روزانه های سینمایی
چرا چنین اتفاقاتی می افتد؟

چرا چنین اتفاقاتی می افتد؟

اعتراض و گلایه نسبت به طرح های روی جلد بعضی از محصولات منتشر شده در شبکه ویدیویی کماکان ادامه دارد، بطوریکه فریب و انحراف افکار عمومی و مخاطبان شبکه با دادن آدرس های غلط انتقاداتی را در پی داشته است.

تازه ترین نمونه تاسف برانگیز در توزیع این محصول رخ داد و باعث حیرت و شگفتی شد. در مقابل پاسخ مسئولان امر بیش از آنکه اقناع کننده و روشنگر باشد، به نوعی فرافکنی و سلب مسئولیت را تداعی می کند. مسئولی در باره چنین تخلفاتی صرفاً به بیان این جمله اکتفا کرده است که بررسی طرح روی جلذ محصولات در حوزه معاونت فعالیت های سازمان سینمایی بوده و حوزه تحت مسئولیت وی فقط به بازبینی و بررسی محتوایی فیلم ها می پردازد.

مسئول مربوطه به این سوال جواب نداده است که وقتی معاون فعالیت ها اطلاعی از کم و کیف محتوای فیلم تولید شده ندارد، چگونه صلاحیت اظهار نظر در باره طرح روی جلد آثار را دارد؟

کارشناسان این معاونت از کجا باید بدانند که فلان بازیگر معروف نقشی در حد چند دقیقه در فیلم دارد و استفاده از عکس او در پشت و روی جلد ولت جز گمراهی مشتری حاصل دیگری در برندارد؟

تقسیم کلیشه ای سلسله امور مربوط به یک فعالیت مشخص مثل رسانه سینمای خانگی که اجزای آن ارتباط زنجیرواری با یکدیگر دارند و باید مدیریت واحدی بر آن اعمال گردد، بی تردید به اتخاذ تصمیماتی اشتباه منجر شده یا حداقل ضریب خطا را افزایش می دهد. روندی که ممکن است دامنه آن سینما را نیز در بربگیرد. بعد گذشت یکسال از استقرار تشکیلات جدید سازمان سینمایی باز هم می توان به ایجاد دو معاونت "سینمای اکران" و "سینمای خانگی"( تولید و انتشار محتوای تصویری- فیلم- بر حامل های دیجیتال، فضای مجازی و سایر فناوریهای نوین) به صورت مجزا از یکدیگر اندیشید و صفر تا صد هر ساحت رسانه ای را ذیل یک مدیریت مستقل قرار داد.

روزانه های سینمایی: این ملاحظه کارشناسی- مرجع واقعی بررسی طرح های روی جلد- به اطلاع معاون محترم آثار سینمایی رسیده است.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید