روزانه های سینمایی
تلویزیون خرج خود را از نمایش خانگی جدا کرد

تلویزیون خرج خود را از نمایش خانگی جدا کرد

صدا و سیما سیاست بازپخش سریال های تلویزیونی را در شبکه نمایش خانگی مورد تجدید نظر قرار داده است. به موجب این گزارش در حالی که طی دهه ۸۰ سالانه دهها عنوان از سریال های پرطرفدار سیما در فرمت های وی سی دی و دی وی دی در شبکه نمایش خانگی بازپخش می شدند، این تعداد در سال گذشته به کمترین میزان خود رسید و از ده عنوان تجاوز نکرد.

این گزارش می افزاید؛ با راه اندازی شبکه های ای فیلم، نمایش و تماشا طی سال های اخیر، سیمای جمهوری اسلامی ترجیح داده است، از ظرفیت شبکه های جدید برای بازپخش سریال های خود استفاده نماید.

در اینصورت تکرار پخش سریال های ایرانی دیگر ضرورت و توجیهی را برای بازپخش آثار در شبکه ویدیویی کشور باقی نمی گذارد.

همچنین از مدتی پیش شرکت سروش رسانه با راه اندازی سایت "ایران سیما" امکان تماشای زنده و دانلود برنامه های مختلف پخش شده را از آرشیو شبکه های تلویزیونی فراهم ساخته است.

خاطر نشان می سازد پیش از این "روزانه های سینمایی" به دفعات به موسسات ویدیو رسانه پیشنهاد داده بود که با استفاده از زیر ساخت های موجود در فناوری های ارتباطی کشور، با نصب سرورهای اختصاصی امکان عرضه مدیریت شده فیلم های آرشیوی خود را برای کاربران مهیا سازند.

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

اضافه کردن نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید