روزانه های سینمایی
نسیمی کز بن آن کاکل آیو

نسیمی کز بن آن کاکل آیو

تنها روزنامه سینمایی کشور را که از نیم تای اصلی باز می کنی، چشمت به آگهی بزرگی از فیلمی می افتد که قرار است بزودی از سوی موسسه رسانه های تصویری منتشر شود.(استشهادی برای خدا)

چند هفته ای است بنا به سفارش رییس سازمان سینمایی و رئیس هیات امنای موسسه رسانه های تصویری- مبنی بر اینکه از آهنگ و شتاب فعالیت های موسسه کم نشود- فیلم هایی که پیش از این پروانه نمایش خانگی آنها دریافت شده بود، یکی بعد از دیگری به بازار ویدیویی کشور عرضه می شوند و ترازی از یک موسسه فعال را به نمایش می گذارند. شبکه طی هفته های گذشته فیلم های؛ "زندگی خصوصی آقا و خانم میم"،"دیگری"، "مرگ کسب و کار من است" را از موسسه مزبور به خود دیده است.

اگهی منتشر شده علاوه بر اینکه نشان می دهد موسسه ناشر به اندازه اکران یک فیلم سینمایی برای معرفی اثر مایه گذاشته است، گویای حقیقت دیگری نیز هست و آن اینکه با حلول ماه صیام بنا نیست در توزیع محصولات فرهنگی و هنری وقفه ای پدید آید.

دور تازه ای که در فعالیت های موسسه رسانه های تصویری به یمن حضور سرپرستی فردی کار کشته و سرد و گرم چشیده آغاز شده است، می تواند به حسن رابطه و تعامل صمیمانه تشکل صنفی موسسات ویدیو رسانه با موسسه مزبور منجر شود. موسسه در این دوره اگر نوشی برای موسسات نباشد حداقل نیشی نخواهد بود.

# تیتر این یادداشت برگرفته  از شعر بابا طاهر است:  نسیمی کز بن آن کاکل آیو       مرا خوشتر ز بوی سنبل آیو

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید