روزانه های سینمایی
هجوم دزدان بالای شهر به شبکه ویدیویی

هجوم دزدان بالای شهر به شبکه ویدیویی

با اعلام رسمی موسسه قرن ۲۱ فیلم کمدی" دزدان خیابان جردن" که در جشنواره سی ام فجر با حاشیه های زیادی همراه بود، هفته آینده به بازار ویدیوی ایران عرضه می شود. موسسه قرن ۲۱ که در سال های اخیر ریسک کمتری برای تامین فیلم های سینمایی ایرانی می کند، این بار دست روی فیلمی گذاشته است که استثنائاً در شهرستانها هنگام اکران عمومی فروش بهتری نسبت به تهران داشته است.

وحید اسلامی کارگردان فیلم "دزدان.." در برنامه تلویزیونی هفت با موضوع نقد فیلمش،حسابی از خجالت منتقدان در آمد و نشان داد در رفتار و منش اجتماعی بر خلاف فیلمش با کسی شوخی ندارد.

رقابت فیلم های" بغض" با مضمون تلخ اجتماعی و" دزدان …"برگرفته از یک کمدی ارژینال خارجی و "من و زیبا" اثری جدی، در هفته آینده نشان خواهد داد که در خیل مخاطبان شبکه نمایش خانگی کدام فیلم با اقبال بیشتری از جانب مخاطب روبرو خواهد شد. آنطور که از قرائن پیداست موسسات ویدیو رسانه در طول ماه رمضان فعالیت حداقلی خواهند داشت ودور خیز خود را به پس از عید سعید فطر موکول کرده اند. فعالان نمایش خانگی خوب می دانند که با نمایش سریال های جدید و مفرح تلویزیونی که پخش آنونس آنها شامل؛ مادرانه، خروس و دودکش آغاز شده است و نیز بازپخش دهها فیلم و سریال ایرانی و خارجی از شبکه ها، کار برای آنها در هفته های پیش رو سخت تر از گذشته خواهد بود.

در همسایگی ویدیو یعنی سینما، سخنگوی شورای صنفی نمایش تکلیف سالن های سینما را در ماه رمضان روشن کرد و نوید داد که پس از افطار و  تا هر ساعتی که سینماها سئانس و تماشاگر داشته باشند، بلیط سینماها نیم بها خواهد بود. این امتیاز شرایط را به نفع فیلم هایی که در حال حاضر بر پرده ها نشسته اند، بهبود خواهد بخشید و سالن ها را از رخوت و رکود به درخواهد آورد. 

شورای صنفی نمایش؛ چینش فیلم در سینماها را به مناسبت عید سعید فطر هم مشخص کرده است و با اعلام برنامه آینده ۵ گروه سینمایی تصمیم دارد تا تازگی و شادابی را به سینماها بازگرداند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۲ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید