روزانه های سینمایی
رقابت دیدنی دو بازیگر در هوش سیاه

رقابت دیدنی دو بازیگر در هوش سیاه

انتخاب تصویر و فیگوری خوب از حسین یاری در طراحی پوستر سری دهم سریال "قلب یخی"، تقارن تصادفی یا حساب شده ای با پخش مجموعه دیدنی "هوش سیاه" از شبکه سوم سیما پیدا کرده است. سریالی که الحق حسین یاری را در خوب نقش شخصیتی به بیننده ارائه کرده است.

یاری بازیگر بی حاشیه سینما و تلویزیون ایران طی بیست سال تلاش بی وقفه و کسب موفقیت های قابل اعتنا در آستانه ۵۰ سالگی به مرزی از پختگی رسیده است که شاید همکاری با او برای هر کارگردانی مغتنم باشد.

هوش سیاه با بهره گیری خلاقانه از مجموعه های موفق "فرار از زندان" و "24" در ریتم و نقطه گذاری، برش تصویر به دو نیم، فید اوت و فید این در اوج اتفاقات و … نمونه ای مثال زدنی از سریالی خوش ساخت و در گونه پلیسی – معمایی است.

طراحی مکان و فضایی اختصاصی برای زندان با ابعاد نسبتاً واقعی، طراحی بد منی با هوش و کار بلد و در این مجموعه "آی تی من"! از جمله محسنات "هوش سیاه" است.

در رقابت بین "یاکیده" و "یاری" – دو قطب متضاد داستان- آنچه که برای بسیاری از اهل فن قابل پیگیری است، بازی زیر پوستی و موذیانه یاکیده و بیان فوق العاده او در برابر بازی های بی کلام و میمیک های کنترل شده و گویای "یاری" است.

تماشای "هوش سیاه" را در تلویزیونی که پخش فیلم و سریالی جذاب و استاندارد در آن، کم کم به یک اتفاق نادر بدل گردیده است، از دست ندهید.

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید