روزانه های سینمایی
بوالعجب کاری پریشان عالمی

بوالعجب کاری پریشان عالمی

در حالیکه اکران فیلم سینمایی "رسوایی" با استقبال نسبتاً خوب تماشاگران در تهران و شهرستانها ادامه دارد، اکران این فیلم در کلان شهر قم به اما و اگر کشیده شده است.

سینماهای قم از اکران نوروزی فیلم بازماندند و حالا مسئولان فرهنگی شهر در مواجهه با فشار افکار عمومی تصمیم گری در باره نمایش این فیلم را به پس از اتمام ایام فاطمیه موکول کرده اند.

این تصمیم در شرایطی گرفته شده است که در شهر مقدس مشهد روزانه هزاران نفر از رسوایی دیدن می کنند و کمتر واکنش منفی در قبال فیلم مشاهده شده است.

محافظه کاری مدیران فرهنگی در قم سبب شد تا در ایام برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در آن شهر در کمال شگفتی "رسوایی" در جدول فیلم های منتخب قرار نگیرد.

شهرستان قم که در سال گذشته در زمره کلان شهرهای کشور قرار گرفت، پذیرای شهروندانی با فرهنگ و سلایق متنوعی است و بی شک تحمیل نگرش یک گروه بر علائق سایر اقشار مردم، بازتاب اجتماعی و آثار روانی خوبی برجا نخواهد گذاشت. کمترین تاثیر این اقدام گرایش مردم به رسانه های بیگانه برای تامین نیازها و مصارف رسانه ای خواهد بود.

صبح چهارشنبه معلوم خواهد شد که توسل مسئولان به ایام شهادت بانوی دو عالم، اقدامی از سر مصلحت بوده است یا بهانه ای برای پرهیز از تصمیم های شجاعانه!

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید