شائبه دامپینگ منتفی شد

عوامل تهیه و پخش فیلم سینمایی “معراجی ها” دو ماه پس از اکران عمومی فیلم در ۸۰ سینمای کشور، قصد داشتند در دو هفته پیش روی و در تمام سئانس ها، بلیط نیم بها به فروش برسانند و ضمناً ۵ خودروی سواری را بین دارندگان بلیط نیم بها بصورت قرعه کشی اهدا نمایند. این اقدام که بی شباهت به چیزی که در علم اقتصاد از آن به دامپینگ گفته می شود نیست، می توانست فضا را به نفع فیلم معراجی ها و به ضرر سایر فیلم های روی پرده تغییر دهد.

شورای صنفی نمایش وقتی شستش با خبر شد، با این ایده مخالفت کرد و اعلام نمود؛ در صورت اجرایی شدن این تصمیم، افت کف فروش فیلم به تاخیر خواهد افتاد و فیلم های در نوبت اکران متضرر خواهند شد.(قریب به مضمون). “معراجی ها” که برای دستیابی به رکورد فروش ۵ میلیارد تومانی، دور خیز کرده است، موفق شد به همراه فیلم طبقه حساس هفته های پر رونقی را به سینماهای کشور بخشند.

به اشتراک بگذارید
سعید رجبی فروتن
سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

مقاله‌ها: 3774

۵ دیدگاه

  1. سلام جناب اقای فروتن پیشنهاد میکنم در سایت خوبتان جدول فروش فیلمهای روز سینما را بگنجانید جای این بخش در سایت شما خیلی خالیست فکر میکنم با این کار سایت شما کامل تر شده و همه دوستان از فیلمهای روی پرده توسط این سایت بهره مند میشوند و اطلاعات دوستان در زمینه فیلمهای روز بیشتر میشود
    ممنون میشم اگر اعمال بفرمایید  

    • سلام خوبی از شماست. دسترسی به اطلاعات آماری مورد نظر در سایر منابع از جمله سایت بنیاد سینمایی فارابی قابل دسترس است. تلاش روزانه های سینمایی این بوده است که بیشتر تولید کننده محتوا باشد. ضروری بدانید ناگزیرم در پیوندها آن را بیفزایم.

  2. اگر امکان داشته باشه ممنون میشم و دوستان بازدید کننده خبر های جدید سینما را از این سایت دنبال میکنن و این سایت میتونه منبع اطلاعات و نظرات دوستان در مورد فیلمهای سینمایی باشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.