از ابتدای سالجاری عناوین و فیلم های انگشت شماری در قاب دی وی دی منتشر و توزیع شده اند. کیفیت نازل مواد خام بعضی از قاب های تولید شده و نارضایتی خریداران و شرکت های پخش به سبب شکنندگی و عیب و ایرادات قاب هایی که شرکت های داخلی به بازار عرضه کرده اند، اگر چه در جای خود حائز اهمیت است اما دلایل دیگری برای انصراف موسسات ویدیو رسانه و شرکت های پخش از قراردادن محصول در قاب پلاستیکی وجود دارد که به موجب یک پرس و جو و بررسی میدانی به آن اشاره می شود. در نزد خریداران و مخاطبان شبکه، زندگی آپارتمانی و کمبود و محدودیت فضا حکم می کند که از فضای موجود استفاده بهینه صورت گیرد و ورود هر کالا و وسیله تازه ای تابعی از آراستگی محیط زندگی آنها باشد. از زمان طراحی و تولید انواع کیف ها برای نگهداری لوح فشرده، بسیاری از مصرف کنندگان ترجیحا" فیلم ها ونرم افزارهای مورد استفاده خود را درون کیف ها یا محفظه های مشابهی نگه داشته و قید نگهداری هر گونه قاب یا پاکت مقوایی را می زنند. برای موسسات نیز استفاده از قاب هزینه ای تقریبا" دو برابر پاکت یا اصطلاحا" ولت را به آنها تحمیل کرده و از آن مهمتر انبار کالا در درون قاب فضای بیشتری را به خود اختصاص داده و به همان نسبت کار نقل و انتقال را با دشواری بیشتری همراه می سازد. بر همین سیاق در فروشگاه ها نیز عرضه محصول در قاب مانع از آن می شود که عناوین بیشتری بر پیشخوان ها بنشینند.
شما همچنین دوست خواهید
جعبهای که دیگر جادویی نیست
دوستی از من میپرسد: به نظر تو چرا مردم دیگه تلویزیون نمیبینند؟ میگویم: شاید اگر پرسیده میشد:« چرا مردم کمتر تلویزیون میبییند؟» بهتر بود. قبول دارم عدهای سال دوازده ماه به هیچ شبکه تلویزیونی اجازه ورود به حریم و...
۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴
شب ستارههای ماندگار در آسمان دوبله ایران
این یادداشت به قلم نگارنده در روزنامه اعتماد به چاپ رسیده است که عینا آن را در اینجا می خوانید: سالهای پایانی دهه هشتاد عرضه انواع محصولات سینمایی، رئالیتی شو، سریال و برنامههای سرگرم کننده در شبکه نمایش خانگی و بر...
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
سرمایههای سینما را راکد نگذارید
این یادداشت در سایت سینما اعتماد به قلم نگارنده انتشار یافته است. تهیهکننده یکی از فیلمهای روی پرده نسبت به اکران چند فیلم جدید بصورت همزمان هشدار داده و گفته است این امر مانع از سودآوری فیلمهای اکران نوروزی میشود...
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴
متاسفانه در کشور ما در بخش بسته بندی به کالای خود ارزشی قائل نیستیم و بهانه هائی مانند تیر موضوع قاب بدون استفاده و یا جاگیری اضافی در محیط خانه و یا هزینه اضافی در امر تولید و غیره
ای کاش ما هم همانند کشورهای دیگر از سود کالای خود کاسته و ذره ای به کالای خود اهمیت داده و کالا را در بسته بندی شکیل و ماندگاری طولانی در دست مشتریان خودقرار می دادیم