست و چهار تمام به پایان خواهد رسید

  • ادامه ی این روند شاهدی ست بر ضعف مدیریت آقای عباسیان، و از سوی دیگر اثبات ادعای رحمانی مبنی بر انبار کردن فیلم ها. آخر ما که نفهمیدیم هدف عباسیان از خرید فیلم ها و بایکوت کردن پروژه هایی مانند آثار کیمیایی چه بود.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید