روزانه های سینمایی
این فقط یک حدس است

این فقط یک حدس است

با توجه به کمبود و کاهش اعتبار سازمان صدا و سیما پیش بینی می شود که روند عرضه فیلم های ویدیویی در شبکه نمایش خانگی روند فزاینده ای به خود گیرد.

به موجب این گزارش بسیاری از تله فیلم سازانی که در یک دهه اخیر با شبکه های مختلف سیما همکاری داشتند و به سفارش آنها به کار تولید می پرداختند، در شرایط مالی حاکم بر شبکه ها راه موسسات ویدیو رسانه و یا شرکت های پخش را در پیش گرفته اند تا به هر میزان بتوانند بخشی از سرمایه گذاری صورت گرفته را بازگردانند. تهیه کنندگان چنین تولیداتی علیرغم آگاهی از وضعیت مالی رسانه ملی با سرمایه شخصی فیلم هایی را تولید کرده اند و با این امید که به مرور فرجی حاصل خواهد شد، بخشی از دستمزد عوامل را پرداخت کرده و بخشی را در گروی فروش فیلم به سازمان موکول کرده بودند. در حال حاضر این عده با ناامیدی از پاسخ شبکه ها، چاره ای جز عرضه فیلم هایشان در شبکه نمایش خانگی را ندارند.

البته با درک شرایط حاکم بر سازمان احتمالاً فیلم هایی که از سطح استاندارد قابل قبولی برخوردار باشند، از تیررس انتخاب و خرید مدیران سیما دور نخواهند ماند و فیلم هایی با کیفیت نازل تر متاسفانه راهی شبکه ویدیویی خواهند شد.

بر این اساس هیچ بعید نیست که در سالجاری تعداد تولیدات ویدیویی به رکوردهای تازه ای دست یابند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۴ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید