روزانه های سینمایی
کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند

سال گذشته پخش انیمیشنی که فاقد مجوز از سازمان سینمایی بود، موجی از انتقادات را متوجه شرکت خوشنامی کرد که ارتکاب چنین عملی از سوی آن و دست اندرکارانش بسیار بعید می نمود. عده ای به تخطئه این کار پرداختند، جمعی به تحریم آن دست یازیدند، فروشندگانی محموله های ارسالی از سوی تولید کنندگان را به مبدا مرجوع کردند. فشار افکار عمومی در انتقاد از کار صورت گرفته باعث شد تا سازمان سینمایی در تسریع مجوز برای همان عنوان به یک موسسه ویدیو رسانه تسریع به عمل آورد و آب رفته را به جوی بازگرداند.

این روزها که بر خلاف دفعات گذشته دامنه تعرضات یک مرجع غیر سینمایی از انیمیشن هم فراتر رفته، فرصت طلبان به سراغ یک عنوان سینمایی رفته و متاسفانه باز هم یک شرکت پخش دارای سابقه در نمایش خانگی، محمل کاری غیر متعارف و خسارت آفرین شده است.

آنچه که این روزها کمتر نشانی از آن به چشم می خورد، کوچکترین واکنش و عکس العملی از جانب کسانی است که در مورد مشابه سال گذشته، همت و غیرت به خرج دادند و حسابی و البته محترمانه از خجالت شرکت پخش کننده در آمده بودند. این عده اینک نه تنها سکوت پیشه کرده اند بلکه در یک همراهی آشکار با عوامل تامین و توزیع اثر کذایی، به عرضه، معرفی و فروش آن دست یازیده اند. در تحلیل و چرایی این وضعیت باید گفت، بطور طبیعی وقتی قبح کاری ریخته شود، راه برای شیوع ارتکاب باز می شود و دامنه و تبعات آن هر روز گسترده تر خواهد شد.

نگارنده از موضع اداری خود بیکار ننشسته و آنچه را که باید به جا می آورد، فروگذار نکرده و انجام داده است. تردید ندارم روزی نقطه پایانی براین هرج و مرج گذارده خواهد شد و روسیاهی بر ذغال خواهد ماند و عرق شرم و خجالت بر پیشانی کسانی خواهد نشست که یا ساکتین این جریان بوده اند و یا در سلک همراهانش.

کشف دلیل مشارکت نمایندگان فروش و شبکه توزیع محصولات نمایش خانگی برای توزیع و بر پیشخوان نشاندن این محصول و محصولات مشابه، کار دشواری نیست و لزومی هم به بیان آن احساس نمی کنم اما خیرخواهانه از دوستانم در شبکه بزرگ نمایش خانگی می خواهم آبرو و حیثیت حرفه ای خود را در مسلخ منافع کوتاه مدت، خدشه دار نکنند و تردید نداشته باشند که عمل آنها در حافظه تاریخی شبکه ثبت خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۳ comments

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • سلام

    جناب فروتن دفعه قبل یکی ازشرکتها فاکسی به تمام نمایندگان ارسال کرد ،پیگیری کردندیه کم سرو صداشد(عصر یخبندان۴) جالب است بدانید بعدازمدتی که گذشت همان شرکت عنوان مرجوع شده دارای مجوزازرسانه دیجیتال را با هولوگرام خودش توزیع کرد.راجع به همکای شرکتهای پخش معروف جهت توزیع این عناوین شنیده ها حکایت از سود قابل توجه درمقایسه با توزیع دیگر عناوین است ومطمئن باشید اگرسیستم ارشاد جهت مجوزاصلاح نشود عناوین اینچنینی زیادی درراه هست که توسط شرکتهای پخش معرف توزیع خواهندشد

  • جناب فروتن این عنوان به نام فیلم سینمایی به من فروخته شده وقتی کار رو تحویل گرفتم و تماس گرفتم با مسئول فروش این عنوان ایشون اعلام کردن که لطف کردن و یک سری امکانات آموزشی به این فیلم اضافه کردن و ما هم نباید اعتراضی داشته باشیم!

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید