روزانه های سینمایی
پاسخ کارگردان تهران ۱۵۰۰ به یادداشت روزانه های سینمایی

پاسخ کارگردان تهران ۱۵۰۰ به یادداشت روزانه های سینمایی

روزانه های سینمایی روزهای گذشته با درج یادداشتی تحت عنوان " اشتباهی که نباید تاریخی شود" بار دیگر بر این واقعیت تاکید کرد که تهران ۱۵۰۰ اولین فیلم بلند سینمایی انیمیشن ایرانی نیست .(اینجا) بهرام عظیمی کارگردان و نویسنده فیلم تهران ۱۵۰۰ با ارسال یادداشتی این مطلب را مورد تایید قرار داده و فروتنانه از کار قدمای خود یعنی برادران یغمائیان به نیکی یاد کرده است.

توضیحات بهرام عظیمی را در ادامه می خوانید:

سلام و خسته نباشید

ضمن تشکر از مطلبی که نوشتید.خود من بارها و بارها در مصاحبه ها این مطلب را گفته ام و متاسفانه خیلی جاها از این فیلم بعنوان اولین فیلم انیمیشن یاد میکنند.من همیشه گفته ام که قبل از ۱۵۰۰ حداقل ۵ فیلم دیگر ساخته شده که اولین آنها کار برادران یغماییان بوده، ولی خیلی جاها برای داغ کردن گفتگو ها و مطالبشان به اشتباه فیلم ما را اولین میدانند.

در فیلم سینمایی ما فقط برای اولین بار از چهره بازیگران مطرح استفاده شده و از صدای بازیگران مشهور برای اولین بار در جمشید و خورشید و بعد از آن در قلب سیمرغ استفاده شده.

امیدوارم تمام انیمیشن هایی که قبل و بعد از ما ساخته شده بصورت وسیع در کشور اکران شود.

من عضو کوچکی از خانواده انیمیشن ایران هستم و در بیست سال اخیر تمام تلاش خود را کرده ام که در راه تولید انیمیشن هایی متناسب با فرهنگ خودمان سهم داشته باشم.من یک کارگردان درجه ۲ ویا ۳ هستم ولی تمام تلاشم را میکنم که کارهایم مخاطب عام داشته باشد.

مخلص

بهرام عظیمی

 

 

 

سعید رجبی فروتن

در کنار روزمرگی های معمول، این جا خودم و افکارم را ثبت می کنم. از فرهنگ و هنر تا سینما و نمایش خانگی... می توانید نوشته های من را در «روزانه های سینمایی» دنبال نمایید.

۱ نظر

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  • در سال ۱۳۶۵ فیلم عروسکی گرداب سکندر ساخته برداران خوشخرام را داشته ایم که نگاتیو ۳۵بود و ۷۰دقیقه با اکران بسیار محدود و تهیه کننده تلویزیون شبکه دو بود

    در سال ۱۳۷۸فیلم  مسافر شهر قصه ها و انگشتر سحر آمیز  کپی سینمایی شد و برای مدتی در سینمای کانون پرورش فکری اکران شده از تولیدات مرکز صبا بود و بعد از آن کارهای برادران یغمائیان و بعد از این فیلمها دیکر فیلمها نیز بوددند

    ولی باید به همه دست اندر کاران سینما و انیمیشن تبریک گفت و بخصوص بهرام عزیز زیرا خاکریز اکران را فتح کرد و این کار ساده ای نبود و نمایش قابلیت ها و اقبال تماشگر و مخاطب برای فیلم انیمیشن ایرانی بسیار مهم بود و در تاریخ انیمیشن ایران  اولین فیلم سینمایی به معنای فیلم سینمایی و هنر صنعتی آن فیلم بهرام عظیمی است و بهتر آن است که در تاریخ سینمای انیمیشن ایران اولین فیلم   – فیلمی باشد که اکران آن همدوش فیلمهای خوب سینمایی ایران فروش مناسب داشته  است  اولین فیلم انیمیشنی که  فاتح گیشه در حد قابل قیول بود واقعا باید افتخار کرد چون تفکر همه دست اندار کاران سینمای ایران را این فیلم نسبت به فیلم سینمایی انیمیشن عوض کرد

مرا در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید