روزانه های سینمایی
در نکوداشت مقام زنان شاغل در سینما و ویدیو

در نکوداشت مقام زنان شاغل در سینما و ویدیو

هیچ بعید نیست که روز گذشته همزمان با زاد روز خجسته سرور زنان عالم حضرت صدیقه کبرا فاطمه زهرا(س)، کارکنان زن در سینماهای کشور و موسسات ویدیویی و شرکت های پخش فیلم و ویدیو، از دست مدیران و همکاران خود هدایایی را به رسم تقدیر از منزلت زنان و جایگاه رفیع شان در فعالیت های فرهنگی دریافت کرده باشند.

دور از ذهن نیست که اگر آقایی در مقام رییس ناخواسته با درشتی و زخم زبان به کارمند زن توپ و تشری زده باشد، روز گذشته با استفاده از فضای معنوی ایجاد شده، زبان به عذرخواهی گشوده باشد و با اندکی پاداش مادی و معنوی از او حلالیت طلبیده باشد.

می شود باور کرد که مدیرانی هم برای اطمینان دادن بیشتر به کارکنانش مطالبات معوقه آنها را پرداخت کرده باشند و سبب دلگرمی آنها برای ادامه کار گردیده باشند.

آقای مدیری هم یک قواره چادری با کیفیت را برای کارکنان زن تهیه و به آنان هدیه کرده باشد تا فرهنگ حجاب و عفاف را در شرکت تقویت نموده باشد.

ممکن است بسیاری از شاغلان زن در سینما و ویدیو مادران و همسرانی باشند که در دو روز گذشته مورد تکریم و احترام فرزندان و همسرشان قرار گرفته باشند اما این مانع از آن نیست که مدیران و مسئولان نیز به سهم خود قدردان زحمات و تلاش های کارکنان زن و تقدیر از فضلیت های انسانی آنها برنیایند.

در سالن های سینما شاید نقش زنان بیشتر در فروش بلیط جلوه گر باشد اما در ویدیو این نقش در دوبله، طراحی و گرافیک  وستر، منو سازی، اصلاح پوششی، امور مالی و حسابداری، مدیریت نمایندگی های فروش و سایر کارهای اداری و دفتری نمود دارد.

فرصت را مغتنم دانسته با ادای احترام به بانوان محترم در عرصه های سینما و ویدیوی کشور، برایشان بهترین ها را از خداوند بزرگ خواستارم.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید